Sewero Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Leiter etter støydempings matter sett litt på denne Og vis noen kan anbefale noen hdd dempere og vifte dempere hadde jeg blitt enda mer glad Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 For å dempe lyden på harddisker, kan du henge dem opp i o-ringer. Angående viftene, kan du kjøpe deg viftestyring for å kjøre dem på et litt lavere turtall. Du kan vel også montere dem med noen små gummipakninger mellom viften og kabinettet ... Goscinny Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Har vifte styring, det er på strømforsyninga mi=) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hva med de andre viftene, da? Tar HK seg av dem, da? Goscinny Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Den på strømforsyninga styrer alle viftene. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Åssen strømforsyning er det egentlig? Aldri hørt om PSU med innebygd viftestyring:p Endret 24. juni 2007 av jonas_blomster Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Du mener vel at du aldri har hørt om PSU med innebygd viftestyring, eller? Isåfall; det har ikke jeg heller, men det er da ikke umulig det? Jeg spør som deg, Jonas, hvilken strømforsyning er det du har? Goscinny Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg har en BZerk strømforsyning... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 den styrer jo bare vifta i selve strømforsyningen... Og at den har en grense verdi, etter temp, hvor sakte selve vifta kan gå... Du har vel ikke bare den ene vifta i hele PCen din? :S Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 den styrer jo bare vifta i selve strømforsyningen... Og at den har en grense verdi, etter temp, hvor sakte selve vifta kan gå... Du har vel ikke bare den ene vifta i hele PCen din? :S 8945979[/snapback] Det styrer alle.... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det er umulig, med mindre du har moddet alle viftene dine på den reguleringa? Jeg hadde en bZerk 500W (Dritt btw), og den styrte bare de to viftene i PSUen. Den kan jo heller ikke ha en trådløs forbindelse mellom alle viftene i kabinettet, dog det hadde jo vært litt kult Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Microplex har støydempingsmatter. Vil du ha det billigere kan du kjøpe lydemping for bil hos Biltema Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Nexus sine dempematter brukes av Airbus. De er utrolig mye bedre enn noe annet du får på markedet. Finn kabinettvifter som starter på 5V og kjøp passiv strømforsyning. Passiv kjøling på alt inni kabinettet er målet. Jeg bruker org cpu kjøler med tempstyring fra hovedkortet. Du får aldri en 3,5" 7200 rpm disk til å holde kjeft uansett hvilke råd du prøver å følge! Det er en naturlov at mye masse og stor hastighet bruker mer energi og dermed gir mer lyd!. Ved å bruke 2 stk 2,5" 5400rpm i raid får du samme lesehastighet på disken som ved en vanlig 3,5" og nesten ingen lyd. Ved litt kreativ bruk av dempematter så er det eneste som merkes av diskene det lille lyset som blinker på forsiden av kabinettet. Det finnes faktisk strømforsyninger med viftekontroll. Jeg har en liggende hos meg. Tror det er en Aopen med diodelys. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Det finnes nok Digitalis, men ikke på bZerk Strømforsyneren Det jeg reagerte på. Ellers hadde du mange fine tips! Tror jeg må lære meg litt mer om raid Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Tja etter å ha brukt noen 1000 lapper på støydemping, har jeg jo funnet ut av det meste. Har lang bakgrunn fra NM i lyd i bil, så jeg vet litt om dette temaet. De fleste av dagens kabinetter er faktisk en liten katastrofe på dette området. Men kort sagt er det viktig med få vifter. De få som du må ha, er ofte kabinettviftene, og disse bør være 120 mm og kunne starte på 5V. Så mye passiv kjøling som det kan fåes er jo drømmen, men da jeg bruker AMD prosessorer kjører jeg stock kjøler og cool and quiet. Selv små biter av asfaltmatter demper resonansene fra kabinettet en god del. Finnes også diverse midller som kan sprayes på platene som demper resonanser. Ved å spraye dette i et kryss på en av sidepanelene vil dette dempe resonansene med 95 %! Ved å bruke 2,5" disker blir det mindre resonanser og billigere å dempe kabinettet. Min pc er så rolig at en vanlig pc bråker som en flymotor i forhold. Problemet er at jeg ofte skrur den av fordi jeg ikke tror den er på. Endret 16. juli 2007 av Digitalis Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det er lurt det, med 2,5 disker, hvis du likevel vil ha god hastighet setter du de bare i raid 0? Men hva er dette du sprayer på, Digitalis? Hvor får man kjøpt dette? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg veit de bruker denne sparyboksen i båter også. Sprayes på glassfiberen på bunnen på båter som skal dempes ekstra. HAdde kanskje vært noe. Det tar ialflall ikke like stor plass som skum-/asfaltmatter. Goscinny Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Du må gå på bilstereoforetninger med eget monteringsverksted. Bilstereospesialisten solgte egne spraybokser til slikt før i tiden, men nå må du ta med kabinettet til dem. Dempemassen kommer kun i store bokser som må kobles til kompressor og sprøytes på. Dette demper resonansene i kabinettet, men det demper ikke lyden av maskinens invendige deler. Derfor er det kun 2,5" disker i raid 0 på mine maskiner nå. Blir litt dyre disker da 2x 2,5" på 160GB gir det samme som en 320GB disk men til 2000 kr! Samsung sine 2,5" disker er praktisk talt lydløse. De knitrer ikke når de leser/skriver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå