Mott Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Heisann Er det mulig å gjøre følgende: Ta alle filer jeg vil beholde, putte de inn på en intern hdd. skru denne ut av PC. Innstalere windows på nytt på en annen hdd, når det er ferdig putte hdd inn i PC igjen og så er alle filene der etter man har puttet den inn?? Mott Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er mulig men utrolig tungvint Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ja, det er mulig, men det er mye bedre å ta et image av disken når du har oppdatert windows, installert programmer, og er ferdig oppdatert. Hvis du tar et image da, brenner det ut på dvd, eller overfører det til disk: Bruker du bare det imaget neste gang du skal reinstallere. 7 minutter. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Men hvordan beholder jeg filene?? Noen som vil forklare? Lenke til kommentar
vegins Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor vil du ta hdd'en fysisk ut når du reformaterer og reinstallerer på en annen hdd? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg skal ikke ta den fysisk ut, men hva har det med saken å gjøre?? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Innstalere windows på nytt på en annen hdd, når det er ferdig putte hdd inn i PC igjen og så er alle filene der etter man har puttet den inn?? 8839450[/snapback] Dette sa du... Lenke til kommentar
Mott Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Ja, men det har ingenting med saken å gjøre, hvordan kan jeg behjolde filene på hdd. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Bare gjør som du har skrevet i ditt første innlegg. Det er ikke verre. Forstår ikke hva annet du lurer på. Bare koble ut strømkabelen så er det fikset. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hei. For å være helt sikker på hva du mener, så tar vi det en gang til.... Du har en harddisk i bruk i dag, med Windows og en del dokumenter/filer du ønsker å ta vare på. Du skal montere en ny harddisk, der du skal installere windows på nytt. Det enkleste da er å ikke gjøre noe med den disken du har fra før, og montere inn den nye disken. For å være sikker på at du ikke formaterer/installerer på feil disk hvis du er usikker, så kobler du fra kablene til den gamle disken før du starter. Er det disker med IDE tilkobling, må du også huske å endre setting for master/slave, slik at den nye disken blir master, og den gamle slave. Etter installering er ferdig på ny disk, kobler du inn igjen den gamle. Da vil alle filene ligge der fortsatt, samt alt det gamle Windows rotet. For å få det litt ryddig da, kan det være greit å kopiere de filene du vil ha over fra gammel til ny disk. Når du er sikker på at alt du vil ta vare på er på den nye disken, kan du formatere den gamle for å bli kvitt alt rotet etter windows der. Håper jeg har forstått det riktig, og at det går greit å skjønne hva jeg har prøvd å forklare her.... Nettulf Lenke til kommentar
Mott Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har 3 hardisker: 1 IDE HDD 2 SATA HDD, 1 ny(500gb), 1 med masse filer på(250gb). Den nye hdd er på 500 gb der skal jeg ta alt av filer over på dra ut kablene til denne. Så innstalerer jeg Windows på den gamle 250 gb SATA hdd. Kobler til igjen 500 gb SATA disken. Så kan jeg bruke den nye hdd(500). Tror det var bedre forklart. Er dette mulig? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ja, men da vil du få windows på 2 harddisker, og må redigere i boot.ini for ikke å få valget i oppstarten. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Glemte å si det, den IDE hdd skal brukes til Ubuntu disk i en annen PC. Men det er bare Plug and play da?? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jada, bare bruk ext3 eller noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå