Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

mørkered for ikke sove=/


Lineplx

Anbefalte innlegg

Hei jeg er litt flau over å inrømme dette men=/ jeg er 18 år og fortsatt mørkered,

 

 

Klarer nesten ikke å sovne blir bare liggenes å vri meg til jeg skrur på pc'en å setter på

 

noen filmer som kan gå gjennom natten.

 

 

Er det noen andre som har dette problemet eller løsningen=P?

 

 

Takker for svar^^

 

mvh lineplx

Endret av Lineplx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei :)

jeg er 24, og sannsynligvis en av de mest husredde personer jeg har vært borti. dette er naturligvis veldig plagsomt, men heldigvis ikke til noen grad at det har noen stor innvirkning på hverdagen.

når jeg legger meg sammen med samboeren min om kvelden, så er det mer enn av og til jeg blir liggende å høre på alle de rare lydene et gammelt hus på landet kan ha, og blir den dag i dag fortsatt like skremt om det er noe jeg ikke har hørt fra før..

 

er helt vanlig å ha en fobi for ett eller annet.

noen er livredd for edderkopper, andre for båter..er helt utrolig hva man kan være redd, i grunn.

jeg er husredd og du er mørkeredd, disse rangerer vel ganske høyt på vanlige-fobier-skalaen.

har du prøvd et nattlys? er ikke noe galt med å ha en liten diskrè lampe stående på, hvis dette hjelper.

kanskje en radio?

har du prøvd alle (forholdsvis logiske) tenkbare lag-selv-løsninger, så kan en time hos en psykolog kanskje ha noe for seg, men spør du meg, så skal du ha bra panikk om natta for å gå til et sånt skritt.

 

 

men uansett, lykke til :)

Endret av Rocket
Lenke til kommentar
hei :)

jeg er 24, og sannsynligvis en av de mest husredde personer jeg har vært borti. dette er naturligvis veldig plagsomt, men heldigvis ikke til noen grad at det har noen stor innvirkning på hverdagen.

når jeg legger meg sammen med samboeren min om kvelden, så er det mer enn av og til jeg blir liggende å høre på alle de rare lydene et gammelt hus på landet kan ha, og blir den dag i dag fortsatt like skremt om det er noe jeg ikke har hørt fra før..

 

er helt vanlig å ha en fobi for ett eller annet.

noen er livredd for edderkopper, andre for båter..er helt utrolig hva man kan være redd, i grunn.

jeg er husredd og du er mørkeredd, disse rangerer vel ganske høyt på vanlige-fobier-skalaen.

har du prøvd et nattlys? er ikke noe galt med å ha en liten diskrè lampe stående på, hvis dette hjelper.

kanskje en radio?

har du prøvd alle (forholdsvis logiske) tenkbare lag-selv-løsninger, så kan en time hos en psykolog kanskje ha noe for seg, men spør du meg, så skal du ha bra panikk om natta for å gå til et sånt skritt.

 

 

men uansett, lykke til :)

8838976[/snapback]

 

 

Takker så mye =D bruker pc'en jeg^^ men blir litt sliten av vifta>_>

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

kanskje du trenger en kos?

 

Sorry OT ;-)

 

Snakk med noen som har peilig. Enten kan du kontakte psykolog, ellers så kan du rett og slett søke mer på nettet. Du er allerede godt i gang.

 

Kanskje denne kan hjelpe? Clicky

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Lenke til kommentar
kanskje du trenger en kos?

 

Sorry OT ;-)

 

Snakk med noen som har peilig. Enten kan du kontakte psykolog, ellers så kan du rett og slett søke mer på nettet. Du er allerede godt i gang.

 

Kanskje denne kan hjelpe? Clicky

8838992[/snapback]

 

 

Takker den linken var ganske interesang=D

Lenke til kommentar
Jeg har fått med meg det=P

 

Men det er et eller annet som skraper mot veggen på forsiden av veggen mot der sengen min står, finner ikke ut hva det er -.-

8838984[/snapback]

Hører du dette om dagen også, eller bare når du legger deg?

 

Jeg synes en diskré lampe/åpne persienner kan gjøre susen, i tillegg til å ha på TV som bakgrunnsstøy (Litt fint om TV'en har timer, da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...