Fritz0r Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Liker dette VELDIG bra, og er meget imponert over hva denne motoren greier, ikke mere "mellom lagg" når en flytter seg på map, uansett størrelsen, HEFTIG, og at en kan ha map's så store at du ser horisonten, er VIRKELIG sweet. Kanksje det som er det beste er vel begrensingen på anntall brukere, tar jeg ikke helt feil, så skal motoren støtte opp mot 256 spillere samtidig...og jeg tror ikke engang "Unreal 3" motoren greier så mye, dem sliter vel enda med og knekke 128 bruker mengden. ser for meg noen HELT sinnsyke spill i horrisonten, for ikke og tenke på mod's som kommer til og blomstre. feks Star Wars battle for HOTH med heftige anntall mengder spillere. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Les hva siDDIs sa f.eks lenger opp. Og 20GB med textures er også noe å få med seg. 8843501[/snapback] Carmack's MegaTexture i aksjon. Til sammenligning er QW:ET sitt megatexture 5GB stort. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 så vi snakker med andre ord om en alvorlig stor bildefil som det blir lest deler av etter behov? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jepp, det er ein slags kompleks datastruktur som sikkert leiter etter data i fleire dimensjoner. Ergo søketida på data er uhyre effektivt og krever minimalt med ressurser. Det er det me kaller Carmack magi Mykje meir effektivt enn http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_space_partitioning Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Gledelige nyheter. Sikkert positivt for både utviklere og oss med Mac. Hadde aldri trodd at EA ville gi ut BF til Mac, men føler likevel at dagens iMac (som kan sees på eller sammenlignes med en gjennomsnittlig PC) mangler brukbare grafikkort. Det forandrer seg nok snart Lenke til kommentar
whoi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er virkelig tragisk hvis EA bare skal porte spill til Mac, og ikke til Linux, ved hjelp av Transgaming teknologi som ble utvikla for å få flere spill til Linux. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Rart at ingen oppfatter noko av det største med den nye teknologien. Fleire utviklere kan jobbe og forandre brettet samtideg i realtime. Heilt genialt! Eg trur vi kan få sjå fantastiske resultater med den nye grafikkmotoren, den virker som ein draum for grafikere å jobbe med! 8842957[/snapback] Nettopp. Folk er altfor fokusert på grafikk. Og samtidig sammenligner dere det med en film av elendig kvalitet. Det ser flott og har et enormt potensiale når det gjelder utvikling. Og dette er satt sammen på 10 dager, imponerende. Blir nesten det samme som Factor 5 gjorde med Tech-demoen til Rogue Squadron på Gamecube i 2000/2001. Den ble satt sammen på 60 dager eller noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Rart at ingen oppfatter noko av det største med den nye teknologien. Fleire utviklere kan jobbe og forandre brettet samtideg i realtime. Heilt genialt! Eg trur vi kan få sjå fantastiske resultater med den nye grafikkmotoren, den virker som ein draum for grafikere å jobbe med! 8842957[/snapback] Nettopp. Folk er altfor fokusert på grafikk. Og samtidig sammenligner dere det med en film av elendig kvalitet. Det ser flott og har et enormt potensiale når det gjelder utvikling. Og dette er satt sammen på 10 dager, imponerende. Blir nesten det samme som Factor 5 gjorde med Tech-demoen til Rogue Squadron på Gamecube i 2000/2001. Den ble satt sammen på 60 dager eller noe. 8844704[/snapback] sant det (begge to) men man kan ikke legge i skuffen at grafikk er veldig veldig viktig. når det kommer en ny grafikk motor så forventer man at den skal være bedre grafisk en andre motorer på markedet, men også andre teknologier.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Spillene er omkodet til OpenGL for mac utgaver... Det hadde spart de tid og lage det i OpenGL fra begynnelsen av samt at de da med noen lette måter kunne fått dette inn på linux siden mye enklere også =) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 sant det (begge to) men man kan ikke legge i skuffen at grafikk er veldig veldig viktig.når det kommer en ny grafikk motor så forventer man at den skal være bedre grafisk en andre motorer på markedet, men også andre teknologier.. 8844824[/snapback] Det er såklart viktig å grafikken holder mål med dagens standarder. Ingen som skal nekte for det, men det er uansett ikke derfor folk lager spillmotorer. Utviklere ønsker en løsning som skal kunne hjelpe de til å lage spill raskere og med det billigere. En utvikler vil heller gå for en løsning med lavere grafikkstandard som er billigere/lettere å utvikle med, enn en med rå grafikk og er dyr/vanskelig å utvikle med. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Les hva siDDIs sa f.eks lenger opp. Og 20GB med textures er også noe å få med seg. 8843501[/snapback] Ahha...for DET har jo ikke noe med graffiken å gjøre.... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ein meir optimalisert grafikk motor kan levere eit enormt detaljnivå. Det me fekk sjå nå var ganske bra, men når me får sjå skikkelege videoer så vil eg tru at dei er av ein heilt vanvittig standard. Uansett, det som er viktig i spelbransjen idag er å levere mest mogleg resultater på kortast mogleg tid. Det er her Unreal Motoren har stilt veldig sterkt dei siste åra, samtideg som Doom 3 motoren har vore veldig tung og slitsom å jobbe med. Og jo meir effektivt verktøyet ein jobber med så får ein og langt betre resultater over tid. Om dette er satt saman på 10 dagar så trur eg at alle vil sikle godt når dei får sjå resultater etter eit heilt år Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Les hva siDDIs sa f.eks lenger opp. Og 20GB med textures er også noe å få med seg. 8843501[/snapback] Ahha...for DET har jo ikke noe med graffiken å gjøre.... 8845039[/snapback] Dere sier jo at 'hva annet skal man diskutere enn grafikken?'.. Jo, det som jeg listet opp. Det er jo en del av motoren som er ganske overbevisende.. Du er sikkert den som bare fokuserer på grafikken, du må også prøve å få med deg litt annen informasjon. Lenke til kommentar
slash Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Klarer de å levere halvparten av det de lover så gleder jeg meg som en unge til å få fingrene i denne motoren! Lenke til kommentar
Wartorn Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Ein meir optimalisert grafikk motor kan levere eit enormt detaljnivå. Det me fekk sjå nå var ganske bra, men når me får sjå skikkelege videoer så vil eg tru at dei er av ein heilt vanvittig standard. Uansett, det som er viktig i spelbransjen idag er å levere mest mogleg resultater på kortast mogleg tid. Det er her Unreal Motoren har stilt veldig sterkt dei siste åra, samtideg som Doom 3 motoren har vore veldig tung og slitsom å jobbe med. Og jo meir effektivt verktøyet ein jobber med så får ein og langt betre resultater over tid. Om dette er satt saman på 10 dagar så trur eg at alle vil sikle godt når dei får sjå resultater etter eit heilt år 8846281[/snapback] Er nok demoen/framvisningen som er satt sammen på 10 dager, ikke hele motoren. Å lage en spillmotor som gjør noe som helst tar på ingen måte 10 dager Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det var akkurat det eg meinte, 10 dager på alt det visuelle er veldig imponerandes Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Men 10 dager? Har han gjort alt selv da? Eller har det vært en gruppe som har jobbet sammen? Nå tenker jeg på 3d-modeller, textures, finpussing osv? Er jo helt ekstremt det da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Se heller noen demoer av CryTeks "CryEngine", and cry! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg