Gå til innhold

Program for dv-kamera

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg et sony dv-kamera til bursdags gave ikke for lenge siden. Men jeg er ikke så flink med data og slike ting så derfor lurer jeg på om hvordan program som er likest til og bruke til og laste opp filmene jeg har filmet fra kamerae.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likest hva? (eller er det "likest" som i "å-å-å det går likar no"?)

Hvis du mener enklest eller best vil sikkert svarene være mange, men undersøk programvaren som fulgte med kameraet ditt, mulig det ligger noe der som kan brukes til å begynne med og kanskje noen drivere du bør installere.

Ellers har windows et program som heter movie-maker eller noe slikt, ligger under "start->programmer->accesories/tilbehør" et sted mener jeg. Dette er ganske enkelt for nybegynnere som vil importere en film og legge på litt musikk osv.

Lenke til kommentar

Det er sikkert mer hjelp å få i Video og videoredigeringsforumet. Men pytt pytt.

Først så trenger du en PC med Firewire-inngang. Sjekk om din PC har dette. Dette trengs for å overføre video fra DV-kassetten til hard-disken.

Se denne guiden

Så trenger du ett program for å klippe, redigere og sette sammen klippene dine til en film. Dette er ofte det samme programmet du bruker til å overføre fra kassett til PC.

Se denne guiden

Har du firewire-inngang, så kan du godt følge Ekkos tips om Windows Movie maker.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Ok takker for svar

Men det er ikke med drivere, noen som kan hjelpe meg og finne det?

Jeg har et sony dcr-hc28e.

Jeg har prøvd og letet på google etter det men fant ikke noe.

Endret av hegvold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...