OCSpro Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Leste for en stund siden en artikkel om at Nintendo ville være den første konsollprodusenten som kom til å gå aktivt inn på det kinesiske markedet, og jeg hadde håpet å kunne kjøpe min maskin her. De dukket ikke opp noe fortere her enn i Norge, så jeg kjøpte min i Norge for 3100,- m/ett spill da jeg hadde sjansen. Tok en tur rundt på noen elektronikkmarkeder idag i Beijing, og har lagt merke til at Wii'en begynt å dukke opp (fortsatt riktignok japanske versjoner, ingen kinesiske enda). Sikkert en sammenheng med at markedene ellers har tilgang nok (tilbake i mange butikker i Norge). Så interessert spurte jeg om pris, noe jeg angrer på... 1995,- for maskinen, 390,- for wii-mote med nunchuck! (trekk fra ca 20% for NOK) Helt klart at Nintendo har en ganske stor profittmargin på maskinen, og at de tjener fett på oss i vesten... Stikker nok tilbake om et par dager og kjøper komposittkabelen for hele 90,- =D Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg betalte 1995,- for maskinen her i Norge, jeg. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Kosta ca. 2400 kr totalt for meg å få Wii'en fra Canada til Norge. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Det der virket rimelig dyrt. Du bør får prutet ned prisen en god del. Ville følt meg lurt hvis jeg måtte betale 2000 kr. for en japansk Wii. I Japan er det følgende veiledende priser etter dagens kurser: Konsoll: ¥24 980 = kr. 1 237,- Wii Remote: ¥3,790 = kr. 187,- Wii Nunchuck: ¥1,790 = kr. 88,- (!) Classic Controller: ¥1,790 = kr. 88,- Men så skal det sies at elektronikk generelt er langt billigere i østen. 20 GB PS3 koster ¥49,980 = 2 476 kr. og enda billigere i Hong Kong og Singapore. Selv i rike USA koster ikke konsoll + Wii Sports mer enn $249, ca. 1500 kroner. Så ja, selv med høyeste moms i verden blir vi nordboere fucka bra på pris, men ser ut til at vi gladelig betaler i dyre dommer likevel. Endret 14. juni 2007 av kilik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå