Naranek Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er ingen grunn til at det skal være negativt at man har hatt lån tidligere, så lenge man har betalt det ned uten problemer. Det eneste det viser er at man er en sikker kunde. En annen ting er at for det første lånet til bolig kan man få førstehjemslån. Da får man alltid inntil 100% belåning til laveste rente (som fortsatt er høyere enn lånekassen krever). Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kan det være at de poengterte at du ikke har hatt boliglån før, og at du dermed fikk Førstehjemslån? 8888457[/snapback] Nei, de var altså særs fornøyde med at jeg ikke hadde verken billån eller studielån, i tillegg til at jeg viste til omfattende sparing. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er ingen grunn til at det skal være negativt at man har hatt lån tidligere, *snip* 8888479[/snapback] Det er korrekt. Det er imidlertid mer positivt å ikke ha måttet ha det. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvordan kan det være mer negativt enn å ha nedbetalt lånene sine? Du har ikke gjort det mest lønnsomme ut av situasjonen, og har derfor færre penger enn du kunne hatt. For en økonom vil ikke det være positivt med tanke på betalingsevne. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Du har ikke gjort det mest lønnsomme ut av situasjonen, og har derfor færre penger enn du kunne hatt. For en økonom vil ikke det være positivt med tanke på betalingsevne. 8888505[/snapback] Ja, ikke misforstå, nå som jeg da fikk huslån til de betingelsene jeg fikk har jeg da også tatt opp studielån, men nå var det nå en gang denne gjeldsfriheten jeg kunne vise til da. La meg utdype (før du løst poengterer at jeg ser meg blind på det): Mine forhandlingspunkter 1. gjeldsfrihet 2. sparing 3. jobbutsikter 4. kontantstrøm Her var det altså slik at en av tingene som tippet lasset var det at jeg ikke hadde hatt gjeld før. Jeg sier imidlertid ikke det at det var veien til frelse. Uten sparingen min, den positive kontantstrømmen de 10 siste årene osv. så hadde nok ikke kredittavdelingen i banken vært like tårevåt. Men nå holder det nå en gang ikke med 2 like for å få fult hus i poker, det holder ikke med 3 av 4 hjul på bilen og det hadde ikke holdt uten gjeldsfriheten min for å få de betingelsene jeg fikk. Fakta. Mitt poeng, nok en gang, lånemulighetene blir trangere fremover og om man planlegger å søke lån seinere, ja så kan det være dumt å selge argumentene sine til lånekassen. Trådstarter får regne og velge som han vil, nå må jeg komme meg hjem fra jobb. Artig med en diskusjon rundt dette, selv om det trolig burde vært en egen tråd. Takk for tilsvar og argumenter, det får jo meg til å se flere perspektiver også! Lenke til kommentar
nymo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvordan kan det være mer negativt enn å ha nedbetalt lånene sine? Du har ikke gjort det mest lønnsomme ut av situasjonen, og har derfor færre penger enn du kunne hatt. For en økonom vil ikke det være positivt med tanke på betalingsevne. 8888505[/snapback] Nei, Bjørnar! Tror ikke du har tenkt så nøye gjennom hvordan du kunne sikret deg mest penger Sier ikke at det ene er mer negativt enn det andre, men at det ikke har noe å si:) Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Nei, Bjørnar! Tror ikke du har tenkt så nøye gjennom hvordan du kunne sikret deg mest penger 8888653[/snapback] Hehe! Det utsagnet holder ikke vann, det får du bare stole på at jeg har rett i. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 800 til kollektivtransport i måneden? . Koster rundt 400 for månedskort i Tromsø. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 800 til kollektivtransport i måneden? . Koster rundt 400 for månedskort i Tromsø. 8891062[/snapback] Takk takk, da endrer jeg på dette. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Gjerrigknark.com har mange tips til å være nettopp det, gjerrig. Rask med deg alt av gratis vareprøver, og husk å lese reklamen du får i posten. Spesielt reklame fra matbutikker kan ha rimelige gode tilbud. Edit: Post 100 Endret 18. juni 2007 av nymo Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ang. tilbud fra matbutikker finnes de også på nettet: Spar, Joker, ICA (forskjellige tilbud på Maxi, Supermarked og Nær). Rimi og Kiwi har også av og til noen gode tilbud, men det meste i reklamen er produkter som er billigere fordi de er egenproduserte. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Jeg elsker denne tråden, siden jeg er i samme situasjon selv. OT: Her er en link diverse matretter for den fattige student. HYBELMAT Edit: Inlegg NR 50 Endret 19. juni 2007 av okristian1 Lenke til kommentar
nymo Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hvis du er ute og spiser med kompiser, så spør om du kan få "klippene" deres på diverse bonuskort:P Har fått meg en del gratis mat på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå