Rottenspacehead Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Bare lurer på hvilken HDMI kabel er den beste til ps3 ? keen på å teste ut tven ordentlig nå og derfor skaffe hdmi kabel og blu ray film etc.. Legg gjerne igjen link til det beste tilbudet på hdmi kabel`en jeg må skaffe = ) Takker for hjelp P.S tips gjerne om hvilken blu-ray filmer som viser mest forskjell mellom vanlig dvd og bluray i sammeslengen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 S-Video (svideo.com) har gode HDMI-kabler for PS3. De har mye annet kabel- og konverter-stell også. VGA, DVI, USB, RCA, ... Det er en nettbutikk i USA, men de sender over hele verden - også til Norge. Prisene er såpass lave at du som regel slipper toll-tullet. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Du kan også sjekke firma som selger via eBay, jeg kjøpte en 2-pack med helt greie HDMI-kabler (2 meter) for 80 kr. inkludert frakt. Det viser jo litt hvilket ran diverse butikker driver med når de selger slike kabler (sikkert laget på den samme fabrikken i Hong Kong) for det 20-dobbelte... Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Er det samme hdmi kabeler som man kan skaffe i norge, bare at de er billigere... ? Vil de funke på en norsk ps3 og "norsk" tv ? eller må man ha sånn converter greie i tillegg ? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 HDMI er det samme uansett hvor i verden du er. Du trenger bare kabelen. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 bestill denne Playstationshop.no Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 bestill denne Playstationshop.no 8842690[/snapback] Playstationshop: 229,- kr. pluss frakt [kabelen er av ukjent lengde; 6 fot?] svideo.com: 15$= 90,- kr. , gratis frakt (ca.14 dager), 10 fots kabel. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) hvor mange meter er 10 ft og 6 ft? har ikke lang avstand fra Ps3 til tven, så trenger vel bare 6 ft hvis det er 2-3 meter ? Endret 12. juni 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 HDMI kabler sender jo digitalt så er vell samma om du går i clas ohlson elr kjøper en dyr MonsterCabel Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 hvor mange meter er 10 ft og 6 ft? har ikke lang avstand fra Ps3 til tven, så trenger vel bare 6 ft hvis det er 2-3 meter ? 8842823[/snapback] 6 fot er 1.83 meter. Så hvis det er 2-3 meter unna blir det for kort. Det er heller ikke bra hvis den blir for stram, siden HDMI-pluggen ikke sitter så godt. 10 fot blir 3 meter. Nå tok jeg bare en kjapp søk på eBay, men hvis du kjøper f.eks. her: eBay får du to kabler på 3 meter for 19$ inkl. frakt. Så kan du selge den du ikke trenger for et par hundrelapper... ;-) Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 okai = ) takker alle for hjelp og tips =) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 HDMI kabler sender jo digitalt så er vell samma om du går i clas ohlson elr kjøper en dyr MonsterCabel 8843328[/snapback] Elektronene som gjør jobben i kabelen er de samme uansett om du bruker analog eller digital signaloverføring. Til syvende og sist er all signaloverføring analog. Når kabelimpedansen blir så stor at det signalet som når mottageren ikke lenger ligner firkantpulser, det er da du ønsker at du hadde kjøpt en HDMI-kabel som var garantert for 1080p ... Men det kan godt hende at Clas Ohlsons kabler takler 1080p - gjør de det, så er jeg enig at det er unødvendig å kaste bort penger på Monsterkabler. Oksygenfritt kobber og alkoholfritt øl er ikke noe for meg. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Elektronene som gjør jobben i kabelen er de samme uansett om du bruker analog eller digital signaloverføring. Til syvende og sist er all signaloverføring analog. Når kabelimpedansen blir så stor at det signalet som når mottageren ikke lenger ligner firkantpulser, det er da du ønsker at du hadde kjøpt en HDMI-kabel som var garantert for 1080p ... Men det kan godt hende at Clas Ohlsons kabler takler 1080p - gjør de det, så er jeg enig at det er unødvendig å kaste bort penger på Monsterkabler. Oksygenfritt kobber og alkoholfritt øl er ikke noe for meg. 8851022[/snapback] Hehe morsom post Og kan bare slutte meg til her. Finn en kabel som støtter 1080p og det er ett fett om det står "built by kjell-i-bua and sold by Europris" eller Monster/Nordost/Werulethecableworld/Etc etc på kabelen Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 149,- på clas ohlson holder i massevis. Har fin-fint bilde med den Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Går fint med rimelige kabler så lenge den ikke skal være lang (8 - 10 meter) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hvis du skal ha en kort kabel (1-5m) så kan du godt kjøpe den billigste du finner. Den på Clas Ohlson er en god kandidat. Skal du ha kabler i lengre distanser, duger ikke denne kabelen noe særlig, da den ikke støtter 1080p over slike distanser. Men, tror ikke du har PS3'n din så langt unna tv'n uansett, så kjøp denne! Hehe morsom post Og kan bare slutte meg til her. Finn en kabel som støtter 1080p og det er ett fett om det står "built by kjell-i-bua and sold by Europris" eller Monster/Nordost/Werulethecableworld/Etc etc på kabelen 8851273[/snapback] Det er nok ikke ett fett nei... Er nok forskjell på en rimelig kabel og en dyr kabel som Monster. Selv om begge støtter 1080p. Men, du betaler nok mye for merket og ja. Selv har jeg noe Monster kabler i hjemmekinoen min, og må virkelig si at dette er heftig kvalitet. Det er ihvertfall ikke noe å legge skjul på...! Endret 13. juni 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hehe morsom post Og kan bare slutte meg til her. Finn en kabel som støtter 1080p og det er ett fett om det står "built by kjell-i-bua and sold by Europris" eller Monster/Nordost/Werulethecableworld/Etc etc på kabelen 8851273[/snapback] Det er nok ikke ett fett nei... Er nok forskjell på en rimelig kabel og en dyr kabel som Monster. Selv om begge støtter 1080p. Men, du betaler nok mye for merket og ja. Selv har jeg noe Monster kabler i hjemmekinoen min, og må virkelig si at dette er heftig kvalitet. Det er ihvertfall ikke noe å legge skjul på...! 8852953[/snapback] Ved digital overføring så er det ett fett jo. Analoge kabler er noe helt annet. Kommer det digitale signalet frem så er resultatet helt likt om kabelen heter Monster eller Clas Ohlson. Det er ikke noe å diskutere en gang i og med at dette er "barnelærdom" innen faget digital signalbehandling. 010111001101010 er 010111001101010 uansett hvilken kabel som sender denne data-strengen. Hovedpoenget her er at hvis 010111001101010 kommer frem uten at noen av 1-erene eller 0-ene har byttet verdi så har ikke kabelen noe og si. Og hvis noen av verdiene bytter verdi eller forsvinner så merkes ikke dette ved "dårlige farger", "bedre kontrast" eller annen mumbo-jumbo som en hifi-selger ville sagt. Ved en feil i ett digitalt video/lyd-signal så vil resultatet bli f.eks snø i bildet, hakkete bilde, grønne firkanter i bildet eller ikke bilde i det hele tatt. Saken med 1080p-sertifiserig er at kabelene garrantert klarer overføre ett tapsfritt signal på den lengden som kabelen leveres med. Dette må man gjerne betale noen kroner for når kabel-lengden blir lang nok som f.eks 10-15m. En kabel som ikke er sertifisert kan godt mulig klare det samme, men det vet man ikke uten å prøve. PS! Dette har blitt diskutert gjentatte ganger og enden på visa er akkurat den samme. Edit: Jeg har også Monster-kabler i metersvis i stua mi her. Men det er analoge høytalerkabler. Endret 13. juni 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
konsollspiller Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hehe morsom post Og kan bare slutte meg til her. Finn en kabel som støtter 1080p og det er ett fett om det står "built by kjell-i-bua and sold by Europris" eller Monster/Nordost/Werulethecableworld/Etc etc på kabelen 8851273[/snapback] Det er nok ikke ett fett nei... Er nok forskjell på en rimelig kabel og en dyr kabel som Monster. Selv om begge støtter 1080p. Men, du betaler nok mye for merket og ja. Selv har jeg noe Monster kabler i hjemmekinoen min, og må virkelig si at dette er heftig kvalitet. Det er ihvertfall ikke noe å legge skjul på...! 8852953[/snapback] Ved digital overføring så er det ett fett jo. Analoge kabler er noe helt annet. Kommer det digitale signalet frem så er resultatet helt likt om kabelen heter Monster eller Clas Ohlson. Det er ikke noe å diskutere en gang i og med at dette er "barnelærdom" innen faget digital signalbehandling. 010111001101010 er 010111001101010 uansett hvilken kabel som sender denne data-strengen. Hovedpoenget her er at hvis 010111001101010 kommer frem uten at noen av 1-erene eller 0-ene har byttet verdi så har ikke kabelen noe og si. Og hvis noen av verdiene bytter verdi eller forsvinner så merkes ikke dette ved "dårlige farger", "bedre kontrast" eller annen mumbo-jumbo som en hifi-selger ville sagt. Ved en feil i ett digitalt video/lyd-signal så vil resultatet bli f.eks snø i bildet, hakkete bilde, grønne firkanter i bildet eller ikke bilde i det hele tatt. Saken med 1080p-sertifiserig er at kabelene garrantert klarer overføre ett tapsfritt signal på den lengden som kabelen leveres med. Dette må man gjerne betale noen kroner for når kabel-lengden blir lang nok som f.eks 10-15m. En kabel som ikke er sertifisert kan godt mulig klare det samme, men det vet man ikke uten å prøve. PS! Dette har blitt diskutert gjentatte ganger og enden på visa er akkurat den samme. Edit: Jeg har også Monster-kabler i metersvis i stua mi her. Men det er analoge høytalerkabler. 8853649[/snapback] Denne her skulle vært sticky Er nok mange som blir lurt ved å kjøpe en dyr digital kabel når du får samme kvaliteten ved å kjøpe en billig Lenke til kommentar
Sunndal1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Denne her skulle vært sticky Er nok mange som blir lurt ved å kjøpe en dyr digital kabel når du får samme kvaliteten ved å kjøpe en billig 8854053[/snapback] Er 99% enig, men vil bare legge til en ting: Det er forskjell på kvaliteten på kablene, men det påvirker ikke signalet eller bilde/lyd-kvaliteten. Det det er snakk om er hvor gode plugger de bruker, det er avgjørende dersom du stadig plugger kabelen ut og inn. Samt selvsagt kvaliteten på selve kabelen. (Les levetid) Men kvaliteten på en HDMI-kabel påvirker på ingen måte signalet eller kvaliteten på det den lover å levere. I dag så finnes det to typer HDMI-kabler. CAT1(1080i) og CAT2(1080p++). For de som kjenner til datanettverk, så vet de at man der snakker om CAT5 (100Mb) og CAT6 (1000Mb). Som i datanettverk så er det det same med HDMI, du kan godt bruke en CAT1 kabel så lenge du er langt under kravet til spesifikasjonen. We have seen successful demonstrations of 1080p signal runs on a >50 ft. cable, and a 720p signal run on a >75 ft. cable. However, the only way to guarantee that your cable will perform at higher speeds is to purchase a cable that has been tested at the higher speeds. Her snakker de om standardkabler. Skal du være sikker, så bør du selvsagt kjøpe rett kabel. (Vi har det samme med USB1.1 og USB 2.0 også) Etter hva jeg har forstått, så har ikke www.hdmi.org funnet noen kabler som ikke svarer til spesifikasjonene. PS3 har også HDMI 1.3 og det stiller ekstremt strenge krav til at signalet skal være 100% for at det vises. Tester av kabler på utstyr med HDMI 1.0 til 1.2a kan ikke brukes når det er snakk om kabler til PS3. Så se bort fra tester i diverse HI/FI-blader når du skal kjøpe kabel til PS3. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 PS3 har også HDMI 1.3 og det stiller ekstremt strenge krav til at signalet skal være 100% for at det vises. Tester av kabler på utstyr med HDMI 1.0 til 1.2a kan ikke brukes når det er snakk om kabler til PS3. Så se bort fra tester i diverse HI/FI-blader når du skal kjøpe kabel til PS3. 8854431[/snapback] Jeg er litt usikker på hvordan HDMI 1.3 kontakt i seg selv på PS3'n skal stille noe strengere krav til signalet enn ved 1.1, 1.2?? (At v 1.3. åpner for større båndbredde og utvidede andre spesifikasjoner betyr ikke at dette er i bruk. Og det får uansett ikke vært i bruk når man høyst sannsynlig er tilkoblet et v 1.1 eller 1.2 display/projektor - forsterker eller whatever. Riktig nok kommet noe utstyr med HDMI 1.3 bortsett fra PS3 også, men det er ikke så utbredt ennå. Men ser likevel ikke at det skulle gjøre ting så mye annerledes. HDMI 1.3 er en skikkelig stor hype.) Så man kan godt lese tester av HDMI kabler fra blader og nettet hvis man vil. Rent bortsett at disse bladene henvender seg en viss type kunder (f.eks meg) som gjerne liker å lese om dyrt og ekslusivt utstyr - som man i dette tilfellet i hvert fall høyst sannsynlig ikke trenger - og derved står i fare for å kjøpe for dyr kabel hvis man følger testene.. Lang setning. Eller man kan ganske enkelt sjekke om kabelen oppgir opp til 1080p (hvis man trenger det) i reklamen/spesifikajonene. Da kan kreve penga tilbake hvis det ikke funker alikevel. Så - ikke noe mere magi med HDMI kabler til PS3 enn annet utstyr. Betaler du mye så betaler du, som noen nevnte over her, litt for at pluggene i endene ikke ramler av, løsner o.l. - samt at du som regel kan trekke kabelen over større lengder - hvilket som regel er viktigst for projektorfolket eller andre som har maskinen langt fra skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå