Eon83 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har en 160gb ekstern USB disk som jeg ikke får kontakt med. Når jeg plugger den inn hører jeg den kjente "pling plong" lyden fra XP, men ser ikke at disken dukker opp i Min Datamaskin osv. Jeg regner med noen har dratt den rett ut uten å "koble fra", og på den måten har ødelagt lesningen fra disk. Noen som har forslag til hvordan jeg kan "fikse" denne? Datarecovery er det ikke så farlig med, jeg vil bare kunne bruke disken igjen. Kan jeg skrive "ny" MBR eller no ? (ja jeg vet at MBR er for OS-boot, men det må vel være noe lignende på en ekstern disk? ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 My Computer->Manage->Disk Managment. Der skal du se USB-disk. Av og til vil det være "konflikter" mellom stasjonsokstav'er som gjør at en "disk" ikke vises. Da må du ordne opp i dette. Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Har sjekket der, den dukker ikke opp der heller. Lenke til kommentar
ORF Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har en 160gb ekstern USB disk som jeg ikke får kontakt med. Når jeg plugger den inn hører jeg den kjente "pling plong" lyden fra XP, men ser ikke at disken dukker opp i Min Datamaskin osv. Jeg regner med noen har dratt den rett ut uten å "koble fra", og på den måten har ødelagt lesningen fra disk. Noen som har forslag til hvordan jeg kan "fikse" denne? Datarecovery er det ikke så farlig med, jeg vil bare kunne bruke disken igjen. Kan jeg skrive "ny" MBR eller no ? (ja jeg vet at MBR er for OS-boot, men det må vel være noe lignende på en ekstern disk? ) 8841662[/snapback] Henter disken strøm gjennom USB ? Og bruker du en forlenget USB kabel ? Isåfall bytt til originalen å prøv igjen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Henter disken strøm gjennom USB ? Og bruker du en forlenget USB kabel ?Isåfall bytt til originalen å prøv igjen 8842003[/snapback] Noen ganger kan det også hjelpe å bruke en annen USB-port. Men det med pling-plong og ikke noe mer, høres kjent ut. Hos meg er løsningen å koble til eksternt power til USB-disken. Noen dager går det fint uten, andre ikke ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå