Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm, finner ikke kilden.

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge den ene av mine pc'er, den er 2 år gammel og den har stått ubrukt det siste halvåret.

Så da tenkte jeg at jeg skulle formatere den og legge inn XP på nytt. Formateringen gikk helt fint, men da jeg skulle legge inn XP tok det ikke lange tiden før det kom blåskjerm, startet opp innstaleringa på nytt, kom blåskjerm osv. Jeg tok ut 1 og 1 ram brikker for å teste om det va de, men den kom fortsatt. Og for å nevne en annen ting, den har aldri hatt blåskjerm før.

I dag(3 uker senere) skulle jeg prøve på nytt, da gikk det. Men den kom tilbake, da jeg åpne C: i "Min Datamaskin") da hadde maskinen stått på i ca 20 min). Nå har den stått på i flere timer uten blåskjerm og det kjøres Torture test i Prime på den. Og den virker helt fin for øyeblikket. Kjølingen er heller ikke et problem.

Koder som kom opp under blåskjerm:

0x0000009C

0x80545ffo

Jeg prøvde også det programmet fra www.memtest86.com, men det skjønte jeg ikke så mye av.

Specs:

NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm(nesten ikke brukt)

AMD Athlon 64 3200

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM CL2.5 kit 4*512

Asus 6600GT

ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

Seagate Barracuda(tror)

Aldri overklokket

Noen som vet hva som skjer?

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig strømførsyningen synger på siste verset. Prøv med strømforsyningen fra en av de andre PC-ene dine og se om det hjelper.

8841880[/snapback]

Jeg skal prøve å sjekke det så snart som mulig, det rare er jo at jeg byttet strømforsyning i fjor høst, fordi den forrigge var "gåen". Den ville ikke starte opp pc'en like etter at jeg hadde skrudd den av, måtte vente en stund.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...