petterpann Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har alltid opplevd god service fra Komplett.no, men for litt siden ble jeg litt skuffet. I mange år har jeg som regel alltid bestillt datautstyr fra Komplett. Min liste over kjøpte produkter er derfor lang. For ca 2 år siden trengte jeg PC til skolearbeid, så jeg valgte å kjøpe den på avbetaling over 3 år. Jeg betaler ca 550,- per måned, og i dag gjenstår det bare noen måneder med nedbetaling. For en stund siden hadde jeg noen dårlige måneder pga flytting og diverse, så jeg tok en telefon til Komplett i håp om å kunne utsette betalingen på min månedlige faktura. Det var altså helt uaktuelt. Samme dag hadde Netcom, Telenor og Canal Digital utsatt mine faktura uten problemer. Det var "greit" for Komplett dersom jeg betalte noen ekstra gebyrer osv, men det kalles utsettelsesgebyr man får for å ikke gi beskjed når man dropper ei regning. Ville bare få det ut. Dårlig gjort etter min mening. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har alltid opplevd god service fra Komplett.no, men for litt siden ble jeg litt skuffet. I mange år har jeg som regel alltid bestillt datautstyr fra Komplett. Min liste over kjøpte produkter er derfor lang. For ca 2 år siden trengte jeg PC til skolearbeid, så jeg valgte å kjøpe den på avbetaling over 3 år. Jeg betaler ca 550,- per måned, og i dag gjenstår det bare noen måneder med nedbetaling. For en stund siden hadde jeg noen dårlige måneder pga flytting og diverse, så jeg tok en telefon til Komplett i håp om å kunne utsette betalingen på min månedlige faktura. Det var altså helt uaktuelt. Samme dag hadde Netcom, Telenor og Canal Digital utsatt mine faktura uten problemer. Det var "greit" for Komplett dersom jeg betalte noen ekstra gebyrer osv, men det kalles utsettelsesgebyr man får for å ikke gi beskjed når man dropper ei regning. Ville bare få det ut. Dårlig gjort etter min mening. 8843102[/snapback] Skal ikke si jeg er BOMBEsikker, men trolig er alt de kan gjøre å belaste deg 56,- i purregebyr samt et evt. fakturagebyr + morarenter for de åpne og forfalte postene - alt i alt burde dette ikke koste deg særlig mer enn 100-200kr max. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Det stemmer sikkert. Får nok et purregebyr + ny fakturagebyr mot at jeg får 14 dager ekstra betalingsfrist (vanlig prosedyre alle har). Men de andre jeg har vært i kontakt med lot meg velge fakturadato selv, samt ikke belaster meg med andre gebyrer. Derfor synes jeg dette var dårlig av Komplett. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Det stemmer sikkert. Får nok et purregebyr + ny fakturagebyr mot at jeg får 14 dager ekstra betalingsfrist (vanlig prosedyre alle har). Men de andre jeg har vært i kontakt med lot meg velge fakturadato selv, samt ikke belaster meg med andre gebyrer. Derfor synes jeg dette var dårlig av Komplett. 8843558[/snapback] En litt ufin måte - er jo å ringe de inn og hevde at du tvister beløpet Da har de lovpålagt plikt til å behandle tvisten og gi deg 14 nye dagers betalingsfrist Edit: Merk, du mister ganske fort alle "stjerne i boka" om du gjør dette + at om du gjør det gjentatte ganger (spesielt på same faktura) så kan (og vil?) de vurdere å ta ut forliksklage på deg for å få løst tvisten. Endret 12. juni 2007 av Christian Stenbakken Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg forstår ikke at du orker å holde på slik for bare 550 kr, det er jo ingen ting. Har du ikke råd til å betale et slikt lite fillebeløp så står det virkelig dårlig til med økonomien.. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg forstår ikke at du orker å holde på slik for bare 550 kr, det er jo ingen ting. Har du ikke råd til å betale et slikt lite fillebeløp så står det virkelig dårlig til med økonomien.. 8843599[/snapback] Bare vent. En dag kan du oppleve det samme og da er ikke 550,- "bare bare".. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 og hvis det er tilfellet så trenger han kanskje ikke sånne lite gjennomtenkte kommentarer zmurfen?? Hvis du har fått utsettelse fra tre andre store aktører, så må vel floken være så godt som løst? ingen som kan låne deg pengene i familien eller noe slikt? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Må si jeg kan forstå frustrasjonen til trådstarter, men synes ærlig talt ikke man kan forvente at firmaer skal utsette fakturaer i hytt og pine. Telenor, NetCom og Canal Digital er større bedrifter enn komplett (selv om komplett har blitt større) og er ikke så avhengige av den enkelte kunde for likviditetens sin skyld. Disse firmaene utsetter også fakturaer KUN for å beholde kunder, ikke for de de nødvendigvis vil være "greie". De er heller ikke lovpålagt å gi utsettelse. Du skrev sikkert en kontrakt med komplett i forbindelse med kjøpet, foreslår at du leser den og ser hva den sier om utsettelse av terminbeløp. Jeg er forsåvidt enig at komplett burde kunne utsette slike beløp, men jeg hadde ikke klaget på forumet her hvis de IKKE gjorde det... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er ikke dårlig kundeservice å ikke godta utsetting av faktura. Det er derimot god kundeservice å gjøre det. Å ikke gjøre det vil jeg karakterisere som normal kundeservice. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Å ikke gjøre det vil jeg karakterisere som normal kundeservice. 8856690[/snapback] Jepp, ikke noe spesielt 'dårlig gjort' dette synes jeg. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Vanlig at det legges på et lite gebyr for å utsette fakturaen også, utsettelsesgebyr. Vil nok koste omtrent det samme som purring, men man får ofte utsette fakturaen lenger enn det tar for purring å bli utsendt og man slipper "annmerkning" hos selskapet. Var fakturaen din forfalt allerede? Det kan være forskjell på å be om utsettelse før og etter forfallsdato, mange firmaer nekter i utgangspunktet betalingsutsettelse om fakturaen allerede har forfalt når kunden tar kontakt, naturlig nok egentlig.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg forstår ikke at du orker å holde på slik for bare 550 kr, det er jo ingen ting. Har du ikke råd til å betale et slikt lite fillebeløp så står det virkelig dårlig til med økonomien.. 8843599[/snapback] når denne pc'n ble kjøpt som en skolepc. så er det naturlig å regne med at trådstarter er student. da er 550kr MASSE penger om man ikke får mye hjelp hjemmefra eller er heldig på andre måter. jeg er nå snart ferdig med mitt tredje år på videregående skole, og jeg har fått en del hjelp hjemmefra. 550kr, er alikvel ingen fillesum! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 men egentli tror jeg trådstarter har god økonomi. siden han har abonnement hos Netcom, Telenor og Canal Digital Lenke til kommentar
iMono Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 men egentli tror jeg trådstarter har god økonomi. siden han har abonnement hos Netcom, Telenor og Canal Digital 8856838[/snapback] Morsomt... Leste du i det hele tatt at han har hatt uforutsette/uplanlagte utgifter? Det sier seg selv at en dråpe i et glass kan gjøre den store forskjellen. Lenke til kommentar
janerikl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) hm,vitsen å komentere hans økonomi? hvis dere syns han fortjener ikke utsettelse,kom med bedre grunn,det begynner å bli offtopic. Endret 14. juni 2007 av janerikl Lenke til kommentar
AssFaster Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 syns nesten man skulle få noen ekstra frynsegoder, som en liten utsettelse viss man er "fast kunde". Skjønner det viss det hadde vært en som handlet for første gang, men jeg tror komplett (og kanskje de aller fleste andre hw selgere) har veldig "rette linjer" når det gjelder betaling og sånn... de vet vel at folk flest kjøper der det er mest lønnsomt uansett, så de tjener ikke så mye på å være kompis. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det er som folk har sagt ikke nødvendigvis dårlig kundeservice dette - men, de som faktisk utsetter, de har veldig god kundeservice! . Det har for meg aldri vært noe problem å få utsettelse hos netcom heller. Virker som om er fleksible der. Get derimot, kunne ikke utsette regning en gang det kneip, så da måtte jeg la den gå over forfall. Og ja, 550,- er nok til å gi 1 person mat i 10 dager det - ikke avfei det som en liten sum. Lenke til kommentar
Power_Admin Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Det er som folk har sagt ikke nødvendigvis dårlig kundeservice dette - men, de som faktisk utsetter, de har veldig god kundeservice! . Det har for meg aldri vært noe problem å få utsettelse hos netcom heller. Virker som om er fleksible der. Get derimot, kunne ikke utsette regning en gang det kneip, så da måtte jeg la den gå over forfall. Og ja, 550,- er nok til å gi 1 person mat i 10 dager det - ikke avfei det som en liten sum. 8858968[/snapback] 550kr er nok til å gi deg mat i 10 dager mener du, siden du snakker om erfaring, trenger ikke å stemple resten av forum brukere med samme matbudsjette Er noen så liker å spis russisk kaviar + 5 stjerners retter mens de drikker champiss liksom. så blir vel 5000kr dagen då Evnt super matbudsjett 200kr i måneden pirat nudler under disken i fra europris eller noe lol. Endret 14. juni 2007 av Power_Admin Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Evnt super matbudsjett 200kr i måneden pirat nudler under disken i fra europris eller noe lol. 8859211[/snapback] Piratnudler Endret 14. juni 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Power_Admin Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Evnt super matbudsjett 200kr i måneden pirat nudler under disken i fra europris eller noe lol. 8859211[/snapback] Piratnudler 8859444[/snapback] hehe je prøvde å få svaret til å se litt morsomt ut så folk ikke tar helt av og flamez0r PS: Alle skriver feil høre med orginalt så de kan ikke forandres på Endret 14. juni 2007 av Power_Admin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå