Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

M. eksamen VK2: Nyere historie - Andre verdenskrig

Anbefalte innlegg

Hallo,

Jeg og MGK har muntlig eksamen i nyere historie. Emnet er andre verdenskrig, og problemstillingen vår er som følger: Hvorfor gikk USA inn i andre verdenskrig i Asia/Europa? For at problemstillingen ikke skal bli for stor, må vi konsentere oss om enten Europa eller Asia. I den annledning ville det være greit om noen kommer med innspill til hva som er greiest av de to.

Det ville også være greit hvis noen vet om gode kilder og eventuelt vet litt om emnet selv. Isåfall er det bare å bidra. Nevn gjerne viktige punkter vi bør fokusere på. Planen er å få laget en disposisjon i løpet av ettermiddagen, så jeg kan begynne med å lage framføringen i løpet av kvelden.

Vennlig hilsen,

Snorre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde samme eksamen med samme emnet når jeg gikk påbygging som privatist. Jeg kan se om jeg finner min gamle eksamen, så kan dere ta en titt og hente ideér fra den. (Fikk 6, så er vel ikke noen dårlig idé)

8841965[/snapback]

Det hadde vært kjempeflott om du kunne ha gitt oss det.. :D Det at du fikk en 6er tilsier at det må være ganske så bra!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Jeg fikk faktisk 5,8 i snitt etter 6 eksamener (Tok opp nynorsk, fikk 5 første gang) Noe som betyr at jeg legger en del arbeid i det jeg driver med.

Problemet mitt blir å finne dette når jeg kommer hjem, så jeg lover ikke noe.

8842372[/snapback]

Om du ikke finner det er ikke dette så farlig.

Lenke til kommentar
Jeg lover iallefall at jeg skal lete :)

8842767[/snapback]

Fant du noe verdifult, eller var det forsvunnet? :p

8850181[/snapback]

Det var pakket på loftet et sted.

Beklageligvis.

Har du funnet ut noe mer?

8850208[/snapback]

Det går greit. Har funnet ut en masse, men har dog litt vanskeligheter med å finne årsaker til at Usa ble med i krigen i Europa. Hadde vært greit med litt hjelp der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...