Gå til innhold

WD Elements - varmere enn solen?

Anbefalte innlegg

Har idag annskaffet meg et eksemplar av den nye harddiskserien til Western Digital, Elements (eksterne). Kjøpte den største versjonen som er på 500GB, og den står nå å formateres til NTFS. Når jeg tar på chassiset kjenner jeg at det er såpass varmt at å holde fingeren der lenger enn 2 sekunder vil føre til 3.grads forbrenning. Den er seriøst ekstremt varm!

Kan dette være noe særlig sunt for harddisken i lengden? Føler at det blir litt bortkastet å kjøpe ekstern harddisk til sikkerhetskopiering dersom den kan bukke under når som helst. :thumbdown:

Er dette normalt for eksterne harddisker?

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også 2x 500gb. og de blir seriøst utrolig varme, særlig hvis jeg installerer store programmer fra dem. Harddiskene virker litt kjøligere inni etter som at jeg kan enkelt ta de inn og ut. I følge pakningen på drevkabinettene jeg kjøpte så overfører kabinettet varmen fra harddisken og til seg selv. Vet ikke om dette gjelder andre eksterne disker men.

Lenke til kommentar
Prøv å sjekk temperaturen på harddisken med programmet HD Tune ?

8839861[/snapback]

HD Tune klarer ikke lese temperaturen fra harddisken. Tipper den mangler temp. sensor. Har nå latt harddisken stå på 24/7 siden jeg fikk den (bruker den til torrent), og merker at den har blitt en anelse kjøligere. Men den er fremdeles litt i varmeste laget synes jeg. Vel vel, så lenge den holder så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...