Gå til innhold

Er det mulig å få redusert boten sin?


thamule

Anbefalte innlegg

Satt på en buss en gang som gjorde det du gjorde, inn mot en rundkjøring. :D

Greit nok, veien var sperret av en lastebil og mindre biler kom forbi men bussen trengte mer plass.

Lurer på hva bussen hadde fått i bot.

 

Redusert får du nok ikke, utsettelse ja.

Dette svir vel, bortkastet kan man vel si.

8850806[/snapback]

 

bussen hadde ikke fått bot. for som du sier en lastebil sperret veien. bussen har da i det spesielle tilfellet lov å krysse sperrelinjen. det er lastebilen som ville fått bot vis den sto ulovlig(noe det høres ut som)

8855066[/snapback]

Hmm...

 

En kar her jeg bor var å kjørte oppkjøringa si. Kjører nedover riksvei 4, hvor det er to felt oppover, og sperrelinje. Kommer litt nedover, hvor det står en lastebil i grøftekanten. Sperrer halve veien, så han som kjører oppkjøringa si må legge seg litt over sperrelinja.

Da strøyk han på oppkjøringa, da det tydeligvis ikke var lov til å krysse sperrelinja under noen omstendigheter. Forstå det den som kan.

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...

 

En kar her jeg bor var å kjørte oppkjøringa si. Kjører nedover riksvei 4, hvor det er to felt oppover, og sperrelinje. Kommer litt nedover, hvor det står en lastebil i grøftekanten. Sperrer halve veien, så han som kjører oppkjøringa si må legge seg litt over sperrelinja.

Da strøyk han på oppkjøringa, da det tydeligvis ikke var lov til å krysse sperrelinja under noen omstendigheter. Forstå det den som kan.

8910279[/snapback]

 

Skulle likt å høre hva sensor mente han burde gjøre i en sånn situasjon! Parkere bak lastebilen og vente? Det høres jo ut som oppskriften på smidig trafikkavvikling :thumbup:

Lenke til kommentar

Det kommer an på forholdene, hvis det var tørt og det var en oversiktelig vei så hadde det sikkert gått bra å kjøre forbi, i lav hastighet. Hvis eleven bare kjørte fordi lastebilen uten å tenke for eventuelle forhold så kan jeg forstå at sensor strøk han. Det er en grunn til at linjene er på veien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til de som snakker om feilprioritering av ressurser; Hvis folk bare hadde sluttet å kjøre som idioter/rappe biler/tagge ned vegger/drikke offentlig (stryk det lovbruddet som ikke passer) hadde kanskje politiet fått tid til å gjøre de tingene de nå ikke rekker fordi du bryter trafikkreglene eller "andre småting" du mener er helt OK - men som faktisk er ulovlig.

 

Du har gjort noe ulovlig - og du har fått 4.200 i bot for det. Spør du meg kunne folk som kjører på feil side av trafikkøyer/rundkjøringer/whatever mista lappen på flekken, de vet godt at det er strengt forbudt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Ja det var en slik som espennyh viser til.

 

 

4200 penger er sure penger for et halvt sekund spart, men men, det blir ikke flere slike "snarveier" for en stund...

 

Slik var situasjonen:

Uten_navn.bmp

8845598[/snapback]

Kan jeg spørre deg om hvorfor du kjørte slik? Om det stod noe i veien som sperret kan jeg skjønne det. Men om du gjorde det bare for å tøffe deg, eller spare 0,05 sekunder så syns jeg ærlig talt 4200 er i hvertfall ikke for lav straff.

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre deg om hvorfor du kjørte slik? Om det stod noe i veien som sperret kan jeg skjønne det. Men om du gjorde det bare for å tøffe deg, eller spare 0,05 sekunder så syns jeg ærlig talt 4200 er i hvertfall ikke for lav straff.

9041973[/snapback]

 

Skulle heim til en kompis og hente han for vi var litt seine til time. Krysset er 90 graders kryss og eg holdt 50 da eg nermet meg krysset. Det var ingen biler rundt så eg fant ut at skulle eg holde 50 gjennom krysset og dermed slippe å slakke på farten så måtte eg kutte for at det skulle bli nokelunde behagelig.

 

Er det ikkje derfor folk flest kutter svinger? Mer behagelig samtidig som man kan holde en høgere gjennomsnittsfart? Forskjellen her var at det var en øy som skilte kjørebanene. Så det var komfort, tidbesparelse og litt giddalausheit til å måtte kjøre rundt øya som fekk meg til å gjere den handlinga som gjorde meg til hardbarka kriminell :tease:

 

Boten er betalt og alt så den saken er grei, men eg synst boten virker så unaturlig stor for å vere noke så lite lovbrudd. (sammenligna med andre bøter) 750kr hadde liksom vert nok for å få meg til å lære, men eg veit lite om juss og psykoligen bak så ting er vel slik for en grunn...

Lenke til kommentar

Jeg fikk 4200 i bot for å ha kjørt mot et trafikkforbudsskilt.. Jeg prøvde å klage til Statens innkrevningssentral, men fikk aldri svar.. Synes egentlig at det er litt rart.. Trodde Statlige bedrifter måtte svare på brev de fikk?

 

Syns den boten jeg fikk også var av kraftig kaliber.. Jeg kjørte ca. 7 meter innenfor dette skiltet, og parkerte.. Var et underskilt der det stod at forbudet kun gjaldt mellom klokken 0800-1600 -> 0823 var jeg der!! Skal nevnes at det var nesten 20 biler som fikk bot på den halvtimen han var der.. De har bare kontroll der en gang i året!

 

Til sammenligning.. For å bruke/være i besittelse av en liten mengde narkotika får man 3000 kroner i bot.. :p

 

Jeg bare betalte boten min å la det bak meg!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...