Gå til innhold

Wiikey. Noen erfaringer?


XtaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei, jeg har chippet wii'en min med wiikey, konsollen fungerer fint med orginal spillet wii sports, men når jeg setter inn en "backup" plate så nekter den å lese den.(prøvd 5 forskjellige) så når jeg prøver oppgraderingen til 1.9q så får jeg opp feil ved disc på en svart skjerm. laseren står bare å slår inne i wiien, vet ikke helt hva som skjer jeg.

 

Noen som har noen tips. chippen ble perfekt loddet inn av meg, så den skal ha fin kontak. men finner jo ikke no bevis på at den funker.

 

Bruker verbatim DVD-R sølv og hvite plater(print)

 

Takk for alle tips.

Lenke til kommentar

Har dere hørt siste nytt nå? Nintendo blokkerer piratkopier.

 

Mario Galaxy har kommet ut på nettet, og flere har lastet det ned. Mange moddere opplever nå at de plutselig får beskjeden "unauthorized component." Med andre ord - chip.

 

Dette er fordi at når du oppgraderte til 3.0e, så ga du samtykke om at det var greit at Nintendo blokkerte ut dette.

Samme gjelder selfølgelig for den nye 3.1e.

 

Men for de som er lovlydige, så vil nok en original Mario Galaxy fungere ordentlig selv om du har chippet din konsoll. Og det kommer vel noen hakkere som får fikset det slik at det er mulig å spille backup! Mario Galaxy tror jeg neppe jeg vil la komme ofte ut av sitt originale cover når jeg får kloa i det spillet;)

 

Det er forresten tvunget update, så går ikke med "Wii Blocker" eller hva det heter.

 

Er det samme som med Metroid Prime 3: Corruption. Du er NØDT til å oppdatere... Vet ikke hva jeg oppdaterte når jeg satt inn Metroid da men :hmm:

Jeg hadde jo allerede 3.1e, men måtte fortsatt oppdatere fra Metroid disc.

Lenke til kommentar
Har dere hørt siste nytt nå? Nintendo blokkerer piratkopier.

 

Mario Galaxy har kommet ut på nettet, og flere har lastet det ned. Mange moddere opplever nå at de plutselig får beskjeden "unauthorized component." Med andre ord - chip.

 

Ja, det klarte de i ca 36 timer. Da var det en chip update ute for de fleste chipper.

Lenke til kommentar
Har du satt konsollen som sonefri under Wiikey options?

 

må vel få startet wiikey bootcden først regner jeg med, og den starter jo ikke :(

Men det er jo bare å oppdatere med Wiikey update, så virker Wiikey config. Evt. last ned Wiikey config 1.3 :thumbup:

 

Hei,har ikke wii enda,men lurte på hvordan er det man oppdaterer wiikey?

Lenke til kommentar
Har du satt konsollen som sonefri under Wiikey options?

 

må vel få startet wiikey bootcden først regner jeg med, og den starter jo ikke :(

Men det er jo bare å oppdatere med Wiikey update, så virker Wiikey config. Evt. last ned Wiikey config 1.3 :thumbup:

 

Hei,har ikke wii enda,men lurte på hvordan er det man oppdaterer wiikey?

 

 

Får ikke kjørt 1.3 cden, men får byttet mellom1.9b og 1.9G fint.

Fant mulighetene da, fast ett programm som gjorde om US spill til PAL(europoa) da funket alt fett :)

 

Mario og sonic olympic er å anbefale :)

Lenke til kommentar
Har du satt konsollen som sonefri under Wiikey options?

 

må vel få startet wiikey bootcden først regner jeg med, og den starter jo ikke :(

Men det er jo bare å oppdatere med Wiikey update, så virker Wiikey config. Evt. last ned Wiikey config 1.3 :thumbup:

 

Hei,har ikke wii enda,men lurte på hvordan er det man oppdaterer wiikey?

 

 

Får ikke kjørt 1.3 cden, men får byttet mellom1.9b og 1.9G fint.

Fant mulighetene da, fast ett programm som gjorde om US spill til PAL(europoa) da funket alt fett :)

 

Mario og sonic olympic er å anbefale :)

 

Men det har ikke kommet ut i EU ennå?

 

Tar ikke sjansen på NTSC jeg nei... Faen heller om jeg ødelegger Wii'en min...

Lenke til kommentar

Da er Super Mario Galaxy skaffet;)

 

Gleder meg til å spille det etter skolen.

 

Håper det fungerer selv om jeg har Wiikey i maskinen. Den nye kopibeskyttelsen burde vel ikke bry seg om chipen når jeg faktisk kjører original?

 

Håper det snart kommer en hack som gjør at vi kan kjøre backup på denne også.

 

Huff, Mario Galaxy som ødelagt DVD... Mareritt!!

 

Likte bedre de gode gamle kassettene man blåste støvet av og puttet inni. Worked everytime, and still does..

Lenke til kommentar

Original Mario Galaxy fungerer knallbra på Wiikey 1.9b.

 

En ting jeg ikke skjønte.

 

Kjørte Mario Galaxy (måtte installere update for å få fram logo på channels...)

Kjørte deretter Metroid Prime (backup) og spilte litt, virket knallbra.

Kjørte til slutt Mario Galaxy, men fikk "disc read error" inne på channelsmenyen...

 

Tok deretter ut Mario Galaxy, og satt det inn igjen. Fungerte nå bra...

 

Håper det bare var en glipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...