Gå til innhold

Wiikey. Noen erfaringer?


XtaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kom på at en danske jeg snakket med (han som moddet konsollen min) sa at jeg ikke måtte finne på å ha backup-disc i samtidig som jeg var på nett med maskinen fordi da ville Nintendo kunne se at jeg hadde en backup, og dermed blokkere min Wii fra nett-tilgang, stemmer dette?

 

Også mente han at det absolutt ikke var lurt å spille på nett med backups av f.eks. Mario Strikers Charged, da det også vil føre til blokkering av nettspill. Noen som har opplevd dette?

 

Har spilt masse med min DS med M3 DS Simply. Funker jo uten problemer...

 

Liker ikke tanken på å bli blokkert fra nett, kun fordi jeg bruker backup :hmm:

 

Bør jeg bruke original-disc'en ved online eller hva?

Lenke til kommentar
Hahaha "Backups". Seriøst folkens, kall en spade for en spade. Kjøper spilla mine jeg. Ikke vits å ha chip før det finnes en som kan spille imporerte spill.

 

Prøv å kjøp spill en gang dere også, ser ganske ok ut i hylla etterhvert. :)

8848784[/snapback]

 

Nå har det seg faktisk slik at noen spill rett og slett bare er for dyre. 600 spenn for å få testet et spill du ikke aner om er noe bra. Greit å få testet spillene før man bruker penger på dem. Samme med film. Hvis jeg finner et spill jeg liker, så kjøper jeg det. Og da er det ikke lenger snakk om å "stjele" spillene. :)

Endret av Cutlass-stian
Lenke til kommentar
Hahaha "Backups". Seriøst folkens, kall en spade for en spade. Kjøper spilla mine jeg. Ikke vits å ha chip før det finnes en som kan spille imporerte spill.

 

Prøv å kjøp spill en gang dere også, ser ganske ok ut i hylla etterhvert. :)

8848784[/snapback]

 

Nå har det seg faktisk slik at noen spill rett og slett bare er for dyre. 600 spenn for å få testet et spill du ikke aner om er noe bra. Greit å få testet spillene før man bruker penger på dem. Samme med film. Hvis jeg finner et spill jeg liker, så kjøper jeg det. Og da er det ikke lenger snakk om å "stjele" spillene. :)

9621875[/snapback]

 

Blir ikke det ulovlig? Tror chipene kun er for å bruke backup!!

Men fungerer backup-spill online? Vil de blokkere din Wii?

Jeg har aldri blitt blokkert på DS, men den har en egen nett-nøkkel for hvert spill, ikke en for hver konsoll som Wii.

Lenke til kommentar
Hahaha "Backups". Seriøst folkens, kall en spade for en spade. Kjøper spilla mine jeg. Ikke vits å ha chip før det finnes en som kan spille imporerte spill.

 

Prøv å kjøp spill en gang dere også, ser ganske ok ut i hylla etterhvert. :)

8848784[/snapback]

 

Nå har det seg faktisk slik at noen spill rett og slett bare er for dyre. 600 spenn for å få testet et spill du ikke aner om er noe bra. Greit å få testet spillene før man bruker penger på dem. Samme med film. Hvis jeg finner et spill jeg liker, så kjøper jeg det. Og da er det ikke lenger snakk om å "stjele" spillene. :)

9621875[/snapback]

 

Blir ikke det ulovlig? Tror chipene kun er for å bruke backup!!

Men fungerer backup-spill online? Vil de blokkere din Wii?

Jeg har aldri blitt blokkert på DS, men den har en egen nett-nøkkel for hvert spill, ikke en for hver konsoll som Wii.

9624709[/snapback]

 

Jeg liker å kalle det tjuvlåne. Det er sikkert ulovlig, men jeg synes nå det burde vært lovlig. F.eks prøve spill i ei uke. Skal nok ta backup av spillene mine også. Med småbarn blir det en god del riper.

 

Og bare for å ha sagt det, har ikke jeg fått min wiikey til å fungere ennå, så jeg har ikke gjort noe ulovlig. :D

Lenke til kommentar
Men vil det gå an å spille på nett uten å bli blokkert av Nintendo? Bare fordi man bruker backup?

 

Ikke veldig lyst til å ødelegge min Mario Strikers;) Betalte faen meg 600,- for det. Mye penger!!

 

Btw. Cutlass-Stian; hva er problemet med Wiikey'en? Er den montert?

9632040[/snapback]

 

Ja, du kan spille online uten å bli blokkert.

Lenke til kommentar
Men vil det gå an å spille på nett uten å bli blokkert av Nintendo? Bare fordi man bruker backup?

 

Ikke veldig lyst til å ødelegge min Mario Strikers;) Betalte faen meg 600,- for det. Mye penger!!

 

Btw. Cutlass-Stian; hva er problemet med Wiikey'en? Er den montert?

9632040[/snapback]

 

Ja, du kan spille online uten å bli blokkert.

9652601[/snapback]

Hæh? Sikker? Syns å høre at Microsoft begynte å gjøre noe slikt med sine drivechip... har foreløpig ikke tort å spille backups online...

Lenke til kommentar
Men vil det gå an å spille på nett uten å bli blokkert av Nintendo? Bare fordi man bruker backup?

 

Ikke veldig lyst til å ødelegge min Mario Strikers;) Betalte faen meg 600,- for det. Mye penger!!

 

Btw. Cutlass-Stian; hva er problemet med Wiikey'en? Er den montert?

9632040[/snapback]

 

Ja, du kan spille online uten å bli blokkert.

9652601[/snapback]

Hæh? Sikker? Syns å høre at Microsoft begynte å gjøre noe slikt med sine drivechip... har foreløpig ikke tort å spille backups online...

9652779[/snapback]

 

Hvis du googler litt så finner du fort ut at man kan spille backups online uten problemer.

Lenke til kommentar
Hvis du googler litt så finner du fort ut at man kan spille backups online uten problemer.

9654064[/snapback]

Hmm, har du noen linker til det?

9654382[/snapback]

 

Her

 

Jeg har spilt Mario Strikers online uten problemer.

9655368[/snapback]

Høres greit ut men syns dette var litt skummelt:

This does not mean that we are 100% safe and that Nintendo will never can't come up with a way to detect the chips
Lenke til kommentar

Det er vel noe du var klar over da du fikk chipen instalert?

Alle vet jo at så lenge du instalerer en chip eller modder FW'n på noen måte, finnes det ingen garanti for at du skal fortsette med å ha nett på den..

 

men, må si jeg savner wii'en min litt til tider.. reiste fra den i Norge.. og, wiikey'en fungerte smertefritt.. blir gøy og komme hjem om ett år.. :p

Lenke til kommentar
Det er vel noe du var klar over da du fikk chipen instalert?

Alle vet jo at så lenge du instalerer en chip eller modder FW'n på noen måte, finnes det ingen garanti for at du skal fortsette med å ha nett på den..

 

men, må si jeg savner wii'en min litt til tider.. reiste fra den i Norge.. og, wiikey'en fungerte smertefritt.. blir gøy og komme hjem om ett år.. :p

9658616[/snapback]

 

Nå blir ikke firmwaren moddet på noen måte med en wiikey. Det er en dvd mod, ikke firmware.

Lenke til kommentar
Det er vel noe du var klar over da du fikk chipen instalert?

Alle vet jo at så lenge du instalerer en chip eller modder FW'n på noen måte, finnes det ingen garanti for at du skal fortsette med å ha nett på den..

 

men, må si jeg savner wii'en min litt til tider.. reiste fra den i Norge.. og, wiikey'en fungerte smertefritt.. blir gøy og komme hjem om ett år.. :p

9658616[/snapback]

 

Nå blir ikke firmwaren moddet på noen måte med en wiikey. Det er en dvd mod, ikke firmware.

9659846[/snapback]

Blir uansett litt skeptisk til å spille online. Blir som å be om å få blokkert Wii'en liksom.

Har jo kun EN sjanse, ettersom det bare er en Friend Code.

 

Derimot på DS er det jo en Friend Code pr. spill så vidt jeg vet. i alle fall på Animal Crossing, der gir de deg Friend Code inne på selve spillet.

Lenke til kommentar
Det er vel noe du var klar over da du fikk chipen instalert?

Alle vet jo at så lenge du instalerer en chip eller modder FW'n på noen måte, finnes det ingen garanti for at du skal fortsette med å ha nett på den..

 

men, må si jeg savner wii'en min litt til tider.. reiste fra den i Norge.. og, wiikey'en fungerte smertefritt.. blir gøy og komme hjem om ett år.. :p

9658616[/snapback]

 

Nå blir ikke firmwaren moddet på noen måte med en wiikey. Det er en dvd mod, ikke firmware.

9659846[/snapback]

Blir uansett litt skeptisk til å spille online. Blir som å be om å få blokkert Wii'en liksom.

Har jo kun EN sjanse, ettersom det bare er en Friend Code.

 

Derimot på DS er det jo en Friend Code pr. spill så vidt jeg vet. i alle fall på Animal Crossing, der gir de deg Friend Code inne på selve spillet.

9663808[/snapback]

 

Hvordan tror du nintendo skal finne ut at du har en modifisert wii ? Chippen er stealth og ingenting i firmware har blitt endret, det er kun info fra dvd spilleren som blir omgjort. Hvis du tenker på å sammenligne med xbox så er det ganske forskjellig, der det er litt mer komplisert og mye enklere for microsoft og finne ut (tsop flashing, ikke-orginal hdd f.eks). Jeg har spilt mario strikers online mange ganger uten noen problemer.

Lenke til kommentar

Det er vel bare å lete etter en slags ID på discen. Må jo være en viss forskjell på en original og en brent en.

 

Man får jo med et serialnummer når man kjøper spill. Som man bruker til å registrere og sånt liksom?

 

Også var det bare at de sa det samme om Xbox sine chipper. Stealth og alt det der.

 

Men hvordan forklarer man da at de plutselig klarte å blokkere Configdisc 1.2?

Lenke til kommentar
Det er vel bare å lete etter en slags ID på discen. Må jo være en viss forskjell på en original og en brent en.

 

Man får jo med et serialnummer når man kjøper spill. Som man bruker til å registrere og sånt liksom?

 

Også var det bare at de sa det samme om Xbox sine chipper. Stealth og alt det der.

 

Men hvordan forklarer man da at de plutselig klarte å blokkere Configdisc 1.2?

 

Stemmer at hver disk har en egen ID. Hvordan tror du de blokkerte config disc 1.2 med en update ? De stengte bare for ID'en som den discen hadde. Gjør de det med et spill så blokkerer de både orginal og backup. Mulig de finner en løsning på det i framtida, men sånn det er nå så er det ingen problemer. Jeg har spilt mye Mario Strikers online og har ennå ikke sett et eneste tilfelle at noen har blitt bandet fra online spilling på wii. Hvis du googler litt så ser du det kjapt. Xbox chippingen og Wii chippingen her helt forskjellig, kan ikke sammenlignes. På xbox live så kan microsoft ta deg hvis du ikke har en original hdd også hvis jeg husker riktig...(hvertfall hvis den ikke er blitt låst)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...