andyche Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Etter å ha brukt hele skoleåret i Religion og etikk(Vk2) på alt annet enn arbeid, ble jeg akkurat trukket opp i muntlig eksamen, Religion og etikk. Jeg fikk følgende tema: En etisk drøfting.Ta utgangspunkt i et tema som du mener representerer et etisk dilemma. Et krav her er at du skal kunne belyse problemet ut fra forskjellige livsyn. Noen som har noen forslag til hva jeg burde komme innom/ta med, og evt. problemstilling? Som tema tenker jeg meg abort,aktiv dødshjelp eller bioteknologi, men er åpen for andre forslag. Hvilke tema er enkelt å belyse ut i fra forskjellige livsyn? Hvilke livsyn mener dere kan være relevante? Alle innspill mottas med stor takk! Lenke til kommentar
tinyb00m Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Etter å ha brukt hele skoleåret i Religion og etikk(Vk2) på alt annet enn arbeid, ble jeg akkurat trukket opp i muntlig eksamen, Religion og etikk. Jeg fikk følgende tema:En etisk drøfting.Ta utgangspunkt i et tema som du mener representerer et etisk dilemma. Et krav her er at du skal kunne belyse problemet ut fra forskjellige livsyn. Noen som har noen forslag til hva jeg burde komme innom/ta med, og evt. problemstilling? Som tema tenker jeg meg abort,aktiv dødshjelp eller bioteknologi, men er åpen for andre forslag. Hvilke tema er enkelt å belyse ut i fra forskjellige livsyn? Hvilke livsyn mener dere kan være relevante? Alle innspill mottas med stor takk! 8840051[/snapback] Meningen med livet! Det fikk vi på vår skole, men jeg ble ikke trukket opp i det da. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg kom også opp i religion. Fikk oppgaven "Sammenlign den romersk-katolske og den Lutherske kirke". Tror det kommer til å gå fin-fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå