Gå til innhold

Kanaltilbudet i det nye bakkenettet


Anbefalte innlegg

Er ikke det digitale bakkenettet bare for bønder som ikke har kabel uansett? Jeg tenker på folk som sitter med en analogantenne, ikke hverken parabol eller kabel.

 

Hvor mange kan det være?

8841496[/snapback]

 

det er alle de eldre som får lide for dette.

for oss gjør det ikke stort, vi bruker det ikke, og kommer nok aldri til å benytte det. pr. idag er parabol bedre uansett (kabel tv har jeg ikke store erfaringer med så uttaler meg ikke)

 

men de eldre, som ikke skjønner en dritt, og bare ser på TV2, nrk og de andre vanlig antenne kanalene blir sittende der å bli frustrerte... og sinte... og lei seg... og føle seg GAMLE!

 

til tider skuffa over norge sa noen oppi her... det begynner å bli oftere og oftere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del kommentarer her som er ganske latterlige spør du meg..

 

"NRK er en drittkanal" - Kanskje for deg mellom 12 og 20, for resten av befolkningen er det mye å se her.

"Voice er møkk, MTV er mye bedre" Når de skulle velge en musikk kanal er valget klart, The Voice. Dersom de skulle velge en kanal for befolkningen mellom 12 og 20 hadde valget vært MTV, men IKKE pga musikken. MusicTV får vel snart nytt navn og kalles RTV (reality\rerun TV) eller no i den dur.

 

Tilbake til bakkenett og kanalvalget.

 

Jeg trodde utgangspunktet for det nye nettet var å gjøre utvalget BEDRE, men så feil kan man ta. Dersom du spør den vanlige mann på gata om han han vil ha 4 gratis kanaler med "vanlig TV" eller 2 med HD-oppløsning tror jeg nok de fleste sier 4.

 

Går man over på betalpakken så må man sammenligne seg med andre betaltjenester som tilbyr TV, og da er ikke produktet mye å skryte av. Det er fint med klart bilde, men det er nå en gang kvaliteten på programmet og ikke oppløsningen som avgjør om vi ser på TV eller ikke.

 

Det å velge å legge inn NRK 3\super, 4 TV2-kanaler og TVNorge2 og sammtidig si "vi fikk ikke plass til CNN\Eurosport\etc" er ganske latterlig. Jeg vet ikke om dette kanalutvalget har vært ute på høring eller om alt er internt bestemt, men jeg tror nok det kommer til å bli litt bråk om dette.

Endret av SG_Discoking
Lenke til kommentar
Er vel en del. Ikke alle gidder å sitte i sofaen hele dagen å switche kanal for å se om det er noe bra, så da er det greit med bare 3 kanaler, fordi de ikke trenger mer kanaler ;)

8841532[/snapback]

 

Antar det er en del som bruker TVen til å se nyheter.

Støtter de som ser på dette som en flopp. Finner ikke noen lyspunkt i dette.

Lenke til kommentar
For noe dritt, tror heller jeg kutter ut hele TVen enn å betale for dette her. Dyrt og redusert utvalg, nei takk.

8841075[/snapback]

Jeg kan være enig i at det er dyrt, men hvor får du fra at dette er et redusert utvalg? Hvis du sammenligner med dét du får i kabelen fra f.eks. Get i dag, så er det noe helt annet. Dét du har da er kabel-TV og du kjøper derfor ikke TV-signalene dine fra RiksTV. Hvilke kanaler Get ønsker å tilby deg er helt (i hvert fall i teorien) uavhengig av hva RiksTV tilbyr i det landsdekkende nettet. Så vidt jeg har forstått i hvert fall.

Lenke til kommentar

For bare nrk familien (Det blir 4 kanlare der, og halve norge har bare 1 nrk kanal nå) blir det dekoder (engangsutgift, forhåpenteligvis) og kortet (en gang i året), NRK lisensen skal man ha betalt fra før av, så hvis vi regner tuneren som 1000 kr og kortavgiften kommer på 720 i året pluss lisens på 1948 skulle det bety at du må kjåe tuner i år og så blir nrk lisnesen + kortavift de neste årene på 2668 kr/år eller 223 kr i måneden for fire reklamefriekanaler. noe dyrt fortsatt.

 

Eventuelt, trenger man kort for og ta inn ukypterete kanaler? hvis ikke trenger bare bestemor boksen til 1000 kr og må ikke betale mer i året etter det.

 

Men er det lisens på boksene fra get/canal+ ? for hvis du bor i blok og har kjerm uten tuner (og man ikke må betale lisensavgift på get/canal+ boks) blir det mye mindre enn lisensavgiften.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

Alle som nå er redd for at hele trygda skal gå til kortavgifter og månedsabonnement kan slappe helt av - hvis de er fysisk i stand til det, da. På NTVs websider står det klart og tydelig:

 

"Hele NRKs TV- og radiotilbud blir fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet. TV 2 sin hovedkanal vil det være mulig å abonnere på kostnadsfritt ut 2009."

 

Så, den eneste utgiften er til dekoder-boksen.

 

Skal du ha flere kanaler, så er det som med kabel- og parabol-systemer: du må betale for det. Etableringsavgift, månedsavgift, kortavgift, .... alt dette er kjent fra før.

Lenke til kommentar

Eg må seie eg er svært skuffa,og ikkje reint lite overraska, over kanalpakka. Eg forventa at alle NRK og TV2 kanalane i det minste vart gratis. Kanskje til og med nokre fleire om ein vart heldig.

 

Med dei prisane det er lagt opp til nå, er det nok lite sansynleg at eg kjøper digitalt bakkenett. Eg bruker ikkje fleire tusen på å sjå eit par program på NRK. Langt mindre fleire tusenlappar berre for å få eit par andre kanalar eg kan tenke meg å sjå på.

 

Det eineste positive med det digitale bakkenettet må vere at det kan retferdiggjere eit kjøp av enda betre internett linje ovanfor lommeboka

Lenke til kommentar
"Hele NRKs TV- og radiotilbud blir fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet. TV 2 sin hovedkanal vil det være mulig å abonnere på kostnadsfritt ut 2009."

 

Så, den eneste utgiften er til dekoder-boksen.

8841604[/snapback]

TV 2 blir en betalingskanal etter 2009, ja. Betaler man lisensavgift og har en dekoder-boks skal man kunne motta NRK 1, NRK 2, NRK 3, NRK super og 13 NRK-radiokanaler, men altså ingen andre kanaler.

Lenke til kommentar
Med dei prisane det er lagt opp til nå, er det nok lite sansynleg at eg kjøper digitalt bakkenett. Eg bruker ikkje fleire tusen på å sjå eit par program på NRK.

8841612[/snapback]

 

Hvilken del av "fritt tilgjengelig" er det du ikke forstår?

 

1. Kjøpe dekoder.

2. Koble den mellom antenne og TV

3. Se gratis på NRK.

 

Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
"Hele NRKs TV- og radiotilbud blir fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet. TV 2 sin hovedkanal vil det være mulig å abonnere på kostnadsfritt ut 2009."

 

Så, den eneste utgiften er til dekoder-boksen.

8841604[/snapback]

TV 2 blir en betalingskanal etter 2009, ja. Betaler man lisensavgift og har en dekoder-boks skal man kunne motta NRK 1, NRK 2, NRK 3, NRK super og 13 NRK-radiokanaler, men altså ingen andre kanaler.

8841675[/snapback]

 

 

Hva er det som kommer til å bli på de forskjellige NRK kanalene av programmer (NRK1, 2,3 og super) ?

Lenke til kommentar

Faktum er vel at tv er på vei ut blandt unge mennesker.

Forrige uke så jeg følgende på tv: en halv seinfelt episode, en mythbusters episode og en episode av my name is Earl.

sammenlagt er dette mindre enn 3timer/uke.

Internett bruker jeg sikkert minst 2 timer/dag.

Det er spesielt NRK og de to andre Norske komersielle kanalene TVN og TV2 jeg ikke ser på. dette er ikke fordi jeg boikotter eller har noen spesielle tv-prinsipper, men det faktum at disse kanalene ikke sender noe jeg bryr meg om.

Vi drukner i slankeprogrammer, reality crap og ekstremt dårlige debatt program.

Journalistene som jobber i NRK og TV2 har jo ingen integritet eller vilje til å tone politisk flagg. Bare se på miljødebattene som har vært den siste tiden der Bjørnøy har sittet å snakket om hvor mye vi flyr, bruker bil og at vi spiser for mye rødt kjøtt. Ikke èn programmleder har nevnt det faktum at Norge pumper om milloner av tonn av olje og at å stenge pumpene i 24 timer vil ha en større miljømessig effekt enn veldig mye annet enn det som foreslås.

 

Nei tv har mistet sin relevans, mye på grunn av at gravende og kritisk journalestikk har måtte vike veien underholdning og sport.

For ikke å glemme at folk er lei av å ikke få SIN stemme hørt. debattprogrammene har jo stort sett alltid de samme deltagerene - deltagere som er politsk korrekte - A4 - godkjente for tv.

Ta en sak som f.eks prostitusjon eller tiggerene i Oslo. de fleste jeg kjenner ønsker å rydde opp i dette, men på tv så diskuteres bare disse gruppenes menneskeverd, helsetibud osv.

Endret av wotg
Lenke til kommentar
:thumbup: Kabel TV for 1800,- pr år (150,- pr mnd) gir meg følgende kanaler til våre 3 TV'er:

NRK 1

NRK 2

TV 2

TV 2 ZEBRA

TV 3

TV 4

SVT 1

SVT 2

TV NORGE

EUROSPORT

DISCOVERY C

CNN

MTV

Z TV ?

SPORT'N

HISTORY C

EXPLORER C

ANAMAL P

DISNEY C

 

m.a.o. er dette tilbudet fra det digitale bakkenettet dårlig

8841143[/snapback]

 

 

Vet ikke om noen har svart deg fra før, men dette tilbudet er bare midlertidig. Det er ikke lenge til du er nødt til å kjøre digitalt hos din kabel-tv leverandør, med samme problemer som med rikstv: Du må ha en dekoder for hver TV du ønsker skal kunne bytte kanal uavhengig av de andre, og det betyr også særdeles økte kostnader. Dekoder-leien hos f.eks. GET er latterlig høy.

 

RiksTV tilbudet blir bedre enn hva det digitale kabel-tv tilbudet er i dag (med mindre du bor i borettslag med gunstig abonnementspris).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Faktum er vel at tv er på vei ut blandt unge mennesker.

Forrige uke så jeg følgende på tv: en halv seinfelt episode, en mythbusters episode og en episode av my name is Earl.

sammenlagt er dette mindre enn 3timer/uke.

Internett bruker jeg sikkert minst 2 timer/dag.

Det er spesielt NRK og de to andre Norske komersielle kanalene TVN og TV2 jeg ikke ser på. dette er ikke fordi jeg boikotter eller har noen spesielle tv-prinsipper, men det faktum at disse kanalene ikke sender noe jeg bryr meg om.

Vi drukner i slankeprogrammer, reality crap og ekstremt dårlige debatt program.

Journalistene som jobber i NRK og TV2 har jo ingen integritet eller vilje til å tone politisk flagg. Bare se på miljødebattene som har vært den siste tiden der Bjørnøy har sittet å snakket om hvor mye vi flyr, bruker bil og at vi spiser for mye rødt kjøtt. Ikke èn programmleder har nevnt det faktum at Norge pumper om milloner av tonn av olje og at å stenge pumpene i 24 timer vil ha en større miljømessig effekt enn veldig mye annet nn det som foreslås.

 

Nei tv har mistet sin relevans, mye på grunn av at gravende og kritisk journalestikk har måtte vike veien underholdning og sport.

For ikke å glemme at folk er lei av å ikke få SIN stemme hørt. debattprogrammene har jo stort sett alltid de samme deltagerene - deltagere som er politsk korrekte - A4 - godkjente for tv.

Ta en sak som f.eks prostitusjon eller tiggerene i Oslo. de fleste jeg kjenner ønsker å rydde opp i dette, men på tv så diskuteres bare disse gruppenes menneskeverd, helsetibud osv.

8841702[/snapback]

 

sant det egentlig tv-serier ser jeg vi nettet, filmer osv, blir på dvd eller internett.

 

merk internett, det some r tv framtiden ikke bakke nett

Lenke til kommentar

Jeg har sakset litt fra NTVs Spørsmål & Svar-side:

 

"Hvilke kanaler blir gratis?

 

Hele NRKs kjernetilbud, dvs. allmennkanaler som NRK1, NRK2, regionsendingene, samt radiokanaler og døvetolktjenesten, skal gå ukryptert og gratis i det digitale bakkenettet.

 

Du trenger dekoder, men ikke noe abonnementskort, for å få inn NRKs tilbud.

 

TV2s allmennkanal skal gå kryptert, men være gratis ut 2009. Dette betyr at du må ha dekoder med tilhørende kort for å ta inn TV2, mens du slipper å betale for abonnementet . Det nødvendige kortet vil følge med dekoderen uten ekstra kostnad.

 

Betal-TV selskapet RiksTV vil tilby abonnementspakker med en eller flere TV-kanaler. Deres mål er å kunne gi alle som ønsker det et konkurransedyktig tilbud, og muligheten for å se attraktive kanaler. Mer om betal-TV tilbudet finner du på http://www.rikstv.no/ ."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...