Gå til innhold

Wiikey. Noen erfaringer?


XtaZ

Anbefalte innlegg

Nå kjem det sansynligvis ikkje noen oppgraderinger då, spessielt med tanke på at det ser ut som dei som har laga produktet ikkje lenger bryr seg om det.

Kvifor skal man trenge å fjerne chippen og kjøpe ny ?? Nå er det bare ikkje snakk om nokon hundrelapper men prisforskjellen er faktisk 449 for orginal og 50-60kr for klone

9095776[/snapback]

 

Det kommer sannsynligvis ikke oppgraderinger?

De som lagde produktet ikke bryr seg?

 

Har du noen kilder på det?

 

Slik som jeg har sett det, bryr de som utviklet og har copyright på WiiKey seg virkelig om at det finnes clones der ute, ville ikke bli forundret hvis de fant en måte å "filtrere" ut clone-chips på.

 

Og hva gjør du da, når Nintendo lanserer neste firmware som kanskje gjør Wii'en til de med chip ubrukelig, og når du da har tenkt til å oppgradere chippen, ikke får gjort det, fordi du har en clone, og ikke en orginal?

 

Da sitter du der med skjegget i postkassa.

 

Min annbefaling er, gjør det ordentlig, når man først skal chippe Wii'en. For å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på http://www.wiikey.cn/news.html då! Dei har utsatt og utsatt oppdatering og den siste vi har hørt frå dei er at oppdateringa skulle komme 15 mai. Vi har ikkje hørt eit ord frå dei siden.

Det er vel få nå som fortsatt tror at det vil komme ein oppgradering.

 

Wiikey teamet har ikkje klart å finne ut ein metode å filtrere ut kloner, og det vil dei heller ikkje. Dette er i og med at klonene er identisk til orginalen både i form av komponeneter og kode.

Med alle clonene ute er sjangsen større for at dei lager ein ny chip med bedre beskyttelse enn at dei kjem med ein oppdatering.

 

Nintendo vil ikkje klare å blokke ute den metoden som blir brukt til modifisering i dag, dette er på grunn av at modifikasjonen går bare ut på enkle kommandoer som blir sendt til dvd stasjonen og kjem aldri inn i minnet til wiien på nokon måte.

Bare se på mods til xbox360 har microsoft klart å stenge dei ute ?? Og kor lenge har dei moddene eksistert ? Det nærmeste dei har kommet er å stenge dei som bruker brente spel ute frå live.

 

Kan ikkje linke til kilder da wiikey teamet aldri ville inrømmet noko slikt, men for å sei det slik xiaNaix ein høgt respektert person innenfor modde miljøet som driver wiinewz.com har hatt veldig god kontakt med wiikey teamet og har pusha dei for å få ut ein oppgradering i lang tid, han seier så og si at han ikkje trur oppdateringa kjem.

Lenke til kommentar
Og hva gjør du da, når Nintendo lanserer neste firmware som kanskje gjør Wii'en til de med chip ubrukelig

Det er vel ingen måte for Nintendo å gjøre dette på uansett. Brikken er vel "usynlig" for konsollen. Og om Nintendo med vilje ødelegger konsoller som er moddet (hvis de klarer noe som vel er umulig, nemlig å detektere modchips), så blir det massesøksmål uansett. Du ødelegger ikke kundens produkt med vilje.

Lenke til kommentar

Greit nok, gode argumenter dere kommer med her, så da har jeg egentlig ikke noe mer å argumentere med.

 

Men husk nå, at dette er noe man skal ha i konsollen sin i flere år, og vi vet aldri hva som skjer. Om en clone eller orginal-chip vil utgjøre noen forskjell, vet vi ikke, man kan bare anta. Jeg føler meg uansett noe mer sikker ved å ha kjøpt en orginal chip, istedet for en clone.

 

Hva dere andre gjør, er jo opp til hver enkelt :)

Lenke til kommentar
Greit nok, gode argumenter dere kommer med her, så da har jeg egentlig ikke noe mer å argumentere med.

 

Men husk nå, at dette er noe man skal ha i konsollen sin i flere år, og vi vet aldri hva som skjer. Om en clone eller orginal-chip vil utgjøre noen forskjell, vet vi ikke, man kan bare anta. Jeg føler meg uansett noe mer sikker ved å ha kjøpt en orginal chip, istedet for en clone.

 

Hva dere andre gjør, er jo opp til hver enkelt :)

9097283[/snapback]

Tror nok jeg er enig her jeg også. En originalchip er nok det beste, og det støtter WiiKey, og dermed gir det folka bak mer midler til å skrive bedre programvare, og dermed kommer godene tilbake til oss forbrukere.

 

Er litt redd for at Nintendo en gang klarer å finne ut at chipene er der ved hjelp av Wii24, og dermed stenge dem ute fra Wii online gaming + updates.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Veit ikkje om eg ville kjøpt bare for å støtte wiikey teamet iallefall, med tanke på den elendige kundeservicen dei har hatt dei siste månadene. Ser meir ut som dei har forlatt heile produktet.

9099791[/snapback]

Ja, har hørt om det der.

 

Er det noen andre chips som er å anbefale da?

Lenke til kommentar

[07.07.17] Update RC1 now with beta testers

 

A release candidate for the long-awaited update for wiikey was delivered on Friday night to some of our beta testers. This is the final step to releasing the highly anticipated and long delayed update for wiikey.

 

In all development work there are unforeseeable delays, and wiikey is no exception. We would like to thank our loyal customers for their support and patience!

Lenke til kommentar
[07.07.17] Update RC1 now with beta testers

 

A release candidate for the long-awaited update for wiikey was delivered on Friday night to some of our beta testers. This is the final step to releasing the highly anticipated and long delayed update for wiikey.

 

In all development work there are unforeseeable delays, and wiikey is no exception. We would like to thank our loyal customers for their support and patience!

9114866[/snapback]

 

Skulle akkurat til å slenge inn den samme meldinga. Skjer ting her ja....har min inne til chipping nå og så har jeg kjøpt en ny case også.....sjekk her : http://www.ozmodchips.com/wii-icase-xcm-bl...night-p-10.html

Lenke til kommentar
[07.07.17] Update RC1 now with beta testers

 

A release candidate for the long-awaited update for wiikey was delivered on Friday night to some of our beta testers. This is the final step to releasing the highly anticipated and long delayed update for wiikey.

 

In all development work there are unforeseeable delays, and wiikey is no exception. We would like to thank our loyal customers for their support and patience!

9114866[/snapback]

Knall! Trodde de hadde gitt opp å fortsette den chipen jeg. Da skal jeg kjøpe! Fint å ha nyutdannet elektroingeniør som svoger;)

Lenke til kommentar

Hei, dette blir muligens en del off-topic men siden det haster må jeg bare prøve.

 

Skal til Trondheim i morgen, og jeg lurer på om chipper wii's der? Vært greit å få gjort det på dagen, når jeg først er der, så slipper jeg å drive å sende inn og gå å vente på wii'en min.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt orginal, kjempe fornøyd. best å være på den trygge siden spør du meg. Har vel en 15++spill allerede.

Jeg holder meg til PAL spill, slipper jeg å tenke på å ødelegge min Wii.

Fins flere lister der ute om hva som fungerer fra USA og Japan.

 

Nintendo kan update sin firmware så mange ganger som de vil siden chip'en ikke ligger på biosen, og vil fungere uansett. Chip'en kan antagelighvis oppdateres med en DvD. (ser nå at flere har sagt dette før meg)

 

At jeg kunne gå online med ISO.spill og chip, hmmm teste =D

Lenke til kommentar
Bare jeg som finner det ironisk at Wiikey-produsentene synes det er galt med piratkopier av Wiikey? :)

9145258[/snapback]

 

Hehe, ser poenget, men nå oppfordrer jo ikke produsentene av WiiKey til privatkopiering av spill, backups og homebrew er jo grunnen til at de får eksistere. Men, når alt kommer til alt, så er det jo piratkopieringen av spill som gjør at de selger :innocent:

Lenke til kommentar
Noen som har funnet ut om Paper mario ntsc gjør at Wii'en klikker hvis man har Wiikey?

9164667[/snapback]

 

Kan også patches sånn at oppdateringen som ligger på gamedisc'en blir fjernet og du er helt safe, men pass alltid på å ha maskinen oppdatert.

9165155[/snapback]

 

 

Altså bare å oppdatere wii'e rett og slett?

Lenke til kommentar
Noen som har funnet ut om Paper mario ntsc gjør at Wii'en klikker hvis man har Wiikey?

9164667[/snapback]

 

Kan også patches sånn at oppdateringen som ligger på gamedisc'en blir fjernet og du er helt safe, men pass alltid på å ha maskinen oppdatert.

9165155[/snapback]

 

 

Altså bare å oppdatere wii'e rett og slett?

9166936[/snapback]

 

Stemmer.

 

Får min Wii tilbake fra modding av WiiKey i morgen, men siden jeg har en ny case some jeg skal innstallere, så lurer jeg på om det er noe jeg må passe meg for. Ledninger osv rundt chippen, eller sitter den godt plantet på selve innmaten av Wii'en ?

Lenke til kommentar
Noen som har funnet ut om Paper mario ntsc gjør at Wii'en klikker hvis man har Wiikey?

9164667[/snapback]

 

Kan også patches sånn at oppdateringen som ligger på gamedisc'en blir fjernet og du er helt safe, men pass alltid på å ha maskinen oppdatert.

9165155[/snapback]

 

 

Altså bare å oppdatere wii'e rett og slett?

9166936[/snapback]

 

Stemmer.

 

Får min Wii tilbake fra modding av WiiKey i morgen, men siden jeg har en ny case some jeg skal innstallere, så lurer jeg på om det er noe jeg må passe meg for. Ledninger osv rundt chippen, eller sitter den godt plantet på selve innmaten av Wii'en ?

9171385[/snapback]

 

Du kommer ikke til å se chippen i det hele tatt. Den er omtrent så stor som et kronestykke og sitter inne i maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...