Supstad Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Noen ideer til hva jeg skal snakke om? Classics generelt, moderne classics, litt om forskjellige forfattere og bøker. Noe mer? F.eks. hvilke forfattere? Endret 12. juni 2007 av Supstad Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Mange forfattere du kan skrive om! Arthur Conan Doyle Lewis Carroll Daniel Defoe William Kemp Charles Dickens Louisa May Alcott Charles Darwin Edgar Allan Poe Mark Twain Jules Verne Jack London John Milton Thomas Hobbes Marietta Holley Rene Descartes Emily Bronte Håper dette ga deg noen gode idéer.. Lenke til kommentar
superninja Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Fekk samme tema, vil dra inn alt som er classics for alle og personlige classics. Nokon som klare å deffinere "Classics" ? (Helst på engelsk.) Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Google har en meget fin funksjon når det kommer til å definere. http://www.google.no/search?hl=no&q=define%3Aclassics&meta= define:classics Lenke til kommentar
superninja Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Nokon her som veit korleis du skrive "Psykophat" ens på engelsk? Du uttalar det sykopat på norsk. Kan det være Psychopath? Funka i word vertfall. Endret 12. juni 2007 av Dot Lenke til kommentar
-sakko- Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Nokon her som veit korleis du skrive "Psykophat" ens på engelsk? Du uttalar det sykopat på norsk. Kan det være Psychopath? Funka i word vertfall. 8843582[/snapback] i ordboka står det i allefall psychopath, så det er helit sikkert riktig Endret 12. juni 2007 av -sakko- Lenke til kommentar
Supstad Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Sååe... Vi er et par, så jeg skal snakke litt om Roald Dahl, C. Dickens, Steinbeck, Carroll & Doyle og om bøkene de har skrevet. han andre dud'n skal snakke litt om JK Rowling, Shakespeare, Mark Twain, A. A. Milne, M. Atwood & Bronte-søstrene, og selfølgelig om bøkene de har skrevet (håper jeg dah) + at vi snakker om classics generelt og moderne classics først da. ovatt du ju gais fink? er det bra nok? Lenke til kommentar
superninja Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ta med andre klassikara enn bøker og. Korleis skrive vi ordet stabil på engelsk? "The gun is -stabil- and very good to use" Stable er vel stall? Trur eg vil dra med Roald Dahl og dra inn litt andre, litt om dei og sånt ja. (Er åleine forresten) Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Må det være engelske forfattere? Demonizer har jo nevnt mange, tenkte jeg skulle føye til Charlotte Brontë. To store internasjonale navn er jo Fyodor Dostoyevsky (Forbrytelse og Straff) (kjært barn har mange navn) og Leo Tolstoy (Krig og Fred). Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Ta med andre klassikara enn bøker og. Korleis skrive vi ordet stabil på engelsk? "The gun is -stabil- and very good to use" Stable er vel stall? Trur eg vil dra med Roald Dahl og dra inn litt andre, litt om dei og sånt ja. (Er åleine forresten) 8845502[/snapback] rugged, settled, stable, stably, steady Lenke til kommentar
superninja Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Nokon som kan nevne nokon moderne klassikarar? Nokon ting som vil bli klassikarar osv? Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Anyway: Synes dere 3-er på engelsk muntlig eksamen er dårlig? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Dette har ikke noe med topic å gjøre, men for å svare deg på spørsmålet ditt: Jeg syntes det er dårlig. I mine øyne, om jeg hadde fått 3, hadde jeg blitt skuffet. Men for andre er dette veldig bra. Så det blir brukere sine egne meninger om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå