Gå til innhold

eget avatar galleri..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi ha avatarer fra et galleri, ville mange hatt samme avatarer. Da er som sagt en del av poenget med avatarene, gjennkjennelsen borte. I tillegg hadde neppe den gitaren jeg har nå gått gjennom som særlig populær, selv om det er den jeg vil ha som avatar. Jeg går for fritt valg. Man kunne hatt en samling med avatarer, men det burde være mulig å velge blant bilder man har selv også.

Når man legger inn bilder fra andre servere, kan forumet bli tregere pga. dette. Jeg venta en -god- stund tidligere i dag (gjetter på rundt et halvt minutt) på en smiley fra et annet forum. Slikt er irriterende. I tillegg er det ikke sikkert de som eier den serveren er spesielt blide når den blir belastet på en sånn måte. Det er ikke store filene det er snakk om, men en del brukere har jo noen meldinger, så det blir en del visninger.

Dette kan jo løses med at vi laster opp smileyer til en hw.no server. Jeg vet ikke hvilke tekniske hindringer som er i veien for det, men jeg har i alle fall sett det gjort på forum før. Hvor trygt dette er, vet jeg heller ikke. Men, når vi kan laste opp ting til hw.no kommer nok et dilemma inn; kopibeskyttelse og lovlighet. Jeg tviler vel egentlig sterkt på om det siste ville blitt noe problem, men at noen ville lagt opp bilder med kopirett, er vel ganske så sannsynlig. Hvem ville da fått ansvaret?

Det beste er vel kanskje at vi bare sørger for å legge bilder på forholdsvis kjappe og stabile servere, og bruker sunt fornuft ellers. Dvs., avatarer på forumet er likt som alt annet her i livet ;)

Lenke til kommentar
Dette kan jo løses med at vi laster opp smileyer til en hw.no server. Jeg vet ikke hvilke tekniske hindringer som er i veien for det, men jeg har i alle fall sett det gjort på forum før.

Så vidt jeg vet så går det an med phpbb2 ja og skal være intet hindring.

Hvor trygt dette er, vet jeg heller ikke. Men, når vi kan laste opp ting til hw.no kommer nok et dilemma inn; kopibeskyttelse og lovlighet. Jeg tviler vel egentlig sterkt på om det siste ville blitt noe problem, men at noen ville lagt opp bilder med kopirett, er vel ganske så sannsynlig. Hvem ville da fått ansvaret?

Hm...rart. Har aldri tenkt på opphavsretigheter og slikt. Normalt sett så blir vel det ordnet av brukere selv. Har forsatt igjenn å se at noen "stjeler" avatar fra andre personer (selv om folk låner host uten å spørre!!!).

Tror egentlig dette skal gå greit hvis det blir iverksatt, men dah man man vel gjøre det slik at man setter "nametag" på bildet på en eller annet måte slik som "b-real.50x50.hw.no.sig.gif" eller lignende slik at de blir uploadet med brukerens navn. kan være dumt egentlig, pga man vil vel kanskje se på serveren hvem som uploader hva ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...