Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Heisann! Jeg reiser til USA om to uker, og har funnet ut at det kunne vært veldig praktisk å fått tak i en 120V -> 220V converter, slik at jeg har mulighet til å lade alt jeg har med av elektrisk utstyr. Har en inverter til å bruke i bilen mens jeg er der borte, men er greit å ha noe jeg kan bruke på de stedene vi kommer til å sove. Er det noen her som vet hvor man kan få tak i en slik converter? Har hørt at det visstnok er enkelt å få tak i på flyplasser, men vil gjerne ha ting klart før jeg reiser. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva slags type utstyr er det du skal lade? En del ladere er laget for alt fra 100-240V og 50-60 Hz. Kanskje kan mange av laderene dine plugges direkte i veggen via en enkel overgang. Dette må sjekkes grundig riktignok. space Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er litt diverse utstyr; laptops, digitalkameraer, filmkameraer, mobiler, etc. Selv om utstyret vil være i stand til å lade på 120V, har jo Amerikanerne andre uttak enn hva vi bruker her i Norge. Jeg skal dog ta en titt over utstyret mitt når jeg kommer meg hjem, men dersom det vil fungere på 120V, trenger vi iallefall en konverter som lar meg plugge meg inn i Amerikanske støpseler. Noen anelse om hvor slike er å oppdrive, isåfall? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvis du googler etter "voltage converter" får du opp snaut 200000 treff, så det er nok å ta av ... Mange web-butikker tilbyr "step-up converters" i alle effekt-klasser, men det er jo lite praktisk dersom man bare kunne tenke seg å svippe innom og plukke opp en. Men du finner sikkert en passende enhet på USA's svar på Clas Ohlson - hva nå det måtte være. Radio Shack har butikker både her & der, og de har i hvert fall en 40W omformer. Å, vent, de har flere ... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Du får kjøpt overganger med sikringer i 1+ ampere klassen over alt. Flyplasser som nevnt. Det er ofte vanskeligere å finne 220->110 i norge, da det oftere er motsatt som er problemet. Har vært i England et par ganger og fant greit slike overganger på flyplassen der. Endel hoteller har også "barbermaskin"kontakter på badet som har både 110 og 220 V. De leverer ikke allverden strøm, men taklet greit min laptop (Powerbook). Jeg ladet bare dog, og prøvde aldri lading+bruk Sjekk også denne Endret 12. juni 2007 av m-kane Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Du får kjøpt overganger med sikringer i 1+ ampere klassen over alt. Flyplasser som nevnt. Det er ofte vanskeligere å finne 220->110 i norge, da det oftere er motsatt som er problemet. Har vært i England et par ganger og fant greit slike overganger på flyplassen der. Endel hoteller har også "barbermaskin"kontakter på badet som har både 110 og 220 V. De leverer ikke allverden strøm, men taklet greit min laptop (Powerbook). Jeg ladet bare dog, og prøvde aldri lading+bruk Sjekk også denne 8841595[/snapback] Jeg har også denne reise-adapteren som m-kane linker til, funker helt greit til siden nesten alt av sånne små-ladere kan gå på de fleste vanlige spenninger. Tror ikke du trenger noen omformer om du ikke skal ha med deg kjøleskapet eller noe sånn... Lenke til kommentar
Tyniss Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvis du har noe erfaring med elektro kan du jo vikle en transformator med 200 viklinger på primærspolen og 400 på sekundærspolen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvis du har noe erfaring med elektro kan du jo vikle en transformator med 200 viklinger på primærspolen og 400 på sekundærspolen. 8857188[/snapback] God ide! Så har man noe å fordrive tiden med på vei over. Eller er trafovikling også assosiert med terrorisme nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå