zezen Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hei. Eg vil ha navnet mitt tatovert med runer. Problemet er at eg har svært begrenset peiling på runer og gider ikke å få blekk i huden, som viser seg å være noe dritt. Det skal bare være fornavnet mitt, som eg skal få tatovert. Eg heter Erik, men eg vil helst ha den norrøne versjonen av navnet, og som sagt - i runer. Om det er noen, som kan hjelpe meg med den riktige stavemåten, blir eg veldig glad :!: Endret 12. juni 2007 av zezen Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Eríkr - for å være ærlig, har ikke jeg peiling, men Eirik utalest Eiríkr, fjerna bare i'en, rekner med at Erik utalest Eríkr da. Siden í'en med skrå i, ikke finnest i runealfabetet bruker jeg vanlig I Den som ligner på R i runealfabetet er liten r på latinsk, den som ligner på Y er en stor R. = Erikr, ERikr = Erik, ERik Endret 12. juni 2007 av Ljå Lenke til kommentar
zezen Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Hehe, takk skal du ha - eg hadde faktisk nået til det samme gjennom å google. Har tenkt meg litt om, så eg ender med at få fri/frihet på norrønt som teksten. Har allerede funnet fram til et par forslag og sendt en mail til en gutt på uio, som syssler med sånnt. Det ville vært litt teit med sitt eget navn, tenker eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå