Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har da gått imellom C guiden til Jaffe, men hvor kan jeg lære mer? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det finnes en rekke tutorials på nettet som tar et steg videre, bl.a. http://www.howstuffworks.com/c.htm, men en bok vil nok være bedre, kanskje. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Du har the "basics", når dette er inne så må du starte med prosjekter. Det er den beste måten å lære på, lese, søke, spørre, prøve, alt dette er bra =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 men jeg kan bare skrive i "console" ikke i "Windows application" åssen lærer jeg meg det i "windows application"? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 GUI er ikke så ekstremt viktig egentlig. De fleste programmene til linux er ikke GUI basert, fordi man rett og slett ikke trenger det. F.eks hvis du skal skrive en driver-update til mitt 3945 intel trådløst kort. Skriver du nok ikke grafikk, da leser du på dokumentasjonen fra intel og mot kernelen. Men selvfølgelig, vil du skrive GUI så kan du se på GTK for C, og Gtkmm for C++. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du har the "basics", når dette er inne så må du starte med prosjekter. Det er den beste måten å lære på, lese, søke, spørre, prøve, alt dette er bra =) 8846301[/snapback] Jeg ville lært meg pekere først. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Lær deg hele C språket. Strukturer, pekere og litt sånt noe (som Jaffe nevner), og lær deg så noen tredjeparts-biblioteker. Disse gjør at du f.eks. kan lage GUI-applikasjoner, kommunisere via sockets (nettverksprogrammering), lage 3D grafikk, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå