Gå til innhold

Hjelp til valg av "trådløs" mediaspiller

Anbefalte innlegg

Hei!

Grunnet forfengelige foreldre er det strengt forbudt med cat5-kabler teipet under mattene og snirklet under dørterskelen. På datarommet har jeg en liten 17"-skjerm. Dette blir for svakt til å sitte å se på videoer i 1080i når det står en stooor tv med sofa og hele pakken i rommet ved siden av. Men til saken.

Jeg hadde tenkt å gå til innkjøp av en mediaspiller som bruker trådløst nettverk til streaming fra datamaskin. Jeg har hørt mye fælt om bruk av slike, til dels pga dårlig signaloverføring, men også klumsete grensesnitt og mye styr å få til å fungere. Her i Norge er alternativene ganske så begrenset, men er de vi har her brukbare? Jeg ønsker å gå for en rundt 2500 kroner, og i denne prisklassen kan jeg bare se denne som en mulighet:

D-Link MediaLounge DSM-520 Wireless Media Player

Kan eventuelt gå for en spiller fra Helios som jeg ser koster 3200 på det billigste.

Helios X3000HD Network Media Player

Er det verdt å hoppe opp så mye i pris eller bør jeg heller bestille fra utlandet og ta til takke med toll og dyr frakt, eller vil spillere som HELIOS sin være helt overlegen de vi har i det billigere prissjiktet?

Jeg trenger altså litt hjelp. Hva bør jeg gå for? Bør jeg bestille fra utlandet? Mine krav til spilleren er små: 1080i og trådløs streaming. Grensesnittet bør være brukbart, men det er et problem som de fleste sliter med, har jeg forstått. Hopper vi over grensene til USA, blir det fort flere å velge mellom, men hvor skal jeg bestille fra?

(er kun 17 år, så bør absolutt ikke gå mer opp i pris :p)

Litt klumsete skriving her, men håper på svar ;)

Mvh

asjafjell

Endret av asjafjell
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...