Wattengård Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det ligger vel rimelig klart i luften at Safari ikke lanseres primært for å være et alternativ til FF, Opera og IE. Safari for Windows er en måte for Apple å nå en større utviklergruppe for iPhone når den kommer. Og selvfølgelig, vis den blir "up to par" med OSX versjonen så vil den jo være et hendig verktøy for webutviklere. Da mangler de bare KDE4 så de får Konqueror -C- 8839588[/snapback] Safari bruker samme khtml renderen som er i Konqueror. 8839668[/snapback] Ja det stemmer ja... Sorry.. Tidlig på morran -C- Lenke til kommentar
Juke Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg installerte denne nettleseren i går, og rakk å surfe innom 3-4 sider før nettleseren kræsjet... ...skikkelig. Nå går det faktisk ikke an å starte den igjen i det hele tatt (får bare feilmelding), og det hjelper ikke å avinstallere den for deretter å installere den på nytt engang. Kjører Windows XP. Jaja, klarer meg helt fint med Firefox uansett, så det er jo ingen stor krise. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hurra for beta-versjoner. Sikkerhetshull er påvist for Windows-utgaven etter bare få dager allerede: http://digi.no/php/art.php?id=385545 Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hurra for beta-versjoner. Sikkerhetshull er påvist for Windows-utgaven etter bare få dager allerede: http://digi.no/php/art.php?id=385545 8842434[/snapback] Er nok ikke så lett å lage nettleser for Windows nei :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Lurer på om den virkelig er 1,5 ganger raskere enn Firefox. Synes Firefoxen min er rask nok jeg. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 det er så alt for mange her som ikke vet hva det betyr at noe er i alfa eller beta utgave virker det som. de har gitt dette ut som en beta, det betyr at denne programvaren ikke er ferdig, det betyr at den ikke virker helt slik den skal. og det er mye mer ved en nettleser i dag en selve "viserdelen" kanskje det er denne de har mest problemer med, og at alt det andre har kommet så langt at de velger å utgi dette som en beta? alfa er det etter min viten ikke så alt for vanlig å gi ut offentlig. jeg stortrives med opera, og kommer ikke til å teste denne nettleseren sånn uten videre, sånn er det. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Rendringa ser ut til å funke greit, men Safari tryner hver gang jeg prøver å lagre bokmerker Noen som har sett det samme? Endret 12. juni 2007 av ibrotha Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hurra for beta-versjoner. Sikkerhetshull er påvist for Windows-utgaven etter bare få dager allerede: http://digi.no/php/art.php?id=385545 8842434[/snapback] Nei nei... Timer... Ikke dager.. timer... -C- Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Firefox: http://www.lfsforum.net/attachment.php?attachmentid=32358 VS Safari: http://www.lfsforum.net/attachment.php?attachmentid=32359 Ka du tru vinn? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hvis ikke alt hadde blitt laget ettersom hva IE til enhvertid presenterer som visuellt riktig så kan det jo være at safari hadde klart seg bedre på win. Men når de klarer det på Mac så kommer sikkert Windowsversjonen etter. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Synes browseren minnet for mye om QuickTime-spillern. Den er har slike tykke stygge grå rammer. Huff. Trodde Apple gui skulle være pent å se på jeg men. Endret 13. juni 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
SwedishChef Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 det er så alt for mange her som ikke vet hva det betyr at noe er i alfa eller beta utgave virker det som.de har gitt dette ut som en beta, det betyr at denne programvaren ikke er ferdig, det betyr at den ikke virker helt slik den skal. og det er mye mer ved en nettleser i dag en selve "viserdelen" kanskje det er denne de har mest problemer med, og at alt det andre har kommet så langt at de velger å utgi dette som en beta? alfa er det etter min viten ikke så alt for vanlig å gi ut offentlig. jeg stortrives med opera, og kommer ikke til å teste denne nettleseren sånn uten videre, sånn er det. 8845729[/snapback] Forventer selvsagt små bugs i en PUBLIC beta, men når nær sagt ingen sider vises og det krasjer absolutt hele tiden må man kunne si at de like gjerne kunne lagt vær å gi den ut. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Burde hatt Alpha-stempelet etter min mening. 8840252[/snapback] Enig. Installerte Safari på min Xp-maskin, og det var mildt sagt en uhyggelig erfaring. Den brukte laaang tid på å laste inn sider som f. eks vg.no, og det var i tillegg massevis av feil på siden. Prikken over i-en var selvsagt at Safari sluttet å virke kort tid etter at siden var lastet inn Hos meg brukte Safari cirka 70 MB minne med vg.no som eneste side, og det er vel sånn cirka normalt med dagens nettlesere, men den brukte av en eller annen grunn sykt mye CPU. Selv om dette er beta, så synes jeg det er snodig at Apple vil gjøre Safari tilgjengelig for Windows-brukere når produktet er så til de grader ustabilt. Jeg er i hvert fall ikke fristet til å teste Safari i Windows igjen... Lenke til kommentar
Alexander Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Versjon 3.0.2 ble nettopp sluppet. Den virker mye mer stabil en tildigere. Har ikke krashet på meg til nå. Alle visningsproblemene ser også ut til å være borte. VG.no ser ut i Safari som den gjør i Firefox og IE7. Jeg vet ikke hvorfor Apple slapp ut en så dårlig beta som de gjorde. De ville vel vise den frem på WWDC men fikk dårlig tid. Men med 2 stk patcher på like mange uker virker de dedikerte til å lage en fullverdig stabil versjon til Windows. Endret 22. juni 2007 av Burja Lenke til kommentar
Alexander Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Joda du får den enda til å krasje. Henge seg gjør den også av å til. Det er fortsatt en beta, men er virkelig imponert over hastigheten og flyten i nettleseren. Den begynner å bli et skikkelig alternativ til IE7 og Firefox. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Ser ut til at de har fiksa font-problemet jeg hadde. Nå mangler det bare at det tilpasser seg Windows-normene(resize i alle hjørner og at de driter i mac-skinnet), men jeg tviler på at Apple-stoltheten tillater det Det ser ikke ut til at 'Save Image As' og lignende funker. Slappe greier. Endret 23. juni 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hehe, dette "programmet" om vi i det hele tatt kan kalle det et program skulle aldri ha slippet ut til noen utenfor apple. Mer bugs, sikkerhets hull og problemer hadde ikke en gang M$ klart å lage om de hadde prøvd. Hadde aldri i livet kjøpt noe apple utstyr om safari 3 var føreste inntrykket mitt, that is for sure. Får håpe de klare å klatre opp av hullet de har laget for seg selv Lenke til kommentar
Alexander Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Safari nytter dårlig til bruk på forumet her. Bruker du spesialtegn som []~ osv risikerer du at hele posten din ikke kommer med. Ikke gøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå