drvcd Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Sjekk denne pdf'en http://ec.ingrammicro.de/pdf/8864948.pdf 334 Gb per plate?? Har ikke hørt noe om enda, finner ikke noe på Samsungs side. Disken med 32 mb er listet til 240€ i Tyskland, 60 € mindre enn Hitachi sin!! http://www.heise.de/preisvergleich/a260889.html Tror vi snakker fet disk her....... Endret 12. juni 2007 av drvcd Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Mere i engelsk her om Samsung Spinpoint F1 http://www.xbitlabs.com/news/storage/displ...0611122947.html Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hadde vært ålreit med en slik. Men blir ikke 2 stk 500gb billigere for øyeblikket? Og om en kræsjer har du fortsatt en til. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hadde vært ålreit med en slik. Men blir ikke 2 stk 500gb billigere for øyeblikket?Og om en kræsjer har du fortsatt en til. 8842446[/snapback] Joda. alltid billigere å kjøpe "noe mindre enn størst". Nå er jeg personlig veldig for store disker. Har nå 8 SATA gående alt fra 74Gb gb til 500 og noe mer støy blir det nok med mange disker. Dersom forholdet mellom pris på Hitachi mot Samsung holder stikk i Norge også, kommer nok Samsung disken til å ligge på drøye 2200 kr. (Koster 80% av Hitachi i Tyskland. Du får billigere 500 Gb disker enn 1100, men tiper en slik disk med en såpas høy tetthet kommer til å være vesentlig raskere enn noen 500 Gb på markedet. Vi får se! Venter spent på noen tester! Edit: Forøvrig deilig at det fortsatt finnes firmaer som kan overraske og ikke hype måneder til år i forveien av et produkt! (ref: prosessor og grafikkindustrien ) Endret 12. juni 2007 av drvcd Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Sant så sant. En disk bråker mindre enn flere. Men kræsjer den harddisken eller blir ødelagt mister du alt du har, for du har f.eks alt bare på den ene disken isteden for 2 stk 250gb og 1 stk 500. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg betaler gjerne _litt_ mer for en større disk. Det er noe forbanna herk med så mange disker. For øyeblikket får jeg ikke engang brukt alle pga kontroller problemer. Men foreløpig klarer jeg ikke rettferdiggjøre kjøp av 750Gb eller 1Tb. heldigvis ser det ut som 750Gb er på vei nedover så snart....... Denne disken bidrar forhåpentligvis til å presse prisene. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Sant så sant. En disk bråker mindre enn flere. Men kræsjer den harddisken eller blir ødelagt mister du alt du har, for du har f.eks alt bare på den ene disken isteden for 2 stk 250gb og 1 stk 500. 8931066[/snapback] På en annen side er det dobbelt så stor sjans for at en av 250GB diskene ryker som at den ene 500GB disken ryker. Man kommer ikke unna at man uansett bør ha backup av viktige filer. Jeg skal nok ha samsung sin TB disk. Man blir fort avhengig av ganske mange disker om det er liten størrelse på dem, og det gir problemer som, støy, varme, plassmangel, behov for ekstra kontrollerkort, og strømbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå