I_Want_a_Wii Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har en vill kløe noen ganger. Kan ikke huske å ha hatt det før, så det er skikkelig plagsomt. Etter jeg har dusjet, så må jeg "lufttørke" meg, for hvis jeg tørker meg med håndkle med engang, så begynner jeg å klø. Hvis jeg blir litt svett på ryggen, så begynner jeg å klø Hvis jeg bader i saltvann eller ferskvann, så begynner jeg å klø med engang jeg kommer opp av vannet. Legen ga meg Zyrtech for å prøve å hindre kløen, men jeg føler ikke dette hjelper... Er det noen som har hatt slik kløe før, som kan hjelpe meg? er desperat nå.... Er ikke morro å ikke kunne bade om sommeren Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Høres ut som at huden din er veldig tørr og sensitiv. Vann er med på å tørke ut huden og hvis du opplever kløe i forbindelse med vann, så vil jeg tro at dette er ditt problem. Bruker du fuktighetskrem? Kommer kløen i ettertid eller når du er i kontakt med vann? Det finnes også en salve som heter Aurax og denne får du kjøpt på apoteket. Den er kløestillende og kan være med å lindre/dempe den verste kløen. Lenke til kommentar
I_Want_a_Wii Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 bruker fuktighetskrem i ansiktet. kløen kommer etter kontakt med vann... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hvor ofte dusjer du? Du bør og vurdere å bruke allergisikkert vaskemiddle til klærne, da det og kan være synderen. Lenke til kommentar
I_Want_a_Wii Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Hvor ofte dusjer du?Du bør og vurdere å bruke allergisikkert vaskemiddle til klærne, da det og kan være synderen. 8852477[/snapback] Dusjer 2 - 4 ganger i uken... Skal prøve slik vaskepulver uten parfyme da kanskje? Lenke til kommentar
twentyfour Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Har slitt med slik kløe sjølv i flere år.. Gjekk til lege en gang og han sa jeg måtte bruke parfymefri såpe. Det har jeg gjort.. men likevel klør det etter dusjing. Har faktisk også opplevd samme kløe etter svetting (trening etc.) Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Prøv å ikke dra håndkleet over huden, heller ta det av og på fort mange ganger, hvis du forstår hva jeg mener (på huden, så av igjen, ikke dra det når det er på huden... Bare la det være borti, så rett av) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Begynn å bruk uparfymert såpe og vaskemiddel for sensitiv hud +en god, uparfymert fuktighetskrem regelmessig på hele kroppen(spesielt etter at du har badet/dusjet. Vil tro at det kommer til å hjelpe deg veldig! Endret 16. juni 2007 av LiamH Lenke til kommentar
I_Want_a_Wii Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Begynn å bruk uparfymert såpe og vaskemiddel for sensitiv hud +en god, uparfymert fuktighetskrem regelmessig på hele kroppen(spesielt etter at du har badet/dusjet. Vil tro at det kommer til å hjelpe deg veldig! 8872635[/snapback] Var hos hudlege idag (3 mnd's ventekø (!) ) Han mente jeg kunne ha noe slik som Aquagenic pruritus Aquagenic pruritus is a skin disease characterized by the development of severe, prickling-like epidermal discomfort that is without observable skin lesions and that is evoked by contact with water at any temperature. Symptoms are commonly felt 15 minutes after contact with water, and persist for roughly 40 minutes. The disease appears more commonly in middle aged males. Aquagenic pruritis may also be associated with a condition known as Polycythemia Vera. kilde:Wikipedia Altså er jeg allergisk for vann wtf lixom. har spøkt med at "kanskje jeg er allergisk mot vann" hahahah, men jo da... det går faktisk ann. Så et bilde i boka legen tok fram, der viste de slik flammet hud som jeg pleier å få etter dusjen... Så blir jeg pillemisbruker en god stund framover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå