airguard Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 skulle bygge en billig pc til fattern, men har problemer med og starte opp et k7t hovedkort. vifter surrer og går hardisken hører jeg starter men får ikke bilde. hører ei heller noe pip under oppstart. den saken med blinkende røde og grønne lys fulgte ikke med så jeg får ikke sjekket hva som er feil der (den som har 4 lysdioder) kan dette være skjermkortet ? Jeg har koblet fra alle ide enheter nå og bare skjermkort, minne og cpu er på plass. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke et gf4200 kort til og teste om jeg får bilde, eller om dette kan være et minne eller cpu problem. system: msi k7t turbo2 duron 1300 256 mb noname pc133 minne eldre gf2 agp kort 15gb fuitsji disk Lenke til kommentar
pal.sp Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 har hatt et sikt kort tidligere, funket fint da jeg fikk løst de samme problemene som du har! på mitt kort var det en slik d-bracket på selve hovedkortet, montert ved siden av LPT-connectoren. Har ikke du det? Du gjør ingenting galt i å koble til skjermkortet, men skjekk at du har en PSU på minimum 300w, ettersom skjermkortet ditt krever en del. Så clearer du cmos, altså BIOSen. (Er foresten ikke sikker på det med Duron på dette kortet. har lest om andre som har hatt små problemer med det... ) Husk å koble til alt som lå i MSI-esken, hvis du velger å f.eks ikke koble til usb2-bracketen, må du huske å deaktivere/disble den via jumper på hovedkortet. Når du starter kortet kan du gjærne holde inne noen taster som Delete, Insert og tastene fra F1 til F12, syntes å huske dette hjalp meg å starte kortet. Prøv deg fram, med forskjellige kombinationer. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 av en eller annen grunn er det ikke d-bracet på dette kortet, verken på eller den som vanligvis følger med løs. aner meg at det er noe med duronen (ikke kompitabel eller bios burde vært oppgradert) men jeg får ikke oppgradert biosen så lenge det ikke kommer noe bilde. mulig jeg sender inn hele greia og bytter i celeron/intel chipset isteden. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Antar du har kjøpt bulk utgave, da følger det ikke med D-brakett. Når skjermen er blank tyder det på at det er noe feil med skjermkortet. Har du prøvd det i en annen PC? Hvis det var noe galt med minnet ville du vel fått bilde på skjermen. Uansett kan du prøve med bare én minnebrikke som du vet er i orden. Dette har helt sikkert ikke noe med BIOS-versjonen å gjøre. Selv om det alltid lønner seg å ha en oppdatert BIOS ville du nok klart å starte uansett. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Ja skjermkort eller cpu, det er vel de to eneste (untatt psu feil) som gjør at maskinen ikke starter. jeg får prøve meg fram med ett annet skjermkort først. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Det kan også være hovedkortet som er brent. Men skjermkort eller cpu er mest sannsynlig. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 hvis hovedkortet er brent ville vel ikke viftene og hardisken fyres opp heller ? cpu vita går samme med hardisken powerled og hd led lyser også. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Da er nok hovedkortet i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå