Mathis Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Er ikke iskker på hva jeg skal gå for, som systemdisk. Er litt usikker på hva jeg velge at enten en 15000 RPM SCSI, eller 2 x Raptor (10000RPM) satt opp i raid. Hva vil folk anbefale? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Ville absolutt tatt en 15k disk om den var til system. Denne har lavere accesstid, og du trenger neppe mer enn 100-130MB/S veldig ofte på systemdisken uansett. Se her for testresultat/erfaringen om systemdisken min edit: eneste ulempen er jo at du trenger et kontrollerkort. men om du ikke skal kjøre raid vil jeg anbefale samme kontroller som det jeg har. denne går på PCI-e bussen, og er heller rimelig (ca 1700,-). HP sier den ikek støtter disker, men det gjør den. Endret 12. juni 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) En annen ting du kanskje burde se på i dag, er jo SAS. Dette koster dog noe mer kanskje, men er nyere enn vanlig SCSI, og er mer fremtidsrettet. Men personlig kan jeg ikke se noe spesielt behov for den i forhold til vanlig SCSI til dette bruket. Endret 12. juni 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå