olaw Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hei Er det noen som vet hvordan man kan gjøre en JFrame modal? Det er hovedvinduet i programmet, så jeg kan ikke bruke JDialog. Det skal være sånn at metoden som oppretter JFrame'en, skal henge til man lukker ned JFrame'en. Noen som har forslag? Uten bruk av aktiv venting.. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva vil du oppnaa? Oensker du aa utfoere en slags "clean up code" naar vinduet lukkes? Da foreslaar jeg aa gjoere foelgende istedenfor: JFrame frame = new JFrame() { protected void processWindowEvent(WindowEvent e) { super.processWindowEvent(e); if (e.getID() == WindowEvent.WINDOW_CLOSING) { // Kode som utfoeres naar vinduet lukkes. // Eksempel: System.exit(0); } } }; Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det går ikke. Du må bruke JDialog hvis du skal ha det modalt. Lenke til kommentar
olaw Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Okei, takk.. Det var det jeg fryktet. Grunnen til at jeg skulle hatt det modalt, er at det skal kjøres fra Matlab, og der blir main-metoden i java bare kjørt ferdig med en gang: Method Execution in MATLAB When calling a main method from MATLAB, the method returns as soon as it executes its last statement, even if the method creates a thread that is still executing. In other environments, the main method does not return until the thread completes execution. Poenget var at Matlab skal vente med å gjøre noe mer til JFrame'n er lukket. Kan heller ikke kjøre System.exit(0) i javakode som startes fra Matlab (da stenges også Matlab ned), men det er noe annet Takk likevel Endret 25. juni 2007 av olaw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå