Gå til innhold

Carmack viser ny spillmotor


Anbefalte innlegg

Liker dette VELDIG bra, og er meget imponert over hva denne motoren greier, ikke mere "mellom lagg" når en flytter seg på map, uansett størrelsen, HEFTIG, og at en kan ha map's så store at du ser horisonten, er VIRKELIG sweet.

 

Kanksje det som er det beste er vel begrensingen på anntall brukere, tar jeg ikke helt feil, så skal motoren støtte opp mot 256 spillere samtidig...og jeg tror ikke engang "Unreal 3" motoren greier så mye, dem sliter vel enda med og knekke 128 bruker mengden.

 

ser for meg noen HELT sinnsyke spill i horrisonten, for ikke og tenke på mod's som kommer til og blomstre.

 

feks Star Wars battle for HOTH med heftige anntall mengder spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gledelige nyheter. Sikkert positivt for både utviklere og oss med Mac. Hadde aldri trodd at EA ville gi ut BF til Mac, men føler likevel at dagens iMac (som kan sees på eller sammenlignes med en gjennomsnittlig PC) mangler brukbare grafikkort. Det forandrer seg nok snart :)

Lenke til kommentar
Rart at ingen oppfatter noko av det største med den nye teknologien.

 

Fleire utviklere kan jobbe og forandre brettet samtideg i realtime. Heilt genialt!

Eg trur vi kan få sjå fantastiske resultater med den nye grafikkmotoren, den virker som ein draum for grafikere å jobbe med!

8842957[/snapback]

Nettopp. Folk er altfor fokusert på grafikk. Og samtidig sammenligner dere det med en film av elendig kvalitet. Det ser flott og har et enormt potensiale når det gjelder utvikling. Og dette er satt sammen på 10 dager, imponerende. Blir nesten det samme som Factor 5 gjorde med Tech-demoen til Rogue Squadron på Gamecube i 2000/2001. Den ble satt sammen på 60 dager eller noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Rart at ingen oppfatter noko av det største med den nye teknologien.

 

Fleire utviklere kan jobbe og forandre brettet samtideg i realtime. Heilt genialt!

Eg trur vi kan få sjå fantastiske resultater med den nye grafikkmotoren, den virker som ein draum for grafikere å jobbe med!

8842957[/snapback]

Nettopp. Folk er altfor fokusert på grafikk. Og samtidig sammenligner dere det med en film av elendig kvalitet. Det ser flott og har et enormt potensiale når det gjelder utvikling. Og dette er satt sammen på 10 dager, imponerende. Blir nesten det samme som Factor 5 gjorde med Tech-demoen til Rogue Squadron på Gamecube i 2000/2001. Den ble satt sammen på 60 dager eller noe.

8844704[/snapback]

 

sant det (begge to) men man kan ikke legge i skuffen at grafikk er veldig veldig viktig.

når det kommer en ny grafikk motor så forventer man at den skal være bedre grafisk en andre motorer på markedet, men også andre teknologier..

Lenke til kommentar
sant det (begge to) men man kan ikke legge i skuffen at grafikk er veldig veldig viktig.

når det kommer en ny grafikk motor så forventer man at den skal være bedre grafisk en andre motorer på markedet, men også andre teknologier..

8844824[/snapback]

Det er såklart viktig å grafikken holder mål med dagens standarder. Ingen som skal nekte for det, men det er uansett ikke derfor folk lager spillmotorer. Utviklere ønsker en løsning som skal kunne hjelpe de til å lage spill raskere og med det billigere. En utvikler vil heller gå for en løsning med lavere grafikkstandard som er billigere/lettere å utvikle med, enn en med rå grafikk og er dyr/vanskelig å utvikle med.

Lenke til kommentar

Ein meir optimalisert grafikk motor kan levere eit enormt detaljnivå. Det me fekk sjå nå var ganske bra, men når me får sjå skikkelege videoer så vil eg tru at dei er av ein heilt vanvittig standard.

 

Uansett, det som er viktig i spelbransjen idag er å levere mest mogleg resultater på kortast mogleg tid. Det er her Unreal Motoren har stilt veldig sterkt dei siste åra, samtideg som Doom 3 motoren har vore veldig tung og slitsom å jobbe med.

 

Og jo meir effektivt verktøyet ein jobber med så får ein og langt betre resultater over tid.

 

Om dette er satt saman på 10 dagar så trur eg at alle vil sikle godt når dei får sjå resultater etter eit heilt år :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Les hva siDDIs sa f.eks lenger opp. Og 20GB med textures er også noe å få med seg.

8843501[/snapback]

 

Ahha...for DET har jo ikke noe med graffiken å gjøre.... :hmm:

8845039[/snapback]

 

Dere sier jo at 'hva annet skal man diskutere enn grafikken?'.. Jo, det som jeg listet opp. Det er jo en del av motoren som er ganske overbevisende.. Du er sikkert den som bare fokuserer på grafikken, du må også prøve å få med deg litt annen informasjon.

Lenke til kommentar
Ein meir optimalisert grafikk motor kan levere eit enormt detaljnivå. Det me fekk sjå nå var ganske bra, men når me får sjå skikkelege videoer så vil eg tru at dei er av ein heilt vanvittig standard.

 

Uansett, det som er viktig i spelbransjen idag er å levere mest mogleg resultater på kortast mogleg tid. Det er her Unreal Motoren har stilt veldig sterkt dei siste åra, samtideg som Doom 3 motoren har vore veldig tung og slitsom å jobbe med.

 

Og jo meir effektivt verktøyet ein jobber med så får ein og langt betre resultater over tid.

 

Om dette er satt saman på 10 dagar så trur eg at alle vil sikle godt når dei får sjå resultater etter eit heilt år :)

8846281[/snapback]

 

Er nok demoen/framvisningen som er satt sammen på 10 dager, ikke hele motoren. Å lage en spillmotor som gjør noe som helst tar på ingen måte 10 dager :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...