Cerb89 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hei, Jeg driver og setter meg litt inn i CSS, jeg fant denne menyen jeg tenke og teste ut litt... Jeg satt HTML-delen av menyen i en <Div>, koden ser slik ut; <div id="meny"> <a href="#">Link 1</a><br> <a href="#">Link 2/a><br> <a href="#">Link 3</a><br> <a href="#">Link 4</a><br> </div> Og CSSen ser slik ut: a { float:left; width:6em; text-decoration:none; color:ffffff; background-color:000000; padding:0.2em 0.6em; } a:hover {background-color:#FF0000} Spørsmålet mitt er da hvordan kan jeg få CSSen til å gjelde kun menyen og ikke alle linker som den gjør nå? keg prøvde å sette "#meny{" foran uten at det hjalp noe. Takker for svar. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 kun for meny skriver du da, #meny a { Verdi her } Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Hjertelig, akkurat det jeg trengte. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 For øvrig bør menyen være en uordnet liste; <ul id="meny"> <li><a href="#">Link 1</a></li> <li><a href="#">Link 2/a></li> <li><a href="#">Link 3</a></li> <li><a href="#">Link 4</a></li> </ul> For å få en liste til å vises horisontalt, må #meny li a floates til venstre og være display: block;, og #meny li ha display: inline; Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Hvordan får jeg fjernet "bullets" fra listen? Det nærmeste jeg fant på W3schools var noe slikt "<ul class="none">". Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 #meny { list-stile-type: none; } Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 For å bruke egene bilder som bullets, bruk list-style-image: url(ditt/bilde/her.gif) no-repeat; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå