Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen stopper, og etter kort tid blå skjerm

Anbefalte innlegg

Hei.

Problemet.

Jeg har nå over lengere tid hatt problemer med at når jeg spiller noen spill og en sjelden gang i Windows at maskinen stopper opp en periode og går så i blå skjerm. Jeg har gjort en del undersøkelser siden dette er et meget "populært" tema med tanke på maskinvaren jeg har.

Detaljert informasjon.

Når jeg spiller (f.eks wow..) kan pluttselig skjermbilde låse seg. jeg kan enda bevege på musen, og eventuelt musikken jeg kjører i bakgrunnen går enda. Etter en kort periode låser musen seg og musikken stopper eller begynner å hakke, etterfølgt av en blåskjerm. Blå skjermen forteller meg ikke noe konkoret informasjon.. bare at en viktig prosess har avslutett og maskinen måtte starte på nytt. Dette skjer meget sjeldent når jeg gjør noe i skriveborde, og andre spill reagerer ikke på samme måten.

Når dette intreffer varierer det meget mye. Det kan starte allerede etter første sekund jeg har kommet inn i et spill, eller det kan vente flere timer før det skjer. Jeg er ikke uvant med at det har skjedd opp til 10 ganger på en dag før jeg i et frustert staide gir opp.

Min løsning.

Jeg har prøvd å reinstalere operativsystemet (i tilfelle det var noe programvare som var feil med). Problemet ble ikke stoppet. Jeg har undersøkt mye etter folk som er i samme problem stilling på forum, og det er vist ganske mange, men det er værre å finne en konkret grunn til problemet.

Er det noen som har erfaring ved problemet eller kan tenke seg til hva som faktisk er problemet ? setter mye pris på alle svar.

Maskinvare.

Hovedkort: EVGA nForce 680i SLI

CPU: Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz

skjermkor: XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

RAM: Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4

Harddisk Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Problemet.

Jeg har nå over lengere tid hatt problemer med at når jeg spiller noen spill og en sjelden gang i Windows at maskinen stopper opp en periode og går så i blå skjerm. Jeg har gjort en del undersøkelser siden dette er et meget "populært" tema med tanke på maskinvaren jeg har.

Detaljert informasjon.

Når jeg spiller (f.eks wow..) kan pluttselig skjermbilde låse seg. jeg kan enda bevege på musen, og eventuelt musikken jeg kjører i bakgrunnen går enda. Etter en kort periode låser musen seg og musikken stopper eller begynner å hakke, etterfølgt av en blåskjerm. Blå skjermen forteller meg ikke noe konkoret informasjon.. bare at en viktig prosess har avslutett og maskinen måtte starte på nytt. Dette skjer meget sjeldent når jeg gjør noe i skriveborde, og andre spill reagerer ikke på samme måten.

Når dette intreffer varierer det meget mye. Det kan starte allerede etter første sekund jeg har kommet inn i et spill, eller det kan vente flere timer før det skjer. Jeg er ikke uvant med at det har skjedd opp til 10 ganger på en dag før jeg i et frustert staide gir opp.

Min løsning.

Jeg har prøvd å reinstalere operativsystemet (i tilfelle det var noe programvare som var feil med). Problemet ble ikke stoppet. Jeg har undersøkt mye etter folk som er i samme problem stilling på forum, og det er vist ganske mange, men det er værre å finne en konkret grunn til problemet.

Er det noen som har erfaring ved problemet eller kan tenke seg til hva som faktisk er problemet ? setter mye pris på alle svar.

Maskinvare.

Hovedkort:  EVGA nForce 680i SLI

CPU:            Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz

skjermkor:    XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

RAM:            Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4

Harddisk      Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM

mvh Daniel

8842942[/snapback]

Vil gjette meg til at det er noke galt med rammen din :(

Flere som får blåskjerm og at bildet fryser seg på den måten er ofte pga defekt ram. Har hatt samme problem sjølv berre på eit mykje sterkare tilfelle :) Hoppet over prossesser i installasjon av XP deretter blåskjerm:) Kos :no:

Sendte min ram tilbake til komplett :) Fekk klink ny tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...