Gå til innhold

Trenger AM2 Hovedkort - Håpløst!

Reddog

Anbefalte innlegg

Arvet en AMD 64 X2 4200+ av en spillfrik som måtte oppgradere.

Jeg sliter litt med å finne ett ok hovedkort.

Tidligere har jeg hatt Asus og ASrock kort, og er veldig fornøyd med det.

Skal også kjøpe 2 gig ram 6400.

Jeg har idag ett Ati Sapphire X850XT PE PCI-E som jeg ønsker å benytte videre.

Jeg trenger ikke noe SLI kort. Hva tror dere om ett fornuftig kort.

Sjekket anbefalinger her på hardware, men det var en gammel HK-anbefaling :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehhh.. er det bare jeg som er treg? Men jeg trodde at skulle man ha noen effekt av Crossfire/SLI så må man ha to skjermkort?

Pokker så vanskelig det er å velge kort. :s

Ps. Epzilon: kommentar til din signatur, jeg var m/KVM(blodkvart) under min førstegangstjeneste :)

Lenke til kommentar
Ehhh.. er det bare jeg som er treg? Men jeg trodde at skulle man ha noen effekt av Crossfire/SLI så må man ha to skjermkort?

Pokker så vanskelig det er å velge kort. :s

Det stemmer at man må ha to skjermkort, men det er ihvertfall mer naturlig å velge CF kort når man har ATI kort enn SLI kort..

Lenke til kommentar

Hva er siste brikkesett på hovedkortetene? Jeg ønsker å kjøpe ett nytt kort, hvor jeg kan bytte ut cpuen på sikt.

Er det noe mere oppdatert enn nForce 590 på asus kortene?

Endret av reddog
Lenke til kommentar

Jeg stusser litt over at AMD som nå er AMD/ATI har fleste parten av sine kort til å være SLI, og ikke Crossfire. Man skulle tro at AMD støttet mere Crossfire i håp om at folk kjøper ATI kort i stedet for "konkurrenten" sine...

Lenke til kommentar

Nei selvsagt ikke.. pokker jeg satt i mine egne tanker og hadde valgt "AMD-støttede" hovedkort på en nettbutikk, og dermed tenkte jeg "rart at det er så mange SLI-kort" men selvsagt tenkte jeg ikke på at det er jo Asus, MSI osv osv som lager kortene :)

Lenke til kommentar
Tror det blir dette kortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=63762

Hadde jeg funnet ett asus kort med 590 chipsett UTEN SLI så hadde det vært enda bedre for pengboka. Jeg kommer aldri til å kjøre to skjermkort.

Noen som har ett siste forslag?

8853934[/snapback]

Da er vel Nforce 570 Ultra det nærmeste du kommer tror jeg.

Edit/Ps: Alt av erfaringer som postes skal man ta med en god klype salt da det som regel er veldig subjektivt... Samme produktet kan være "knall" og "søppel" alt etter hvilke preferanser den som har skrevet erfaringen sin har..

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Jeg kjøper ALDRI hovedkort som B-vare. Folk sender de inn fordi de mener det er feil med kortet, ustabilt og lign. Ofte finner ikke nettbutikken som sjekker kortene feilen, og blir dermed lagt ut som b-vare. Nei, jeg bruker heller en ekstra 100-lapp eller to på å slippe en B-vare:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...