Gå til innhold

nextgentel sin Next -TV?

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei.

jeg har internett fra NGT (20mbit) har tenkt litt på å skaffe meg Next-TV grunnpakken.

etter jeg leste om det nye digitalebakkenettet som kommer, bestemte jeg meg for og ikke bli med på den skuta.

så jeg lurer på om noen har Next-TV, hvordan fungerer det?

hvordan blir det koblet til?, har man en boks som blir koblet til den trådløse routern også til tv med HDMI?

takker for svar

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke mye respons her. Ble det så du skaffet deg Next-TV NIrD?

Etter at jeg forrige uke fikk vite at det ikke er mulighet for kabel tv fra Canal Digital der jeg bor, og det i tillegg ikke er lov til å montere parabol i denne bygården, så vurderer jeg Nextgentel sitt tilbud. Jeg synes det blir litt lang tid å vente på Riks TV.

Er det noen her på forumet som har Next TV og kan dele sine erfaringer? Det jeg er litt redd for er hvor stabilt det er? Har jo litt erfaring med f.eks å se fotball på streaming, og vet jo hvor irriterende det er at det hakker/bufrer eller at internetten faller ut.

Hadde vært fint å høre fra noen som har prøvd det ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei det ble ikke noe av,

for det første kan man bare ha 5mbit internett og resten nett TV.

og det var bare tilkobling med scart, altså ikke fult digitalt enda, men det skulle kommer over sommeren.

og vi fant ut at det ikke helt økonomisk fungerte nå,

tror vi venter en stund og kanskje tar noe alla GET...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Takker for svar NIrD.

Så hvis du har en 20 mbit linje, så tar Next TV hele 15 mbit av de slik at det blir bare 5 mbit igjen til internetten? Det hørtes da voldsomt ut.

Fikk du greie på mer info når du undersøkte dette tilbudet? Vi har allerede internett fra Nextgentel, og internetten vår faller ut 2-3 ganger om dagen. Det er jo ikke akkurat så veldig gunstig når man ser på TV.

Ingen her inne på forumet som har Next TV og kan dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja noe sånt, man får altså bare 5mbit til surfing og resten går til TV.

vi har også NGT her men den detter skjeldent ut..

over sommeren kommer det fult digitalt så man kobler til tv med HDMI fra " reciveren, nå er det bare scart og da er det liten vits med digital tv...

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har nexttv. Fikk et kampanjetilbud på 99 kr mnd for en god pakke med kanaler. Eneste jeg savner er tv3 og viasat 4. Dekoderen har hdmi-tilkobling så bildet er helt topp. Man kan leie film og bruke tv2 sumo/sport. Dekoderen kan enkelt flyttes rundtom i huset siden tv-signalene kan sendes gjennom strømnettet i huset.

Eneste problemet jeg har hatt med next tv sålangt er at av og til når man starter dekoderen, så bruker den litt lang tid på å komme igang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...