Gå til innhold

Får ikke oppdatert bios på Compal HGL30

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva må jeg gjøre for å få til dette? Ønsker å legge inn siste versjon av bios (115A).

Jeg ønsker å bruke en minnepinne, så sant dette lar seg gjøre...

Håper på hjelp.

Mvh. Øystein

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

antar at biosen kommer i form av ett cd-image (.iso), da må du brenne denne på en cd ved hjelp av ett brenneprogram som støtter dette (de fleste brenneprogram gjør det), og deretter restarte maskinen med cd'en i, eventuelt gå inn i bios under oppstarten og velge CD/DVD-rom som første oppstartsenhet (boot device). Etter det skal biosoppgraderingen gå av seg selv.

Lenke til kommentar
antar at biosen kommer i form av ett cd-image (.iso), da må du brenne denne på en cd ved hjelp av ett brenneprogram som støtter dette (de fleste brenneprogram gjør det), og deretter restarte maskinen med cd'en i, eventuelt gå inn i bios under oppstarten og velge CD/DVD-rom som første oppstartsenhet (boot device). Etter det skal biosoppgraderingen gå av seg selv.

8843127[/snapback]

Hei og takk for svar.

Jeg har hørt at man skal brenne cd-image jeg og, men er usikker mtp. filene som ligger i zip-mappen til biosen (vedlagt bilde)...

Skal kjøpe brenne-cd i morgen og prøve å brenne det som image i nero.

Er du/dere sikker på at dette er cd-image- fil? Noen med compal laptop som vet hvordan dette gjøres? :)

Mvh. Øystein

Edit: får ikke lagt ut bildet som vedlegg... Er snakk om en .rom, en .wph, en .BAT og en .exe- fil i biosmappen. :roll:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Da har jeg vært i kontakt med nettbutikken og fått beskjed om følgende:

- lage en boot- cd for å komme i dos-modus

- brenne biosen på cd og starte .bat-filen i dos- modusen

Dette har jeg forsøkt, men det gir ikke resultat.

Noen som vet spesifikt hvordan dette gjøres?

Biosmappen (zipfil) består av følgende filer:

- GL30115A.rom

- GL30115A.wph

- GL30FLH.BAT

- phlash16.exe

Jeg har altså brent alle disse filene på en cd og når jeg er inne i dos modus, får jeg opp A:/ hvor jeg har forsøkt alt fra å skrive GL30FLH.BAT og run GL30FLH.BAT. Jeg hører at cd'en spinner opp, men det skjer ingenting. Får bare opp ny A:/

Noe jeg gjør feil her? :hmm:

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar
sikker på at det ikke skjer noe? det kan hende at bios'en allerede har blitt flashet, er ikke nødvendigvis slik at du skal få noe tilbakemelding... gå inn i bios'en under oppstart og se hvilken bios-versjon du har

8854005[/snapback]

Det er den samme som før... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...