Mala Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 600 kr pr. meter? Høres ut som regelrett penger i dass,og klosettet rett ut vinduet i tillegg spør du meg. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 600 kr pr. meter? Høres ut som regelrett penger i dass,og klosettet rett ut vinduet i tillegg spør du meg. 8863976[/snapback] Har du brukt 20k på en tv, og 6 k på en ps3 har du råd til å kjøpe en skikkelig kabel som er kvalitetsikret. Kvalitet forran kvantitet, nesten annyday Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 600 kr pr. meter? Høres ut som regelrett penger i dass,og klosettet rett ut vinduet i tillegg spør du meg. 8863976[/snapback] Har du brukt 20k på en tv, og 6 k på en ps3 har du råd til å kjøpe en skikkelig kabel som er kvalitetsikret. Kvalitet forran kvantitet, nesten annyday 8864470[/snapback] Jo, greit nok kanskje ellers. Bare at mange entusiaster lever i fortiden med analog kabelføring... og tror 10% regnestykket (som mange liker) fortsatt gjelder. Men når vi snakker HDMI kabler her, hva er DA vitsen med så dyre kabler? Når folka som står bak og jobber med teknologien sier som følger: Fatter cables do not necessarily mean better signals. In fact, thicker cables can sometimes be problematic since they are less flexible to bend around sharp corners and the increased weight can cause them to fall out of vertically mounted connectors. Digital cables are either compliant or they are not; they either work or they don't. Unlike analog, there is no such thing as an HDMI cable that makes the digital audio or video data come out better than another. If the 1s and 0s make it to the other end, the cable has done its job, period. ** Så funker det med Clas Ohlson kabelen til 200 kroner, så kaster man faktisk bort 800 kroner hvis man går og kjøper seg en til 1000 kroner av type Monster Cable. Man vinner ingenting! På tide å skille snørr og barter her (digital HDMI og de analoge kablene vi brukte før). ** Om Steve Venuti: "Steve Venuti is the Director of Marketing for the HDMI Licensing LLC, the licensing agent responsible for administering the licensing of the HDMI Specification, promoting the HDMI standard and providing education on the benefits of HDMI to retailers and consumers. Steve actively works to build awareness for HDMI among consumers, retailers, installers as well as the 400 manufacturers who have adopted the HDMI specification. " Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg ble anbefalt av ekspeditøren på el-kjøp om å stikke innom lidl da jeg begynte å rynke på nesa av monster hdmi-kabelen til 1000 spenn. Han sa det ikke spilte noen rolle på så korte lengder. Og hvor hadde han lært dette?: på kurs hos monster kables Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Dr.Peedee kommer og gjør reint bord Nei eg hadde heller kjøpt meg eit knippe spill for de 800,- Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg ble anbefalt av ekspeditøren på el-kjøp om å stikke innom lidl da jeg begynte å rynke på nesa av monster hdmi-kabelen til 1000 spenn.Han sa det ikke spilte noen rolle på så korte lengder. Og hvor hadde han lært dette?: på kurs hos monster kables 8865137[/snapback] Har vel lest en artikkel om at det er null variasjon fra kabel til kabel under 5 meter. Over dette skal visst spenningsfall gjøre de dyrere kablene marginalt bedre til å unngå forkludring av 1 og 0, dvs at spenningene til 1 (1v ?) og 0 (.5v ?) blir såpass like at mottaker ikke klarer å nyansere. Sånn generelt sett er kablene helt like når det gjelder digitalsignaler, men jeg kan selv skrive under på at gode (og da dyre) kabler når det gjelder analoge signaler gjør ganske stor forskjell mht lydbilde osv. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Har vel lest en artikkel om at det er null variasjon fra kabel til kabel under 5 meter. Over dette skal visst spenningsfall gjøre de dyrere kablene marginalt bedre til å unngå forkludring av 1 og 0, dvs at spenningene til 1 (1v ?) og 0 (.5v ?) blir såpass like at mottaker ikke klarer å nyansere. Sånn generelt sett er kablene helt like når det gjelder digitalsignaler, men jeg kan selv skrive under på at gode (og da dyre) kabler når det gjelder analoge signaler gjør ganske stor forskjell mht lydbilde osv. 8865319[/snapback] Selvsagt er det noe positivt med dyre kabler da man gjerne får høyere grad av renhet i materialene som blir brukt og kanskje også bedre materialer til å lede strøm. MEN det som er blitt mitt lille korstog er at folk IKKE må tro at denne forskjellen gjør seg gjeldene i bedre bildekvalitet i form av bedre farger, kontrast etc. Eneste de dyre kablene sikrer deg er at signalet kommer frem uten tap. Har man en billig kabel som ikke klarer levere ett tapsfritt signal så vises dette ved forskjellige digitale effekter i bildet som snø etc. I værste fall så får man ikke bilde i det hele tatt. Har du brukt 20k på en tv, og 6 k på en ps3 har du råd til å kjøpe en skikkelig kabel som er kvalitetsikret. Kvalitet forran kvantitet, nesten annyday 8864470[/snapback] Jo, greit nok kanskje ellers. Bare at mange entusiaster lever i fortiden med analog kabelføring... og tror 10% regnestykket (som mange liker) fortsatt gjelder. Men når vi snakker HDMI kabler her, hva er DA vitsen med så dyre kabler? Når folka som står bak og jobber med teknologien sier som følger: Fatter cables do not necessarily mean better signals. In fact, thicker cables can sometimes be problematic since they are less flexible to bend around sharp corners and the increased weight can cause them to fall out of vertically mounted connectors. Digital cables are either compliant or they are not; they either work or they don't. Unlike analog, there is no such thing as an HDMI cable that makes the digital audio or video data come out better than another. If the 1s and 0s make it to the other end, the cable has done its job, period. ** Så funker det med Clas Ohlson kabelen til 200 kroner, så kaster man faktisk bort 800 kroner hvis man går og kjøper seg en til 1000 kroner av type Monster Cable. Man vinner ingenting! På tide å skille snørr og barter her (digital HDMI og de analoge kablene vi brukte før). 8865075[/snapback] Quotet doktoren her jeg bare fordi den posten gjorde meg varm om hjertet. Hvis noen moderatorer leser denne tråden bør faktisk den posten til Dr. Peedee lages til en sticky. Spørsmålet om hvilke digitale kabler som er best kommer opp med jevne mellomrom og det er _alltid_ noen som prøver å villede folk med iformasjon som kjappt kan koste masse penger. Dr.Peedee som sticky!! Jeg starter herved folkeaksjonen mot hdmi-hjernevasking PS! Det er ganske festlig at folk enda kan kverulere på dette når de som har laget standarden går rett ut og sier "Unlike analog, there is no such thing as an HDMI cable that makes the digital audio or video data come out better than another. If the 1s and 0s make it to the other end, the cable has done its job, period." Menmen hifi-verden er ett mekka for Snakeoil-produkter. Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det stor forskjell mellom kablene som følger med ps3 og hdmi? Er det et must med hdmi? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det stor forskjell mellom kablene som følger med ps3 og hdmi? Er det et must med hdmi? 8889728[/snapback] Husker jeg rett så kommer PS3 kun med en gul koselig kompositt-kabel. Dette er det dårligste som er mulig å få tak i. Så har du en tv eller projektor som har hdmi-inngang så vil du sannsynligvis bli sjokkert over forskjellen For å svare på spørsmålet ditt: JA det er stor forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå