^fmj Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Staff: - For vanlig folk ville det vært drapstiltale Utrolig at det ikke er noen som blir stilt til ansvar for det som har blitt gjort i dette tilfellet. Det er noen som har tatt et liv og slipper unna med det, bare fordi de er politi. Etter hva jeg har forstått er ikke dette noe nytt, det skal visst enormt mye til før en politibetjent får så mye som en smekk på fingrene. Dette må da virkelig være noe som man er nødt til å ta tak i, vil vi virkelig at drapsmenn være ansvarlig for ro og orden? (satt litt på spissen!) Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Han ble vell etterforsket om jeg ikke husker feil? Skal vell heller lite til for at politiet havner i søkelyset. Synes de får kritikk for hva det skulle være. Men enig at det er dumt hvis vanlige folk blir siktet for slikt, alle burde kunne gripe inn hvis noen går berserk og er truende... Lenke til kommentar
Campus Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 I teorien nei, i praksis som regel ja. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Han ble vell etterforsket om jeg ikke husker feil? Skal vell heller lite til for at politiet havner i søkelyset. Synes de får kritikk for hva det skulle være. Men enig at det er dumt hvis vanlige folk blir siktet for slikt, alle burde kunne gripe inn hvis noen går berserk og er truende... 8843067[/snapback] Saken ble henlagt. Har vanskelig for å tro at hvis noen andre hadde gjort noe lignende, ville ikke saken ha blitt henlagt. Dette er jo som sagt bare et eksempel, det fins jo mange flere. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Husker når purken ga meg 4200,- i bot for å kjøre i 60 på scooteren og når de skulle eskortere meg til stasjonen kjørte de gjennom 2 rundkjøringer uten å blinke. Politiet ga ikke bot til seg selv Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Horribelt, skal politiet ha "license to kill" fordi det er lovens lange arm? Burde blitt drapstiltalt på flekken! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er helt sykt! En sivil person hadde blitt drapstruet tvert. Politiet klarer vel å "fikse" disse sakene.. Synd.. Som staff sier til VG: "Hvor mange andre lik ligger gjemt der ute?" Vi skulle bare ha visst hvor mange tilfeller som har skjedd med liknende saker. Det er mye uaktsomhet ute og går blant politiet. Selv om ikke alle er like ille. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Satt på spissen, vil jeg si at jeg håper jeg ikke blir mistenkt for noe kriminelt en dag. Kan jo tross alt ende opp med å dø! Uansett om man er skyldig eller ei. Om man har en psykisk lidelse og delvis motsetter seg arrestasjon (de fleste politibetjenter har ikke anelse om hva psykiske lidelser kan innebære), er det ikke riktig om disse personene skal bli slengt i bakken og behandlet som psykopatiske drapsmenn.. *smelle på skive med Gatas Parlament..* ;P Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er jo bukken og havresekken når politiet begår kriminelle handlinger. Nå har jo navnet på gjerningsmannen vært offentliggjort så mange steder at alle vet vel hvem han er. Etter hva jeg har lest, så har han en historikk med slike saker mot mørkhudede, så det er vel en politimann som ikke liker mørkhudede dette da. Kanskje en ide å advare mørkhudede mot å kødde med denne politimannen? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Det er jo bukken og havresekken når politiet begår kriminelle handlinger.Nå har jo navnet på gjerningsmannen vært offentliggjort så mange steder at alle vet vel hvem han er. Etter hva jeg har lest, så har han en historikk med slike saker mot mørkhudede, så det er vel en politimann som ikke liker mørkhudede dette da. Kanskje en ide å advare mørkhudede mot å kødde med denne politimannen? 8847124[/snapback] Så du mener at han skal få lov til å herje som han vil med mørkhudede? At vi kun skal gi de en "heads up" og gi advarselen "ikke gjør noe galt, ellers kommer NN og grisedenger deg!" Akkurat som å la en voldtektsmann gå fri, det. "Pass dere for denne mannen, jenter! Han kan voldta dere!"... Og håpe at han ikke voldtar noen igjen.. Endret 12. juni 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg har sansen for Staff. Får håpe han får en verdig etterfølger. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er noen som har tatt et liv og slipper unna med det, bare fordi de er politi. 8842862[/snapback] Nå er det vel ofte en god del mer bak disse sakene enn det som kommer frem i media. Og så godt som uten unntak må det vel sies at det de gangene det dessverre har gått galt også er de gangene der vedkommende som skal pågripes har satt seg voldsomt til motverge. Jeg synes virkelig synd på politifolk som havner i situasjoner der rå makt er eneste utvei mot et rabiat eller ruset menneske som tilter totalt og er til stor fysisk fare for både seg selv og politifolkene som faktisk er på stedet fordi de har fått et oppdrag de skal løse. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Nå har politiet voldsmonopol her til lands, dessverre skjer det uhell i ny og ne. Mister ikke nattesøvnen pga tjenestemennene ikke ble dømt. Men det bør debatteres ang politiets metoder i enkelte saker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 hva var greia med. "har politiet dratt hetta rundt hodet og snørt igjen" Var det ikke nok med håndjern?. Trodde ikke politiet gikk rundt med hetter. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Mener selvsagt ikke at politiet skal kunne rave rundt og kvele dem de ikke liker hudfargen på. Men i mange saker nå så er det tydelig at de har en underforstått license to kill, ihvertfall blir de ikke straffet for å kvele de med feil hudfarge. Hadde jo vært interressant å vite om saken hadde vært lik hvis det var en hvit nordmann fra oslo vest som ble kvalt. Det jeg sa om å advare var ment som tips til info de kanskje bør få når realiteten er som den er. hopper du foran en bil i fart så blir du påkjørt og dør kanskje, møter du nn så dør du også kanskje. Litt flåsete sagt, gi dem en liste over ting man dør av i norge som mørkhudet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 hva var greia med. "har politiet dratt hetta rundt hodet og snørt igjen" Var det ikke nok med håndjern?. Trodde ikke politiet gikk rundt med hetter. 8848302[/snapback] + fotreim. Ifølge advokaten ble han i tillegg også peppersprayet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Går du rundt og har kriminelt utseende bør du pass dæ litt for hvis anledninga byr sæ no, så vil hainn kanskje dra te dæ kvikt. Og hvis du freidig vandre rundt i trondhjæm med hud i kriminell valør så bør du tænk på å vær forsiktig-har du'tj sjett en politimann før? Samvirkelaget - Stopp Volden Inntil noe drastisk skjer hos Spesialenheten for politisaker og politietaten generelt så vil jeg holde meg langt unna politiet. Og om jeg blir forsøkt anholdt så vil jeg ta beina på nakken, vil ikke risikere å bli kvalt eller slått ihjel. Jeg er glad jeg ikke har hud i "kriminell valør"... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Tvert imot så vil jeg heller si at neste gang politiet annholder deg så gjør man ikke motstand men adlyder! Det er vel dersom man tar bena på nakken eller motsetter seg arrest at slike episoder oppstår. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Tvert imot så vil jeg heller si at neste gang politiet annholder deg så gjør man ikke motstand men adlyder! Det er vel dersom man tar bena på nakken eller motsetter seg arrest at slike episoder oppstår. 8888422[/snapback] Ikke nødvendigvis. Hvis det over tid utvikler seg en ukultur i politiet som ikke blir slått ned på, så kan vi få tilstander slik vi ser i endel andre land. I USA er det mange vanlige mennesker som f.eks. ikke engang tør henvende seg til en politipatrulje-bil på gata, i frykt for at det skal "oppstå en situasjon". Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 I USA er det mange vanlige mennesker som f.eks. ikke engang tør henvende seg til en politipatrulje-bil på gata, i frykt for at det skal "oppstå en situasjon". 8905724[/snapback] Det er allerede vanlig i Norge for en god del innvandrere. Og i og med hvor mange som har blitt lagt i bakken med håndjern og fått et spark eller to, og etterpå fått beskjeden "Oj, sorry, det var feil person. Dette holder vi mellom oss, ikke sant?", så er det ikke veldig rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå