Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilen dør ut ved gir skifte

Anbefalte innlegg

hei. jeg har en golf 1986 mod. når jeg girer ned begynner bateri lampa og lyse og bilen dør ut. når bilen står i fri virker det også som den sliter med og holde seg i gang. den jukser og hakker litt før den dør ut. dette er ikke et problem så lenge jeg har gassen inne. men så fort gassen blir tatt ut sliter den. er det noen som vet hva det kan være?

bilen er hvit for de som lurer

på forhånd takk :)

mvh jan andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til golf noe særlig, men jeg hadde samme problem på en opel omega. Der var det en liten dyse på innsuget som går tett. Den har en slange fra toppen som også ble full av grøt. Jeg ble anbefalt og skifte slangen og ta ut dysen og stikke noe igjennom den (lå en liten koksbit i den). Man kunne og bore opp dysen til litt større diameter.

I tillegg var det en ventil på innsuget som var festet med to bolter. Denne ventilen inneholder en belg. Rengjorde hele ventilen. Etter det gikk motoren helt fint.

(var visst et kjent problem på omega)

Min datt på tomgangen og stoppet hver gang jeg trykket inn clutchen.

Lenke til kommentar

Annet som er lett å sjekke og som vil ha betydning for tomgang er:

alle vacumslanger og slange fra luftfilter. Er det sprekk i noen av disse vil motoren gå dårlig/stoppe/variere.

Ta en skikkelig titt over alle slanger. Dra litt og vri på dem. En så gammel bil vil ofte ha dårlige slanger.

Litt gramatiske feil rettet :hmm:

Mere feil(hmm må ta det litt roligere)

Endret av bizarro_per
Lenke til kommentar

jeg har nesten akkurat byttet plugger, ledninger og fordelerlokket og rotoren. men samtidig har vikftene i bilen sluttet og funke. men det skal vel ikke ha noe og si. tror kansje den bilen kan kastes. men er jo litt ålreit og plukke litt ;)

Lenke til kommentar

Det høres mest ut som en vakuumlekkasje, som nevnt tidligere. Hvis slangene aldri før har vært byttet, så er det lett forståelig at du har et problem nå. Det kan også være spjeldhuset som er så skittent at du bare såvidt har åpning på spjeldet når du ikke rører gasspedalen. Har du sjekket dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...