RolfB Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Etter at pcn plutelig ikke virket lenger etter en oppdatering av zonealarm (når den skulle restarte) Så har jeg fåt et problem. Prövde först alt jeg har av boot disker disketter recovery disketter osv ,men pcn nektet å starte . Til slutt måtte jeg reinnstalere windowsxp pro på nytt og instalerte da på en annen partisjon enn den orginale xp istalasjonen i håp om å berge masse data. Har nå fått pcn opp å gå igjen ,men ikke med alle programmene og instillingene som jeg hadde. Jeg kan alikevel nå programmene og dataene osv via den nye instalasjonen. Det er ved oppstart blitt 2 xp instalasjoner og jeg kan velge hvilken som jeg vil starte ,men den gamle starter ikke. så til spörsmålet.... Jeg regner med at jeg kan få startet den gamle instalasjonen bare jeg kopierer over bootfilene fra den nye ? er det noen som vet hva jeg kan kopiere fra den nye instalasjonen og legge inn i den gamle windows mappa og få startet den uten at jeg mister alle dataene? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 så til spörsmålet.... Jeg regner med at jeg kan få startet den gamle instalasjonenbare jeg kopierer over bootfilene fra den nye ? er det noen som vet hva jeg kan kopiere fra den nye instalasjonen og legge inn i den gamle windows mappa og få startet den uten at jeg mister alle dataene? 8842419[/snapback] Det spørs hva du mener med "bootfilene" ... Jeg tviler på at det er så enkelt som å kopiere over noen filer og så forvente at alt skal virke igjen. (Men du kan jo ha flaks.) Det finnes en måte å reinstallere XP på uten å miste data & programmer som allerede ligger der/er installert. Det kalles en "Repair install", og det som skjer er at filer på disken overskrives med filer fra CD'en. Avhengig av hvor gammel CD'en er, betyr dette en runde innom WindowsUpdate for å få ned en drøss med updates & patches som har kommet etter at CD'en ble laget. Pass spesielt på ServicePack-nivået. Hvis du har XPSP2 nå, så er det nok en fordel om CD'en også inneholder XPSP2. Jeg sier ikke at det ikke går an å gjøre en repair install med XPSP1 eller eldre over en eksisterende XPSP2-installasjon, men da blir det en stor jobb å komme opp på SP2-nivå igjen. Det kan hende noen av programmene dine også blir forvirret hvis de forventer å kjøre på SP2. Merk også at det ikke er alle "Recovery-CD'er" som gir deg muligheten til en repair install. Men vanlige "retail"-CD'er gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå