mp_man Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Noe som egentlig har vært en smule irriterende med denne maskinen er at den mangler muligheten til å spille av DVD filmer. Det var en liten "whoops!" opplevelse da jeg hørte det for første gang. Ja nintendo valgte og spare penger ved og ikke ta med dette og fordi de mente at alle hustander hadde en DVD spiller. Så sant så sant.... Men det er jo ikke det det er snakk om her! De burde jo skjønne at folk vil ha en maskin som kan gjøre 2 ting på en gang, det kalles plassbesparelse. Vi har jo kommet inn i moderne tid hvor folk vil ha stuene sine så minimalistiske som mulig, hvor tv'en ikke lenger står på et bord på gulvet, men har blitt så smal og slank at vi kan henge den på veggen. Så hvorfor kunne ikke verdens kuleste lille dvd spiller stå der også samtidig som det var mulig og spille på den. Og hvor irriterende er det ikke for de som bare har en scart ingang på tv'en og thats it, ja da må man bak der, i ledningshelvete og bytte om og bytte tilbake. Jeg vill gledelig ha kastet ut den stygge dvd spilleren min for noe så stilfult som en Wii. Og hvor billig er det ikke for DVD spillere i disse dager ? Det er jo ikke noe GIANT LOSS om man hiver den digre greia for en liten pen sak som gjør det samme. Jeg vil kalle dette en liten miss fra Nintendo sin side. Du kan jo tenke igjennom hvor mange av vennene dine som bruker sin PS2 som DVD spiller, ja det er et par. Så nå er det spennende å se om det blir en ny SUPER DUPER Wii med dvdfilm kompatibillitet, eller om de rett og slett får til en software løsning. Lov å håpe er det ikke ? Hva synes du om dette, mangel eller ikke ? edit: skrivefeil Endret 13. juni 2007 av mp_man Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Eg stusset litt over dette her i starten eg også. Men siden eg hadde Xbox 360 i hus, gjorde det ikkje så mye. Hadde aldri i livet ville brukt Wii som spiller uansett av den enkle grunn at konsollen mangler mulighet for optisk lyd ut. Men etterhvert som 50" HDTV kom i hus, økte også lysten på å kjøpe ein god stand-alone spiller som kunne oppskalere DVD veldig bra. Denne kom på plass og er flittig brukt for å si det sånn Altså i mitt tilfelle ville DVD-støtte vere ubrukelig på Wii. Eg vil si eg betalte nok for Wii slik den er i dag. Men ja, det er nok mange som tenker slik du gjør. Og eg følger den tankegangen heilt klart. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Må si at jeg også har irritert meg over dette ofte. Nå har jeg en super billig DVD spiller, og den virker nå bare halvparten av gangene jeg bruker den. Og snart flytter jeg inn i en studenthybel, ikke akkurat plass til noen 50" HD og surround-anlegg, så hadde vært utrolig praktisk! Men wii spillene kommer vel på DVDer, eller tar jeg helt feil? Skulle tro at lasern duger, men at vi trenger en ny "channel" for å kunne bytte ut DVDspiller som står ved siden av den hvite boksen. Håpet mitt er at Nintendo kommer med en slik oppdatering! Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 jepp, var litt dumt at ikke wii har DVD og CD-støtte til å spille av film og musikk, særlig når jeg ikke har DVD-spiller her heller, men har endeleg fått igjen min gamle xboxen og har skaffet meg xbox 360 i går, så nå kan jeg spille av på en av de, men likevel skulle det vært støtte for fim og musikk til Wiien min og deres. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har egentlig ikke ergret meg over dette noe særlig. Jeg har ikke mindre enn 3 DVD spillere i huset og alle de er av høy standard. Pluss at Wiien mangler mulighet til å sende ut digital/optisk lyd. For meg ville DVD avspilling på Wiien være helt idiotisk. Men nå kan dere kanskje trøste dere med at den neste versjonen av Wii(ikke Wii2 eller noe, bare en ny forbedret utgave) vil inkludere støtte for DVD avspilling, men den kommer vel i slutten av året vil jeg tro... Og det hjelper vel ikke akkurat dere som allerede har Wii Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har egentlig ikke ergret meg over dette noe særlig. Jeg har ikke mindre enn 3 DVD spillere i huset og alle de er av høy standard. Pluss at Wiien mangler mulighet til å sende ut digital/optisk lyd. For meg ville DVD avspilling på Wiien være helt idiotisk. Men nå kan dere kanskje trøste dere med at den neste versjonen av Wii(ikke Wii2 eller noe, bare en ny forbedret utgave) vil inkludere støtte for DVD avspilling, men den kommer vel i slutten av året vil jeg tro... Og det hjelper vel ikke akkurat dere som allerede har Wii 8841241[/snapback] så det blir ikke mulig med software update til å spille musikk eller video? må jeg liksom kjøpe meg ny en... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har ikke noe større behov for DVD spiller. Eneste gangen jeg kunne ha ønsket meg det, var når jeg var på hyttetur, og hadde med meg Wii'en i påsken. Men det var jo DVD spiller der ifra før.. Hvor mange som bruker PS2'en som DVD-spiller? Jeg har møtt 1 person en gang som brukte den som primær dvd-spiller, på en hybel. Ellers kjenner jeg faktisk ingen. Mulig det er jeg som er for gammel, og folk jeg kjenner kanskje faktisk har råd til de 300 kr man får en dvd-spiller for idag Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg har ikke erget meg over dette "problemet" i det hele og det store. Har flere DVD spillere i tillegg til en PS2, så det er ingen mangel på spillere i huset. Samt, om du er lei av ledninge kaoset, gå til investering av en component/composit switch fra Joytech, det har de på Komplett til 995 ,- (mener jeg det var), så slipper du masse ledninge kaos. Du finner den under utstyr til X360, men fungerer vistnok til alle aparater. Og om du da skal bruke scart istede, invester i en scart felle da vel, problemet løst. Det finnes mange muligheter for å rydde opp i ledninge kaos, men jeg anser ikke et "alt i 1" produkt som løsningen. Går dette ene produktet til himmels, sitter du med 0 produkter til å spille filmer på, 0 produkter å spille spill på og en veldig kjedelig hverdag. Hurra for flere enheter Lenke til kommentar
freke Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 må jeg liksom kjøpe meg ny en... 8841276[/snapback] Nei, du må nok ikke det. Du kan bruke xboxen eller 360'n. Tror du ikke det blir billigst? Selvsagt ser nintendo helst at du kjøper fler enn en wii, så har du pengene: Go for it Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Får man støtte for DVD-filmer hvis man chipper Wii? Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Får man støtte for DVD-filmer hvis man chipper Wii? 8844617[/snapback] Niks, vet ikke mye om chipping men, man skal vel ha mulighet til å ULOVELIG spille nedlastede og brente spill. Ikke dvd filmer. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 man kan spille av mpeg filmer med en chippa wii.. Via gamecube homebrew.. men, ikke noe DVD.. gikk rykter om en, men det var bare bull.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg irriterer meg over at Wii ikke har DVD-spiller. Det er ledninger, kontrollere og batteriskrik overalt nå. Skulle tro man fikk det i litt mer kompakte løsninger i dag. Både på grunn av plass/bruk for brukeren og generell levetid på konsollen i Nintendos favør. "DVD-spillere er noe alle har" - Er ikke barn/ungdomsgruppen største markedsgruppe? Kryr det av DVD-spillere i alle norges barnehjem? - Mange komponenter, mindre bruksareal. Er dette i tråd med teknologien i dag? "Bare å kjøpe ekstrautstyr for x antall kroner så går det bra" - En utgift jeg lett kunne klart meg uten. Jo mer kompakt, jo bedre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Se det på den positive siden. Du sparer ivhertfall mange uvitende for elendig kvalitet. (hadde Wii kommet med RGB (scart) kabel og/eller komponentkabel i tillegg så hadde nok saken vært en annen) Jeg liker også MYE bedre Nintendo sin markedsføring, som ikke presser på deg noe helt ubrukelig, som de "fleste" ikke trenger. (som igjen fører til dyrere konsoller) At de kunne kommet med en f. eks ekstern DVD spiller ville nok vært bedre, men vitsen ville da blitt litt borte. Endret 13. juni 2007 av andrull Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Ekstern DVD spiller høres jo helt idiotisk ut. Meninga med DVD i wiien er jo for og slippe kabelrot og plassbruk, så hva er vitsen med ekstern ? Også en her oppe sa hvor mange som har brukt ps2 til dvdspiller veit jeg ikke, men jeg bruker i hvertfall min PS3 og nyter oppskalerte dvdfilmer med HDMI kabel for best mulig bilde, sier ikke nei takk for 2 in 1 konsoll og dvdspiller i 1 sparer mye plass. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Ekstern DVD spiller høres jo helt idiotisk ut. Meninga med DVD i wiien er jo for og slippe kabelrot og plassbruk, så hva er vitsen med ekstern ?Også en her oppe sa hvor mange som har brukt ps2 til dvdspiller veit jeg ikke, men jeg bruker i hvertfall min PS3 og nyter oppskalerte dvdfilmer med HDMI kabel for best mulig bilde, sier ikke nei takk for 2 in 1 konsoll og dvdspiller i 1 sparer mye plass. 8849198[/snapback] Har jeg sagt at det var noe vits med ekstern DVD spiller da.... nei? Husk at det heller ikke er alle som har et ekstremt plassbehov heller da. På PS3 så blir det noe helt annet. Med HDMI kabel, så leverer PS3 sin DVD/Blu-ray spiller god kvalitet. Hadde de satt i en DVD-spiller i Wii'en, så hadde kvaliteten vært i bunnklasse. (med mindre du kjøper nye kabler.. som i og for seg er for korte til prosjektor osv..) Legg merke til at PS3 tar opp mer plass enn en vanlig DVD spiller + en Wii. Endret 13. juni 2007 av andrull Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Åsn kan du mene at PS3 tar mer plass? DVDspillere er mye breiere enn PS3 da. Wii oppå dvd spilleren blir like tykk som ps3 og det er fakta. + at dvdspilleren er jo nesten 50cm brei. Ikke at jeg rakker ned på Wii elr no, må bare si at jeg har en maskin selv Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Åsn kan du mene at PS3 tar mer plass? DVDspillere er mye breiere enn PS3 da.Wii oppå dvd spilleren blir like tykk som ps3 og det er fakta. + at dvdspilleren er jo nesten 50cm brei. Ikke at jeg rakker ned på Wii elr no, må bare si at jeg har en maskin selv 8850423[/snapback] Men du måtte inn med PS3 her. Du har aldri tenkt deg at det faktisk finnes DVD-spillere som er veldig små? Fant en DVD-spiller her om dagen, som ikke vare mange cm større enn wii. Bare fordi du har et monster av en DVD-spiller, er det ikke sikkert alle andre har det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Åsn kan du mene at PS3 tar mer plass? DVDspillere er mye breiere enn PS3 da.Wii oppå dvd spilleren blir like tykk som ps3 og det er fakta. + at dvdspilleren er jo nesten 50cm brei. Ikke at jeg rakker ned på Wii elr no, må bare si at jeg har en maskin selv 8850423[/snapback] Vår dvd-spiller vi har på hytta er da på størrelse med en wii, litt høyrere kanskje. Kostet vel bare 200 kroner også... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Åsn kan du mene at PS3 tar mer plass? DVDspillere er mye breiere enn PS3 da.Wii oppå dvd spilleren blir like tykk som ps3 og det er fakta. + at dvdspilleren er jo nesten 50cm brei. Ikke at jeg rakker ned på Wii elr no, må bare si at jeg har en maskin selv 8850423[/snapback] Men du måtte inn med PS3 her. Du har aldri tenkt deg at det faktisk finnes DVD-spillere som er veldig små? Fant en DVD-spiller her om dagen, som ikke vare mange cm større enn wii. Bare fordi du har et monster av en DVD-spiller, er det ikke sikkert alle andre har det. 8851033[/snapback] Med en "ekstern DVD spiller", eller en liten DVD spiller, så klarer du fint å holde deg på nærmest halvparten av størrelsen til PS3. Ps: En Wii er over 5 og en halv gang mindre enn en PS3. (nærmnere bestemt 5,637 ganger) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå