Gå til innhold

Wiikey. Noen erfaringer?

XtaZ

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg Wiikey men jeg lurte på om noen har erfaring med denne? Hvordan blir det å spille backups over nett. Fungerer dette? Ser også at det finnes en Wiikey klone men er denne av dårlig kvalitet så det er bedre å legge til et par hundringser for den originale?

Takker for svar :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mario Strikers fungerer iallefall helt fint over nett.. :) Har ikke spilt så mye, siden jeg har crappy linje her da.. men, det er akkuratt som på orginalen.. :)

om du burde satse på orginal eller klone vet jeg ikke.. Wiikey selv sier at de skal sette en stopper for klonene ved updaten deres.. men, den updaten skulle komme 15. mai.. og, har fortsatt ikke kommet ut.. Kanskje lurt å vente til vi hører noe mer fra den kanten først?

men, jeg er iallefall meget fornøyd med den.. :)

Lenke til kommentar

Wiikey fungerer helt utmerket hos meg. Har importert et par spill fra USA til en billig penge og alt er perfekt. Kjøpte meg Super Paper Mario, men tør ikke spille det, da jeg hører at Wiien kan bli ødelagt av spillet.

Angående backups på nett vet jeg ikke, men skulle tro at Nintendo vil sette en stopper for det ganske fort.

Lenke til kommentar

Hahaha "Backups". Seriøst folkens, kall en spade for en spade. Kjøper spilla mine jeg. Ikke vits å ha chip før det finnes en som kan spille imporerte spill.

Prøv å kjøp spill en gang dere også, ser ganske ok ut i hylla etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Mario Party var vel en liten bommert, siden det ikke kan spilles? er ikke 100% støtte enda.. om det noen gang blir det.. Uansett så kan jeg spille NTSC gamecube spill, og det er vel verdt det.. :)

så lenge du har nyeste upgrade så kan du spille Super Paper Mario.. har ikke fått det enda jeg, men venter i spenning.. :)

Lenke til kommentar
Wiikey fungerer helt utmerket hos meg. Har importert et par spill fra USA til en billig penge og alt er perfekt. Kjøpte meg Super Paper Mario, men tør ikke spille det, da jeg hører at Wiien kan bli ødelagt av spillet.

Angående backups på nett vet jeg ikke, men skulle tro at Nintendo vil sette en stopper for det ganske fort.

8848595[/snapback]

da får du bare bruke en backup iso av spillet og det programmet HER

Lenke til kommentar

Har installert WiiKey i min Wii, og jeg er ganske fornøyd. Det eneste problemet er selvsagt at det ikke er 100% støtte for import spill enda, ca. 70% av alle spill fra USA fungerer, og ca. 50% av de fra Japan.

Å montere chippen var ganske vanskelig, men jeg klarte det da uten noen annen erfaring enn å ha chippet min Gamecube tidligere. Loddepunktene er ganske små, så om du ikke er sikker på at du klarer det selv så er det jo mulig å få profesjonelle til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Dette er hva jeg har hørt om Wiikey:

Wiikey på PAL maskiner gir støtte på ca. 70% av NTSC spill. Mens Wiikey på NTSC maskiner gir 100% støtte på PAL spill.

Billig, elendig chip varer kanskje noen måneder også kreperer det.

En viktig notis når man har PAL maskin med Wiikey og man kjører NTSC spill:

- hvis spillet ber om en oppdatering av maskinen, så IKKE oppdater. Fordi da vil maskinen finne en amerikansk oppdatering, og hvis en amerikansk oppdatering installeres på en PAL maskin så er det R.I.P. Kun PAL update for PAL maskiner og NTSC update for NTSC maskiner.

Selv har jeg en amerikansk Wii så Wiikey blir overflødig for meg.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Gå for clone du, er identisk til orginal og kan gjøre akkuratt det samme.

Har bare gode erfaringer med min Wiikey clone.

Det med oppdateringer er det veldig mykje spekulasjoner rundt, og det er mange som nå trur at det aldri vil komme ein firmware oppdatering til wiikey, men om det nokon gong kommer så er det ein liten sjangse for at oppdateringen ikkje funker med clone.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå skal det sies at wiikey klonen bruker eksakt samme komponenter av samme kvalitet så ser ikkje heilt problemet med å kjøpe klone i dag, spessielt med tanke på at er lite support og liten sjangse for at firmware oppgradering kommer i det heiletatt.

Lenke til kommentar

Egentlig tror jeg ikke det er store forskjellen, men ville vært forsiktig med å kjøpt en clone, da de orginale produsentene av f.eks WiiKey ikke er noe særlig begeistret ovenfor clones, noe som ikke gjør det usannsynlig at de jobber med å finne ut hva som er clones, samt "hindre" at oppdateringer og så videre blir gitt ut til slike. Kjøp orginal, er leit å måtte fjerne chippen, kjøpe ny, osv, fordi du ville spare et par hundrelapper.

Lenke til kommentar

Nå kjem det sansynligvis ikkje noen oppgraderinger då, spessielt med tanke på at det ser ut som dei som har laga produktet ikkje lenger bryr seg om det.

Kvifor skal man trenge å fjerne chippen og kjøpe ny ?? Nå er det bare ikkje snakk om nokon hundrelapper men prisforskjellen er faktisk 449 for orginal og 50-60kr for klone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...