Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Ove's Bil å stole på?

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det som ble vist på "TV2 Hjelper deg" fikk ikke akurat vekket lysten min til å handle der.

Makan til useriøst firma skal man lete lenge etter.

Måtte smile for meg selv angående møteplassen han krevde, for å snakke med TV2.

En "øde parkeringsplass ved en skog" Hadde han gjemt noen snikskyttere inne i skogen, eller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Når det gjelder saken på TV2 må jeg si følgende: Dersom du kjøper en bil som er bruktimp fra USA, og ser at speedo viser MPH, bør det ikke være noen stor overraskelse at også kjørelengden vises i miles. Jeg antar at bilen ble prøvekjørt først, og at dette måtte være helt opplagt allerede da. Tullesak!! Mistenker heller at kjøper angret på kjøpet, og måtte finne noe å bruke for å få hevet kjøpet.

Lenke til kommentar
Når det gjelder saken på TV2 må jeg si følgende: Dersom du kjøper en bil som er bruktimp fra USA, og ser at speedo viser MPH, bør det ikke være noen stor overraskelse at også kjørelengden vises i miles. Jeg antar at bilen ble prøvekjørt først, og at dette måtte være helt opplagt allerede da. Tullesak!! Mistenker heller at kjøper angret på kjøpet, og måtte finne noe å bruke for å få hevet kjøpet.

9640204[/snapback]

Ove sa jo selv at han hadde oppgitt KM i stedet for Miles på kjøpskontrakten, og da er det jo det som gjelder. Kjøperen hevdet jo også at det ikke stod MPH i dashen.

Så lenge Ove er en forhandler så faller nok ansvaret på han så lenge mangelen ikke er opplyst i kjøpskontrakten.

Uansett, syntes Ove var morsom når han bortforklarte dette med at på en amerikansk bil så spillte ikke dette med km stand så stor rolle, siden den var gått på "haiveiane" i USA som han sa. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da jeg så på TV2 i går, fremstod nok ikke Ove som den bilselgeren jeg først ville handlet av nei...

Selv om det ikke står MPH i speedometeret (og det gjorde det nok, selv om det ikke stod miles over odometeret), bør det være et godt tegn på at det ikke er snakk om km eller km/t dersom nålen går til for eks 120.

Lenke til kommentar
Så ikke denne posten før nå..

Oves bil er jo bannlyst - i allefall i de bilmiljøene jeg frekventerer.  ALLE har jo noe å si om han, og den ene historien er mer fantastisk enn den andre.

9638727[/snapback]

Du har ikke noen eksempler? Fikk lyst å lese noen sånne historier, det er tross alt fredag. :D

Lenke til kommentar
Da jeg så på TV2 i går, fremstod nok ikke Ove som den bilselgeren jeg først ville handlet av nei...

Selv om det ikke står MPH i speedometeret (og det gjorde det nok, selv om det ikke stod miles over odometeret), bør det være et godt tegn på at det ikke er snakk om km eller km/t dersom nålen går til for eks 120.

9640650[/snapback]

Enig i at kjøper burde vært mer våken ja...

Men det så ut som om det var digitalt odometer på denne bilen. Dersom speedometeret også har digitale tall, så er det jo mange biler der man kan velge mellom MPH og KM, men da endrer jo både km stand og speedometer seg, så jeg skjønner ikke at det da kan ha stått KM på odometeret når det skulle ha vært miles. Enten har det stått miles eller så har det ikke stått noenting. Og dersom det går an å stille speedometeret over til KM, så burde jo odometeret også ha skifta.

Skjønte egentlig heller ikke helt logikken i at det kunne være forvirring med om det var KM eller Miles forutsatt at kjøper i det hele tatt kikka på odometeret...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ikke alle kan skifte mellom km og mi. En bekjent tok inn en MB ML430, og den kunne visstnok ikke vise annet enn miles/farenheit.

Dersom det er analogt speedometer, står det som regel mph med store tall i ytre og km/h med små tall i indre sirkel.

Lenke til kommentar
Ikke alle kan skifte mellom km og mi. En bekjent tok inn en MB ML430, og den kunne visstnok ikke vise annet enn miles/farenheit.

Dersom det er analogt speedometer, står det som regel mph med store tall i ytre og km/h med små tall i indre sirkel.

9641134[/snapback]

Jepp, er jo nettopp derfor jeg ikke skjønner helt denne forvekslingen med mindre bilen var tukla med. Går det an å skifte så skifter både speedometer og odometer til KM, og går det ikke an så burde det jo være ganske tydelig at det er MPH det er snakk om.

Lenke til kommentar
Ikke for å ta parti med noen i saken, men kjøperen må jo være ganske blåst, hvis han gjør som det blir nevnt her, kjøper en bruktimportert amerikansk bil og senere syter om at den teller miles istedet for kilometer  :roll:

9653592[/snapback]

Jepp... Godt man tar vare på idiotene.. Lurer på om han noengang kjørte i 60mph i 60-sona i god tro... Isåfall burde jo selger betale bota... :p

Lenke til kommentar

Ove virker uansett som en jævla useriøs fyr. Hvem står på TV og pruter ned gjelda til siste lille tusenlapp?

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg...icle1357647.ece

De feilaktige tallene sto oppgitt som KM både i annonsen og i kjøpskontrakten. 80 000 KM utgjør selvfølgelig en stor forskjell, kjørt på amerikanske veier eller ikke. Om Ove hadde ønsket å fortsatt fremstå som en seriøs selger, hadde han gitt kjøperen pengene han hadde krav på. Glatt.

Lenke til kommentar

Så ikke denne posten før nå, men som sagt er Ove's bil ikke stedet å handle bil.

Endel av bilene er lagret utendørs på et jorde/gressplen i flere år og bærer preg av det.

Han er heller ikke veldig seriøs, jeg har hørt mange flere historier om han en det som har kommet frem her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...