andrvas Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Har idag annskaffet meg et eksemplar av den nye harddiskserien til Western Digital, Elements (eksterne). Kjøpte den største versjonen som er på 500GB, og den står nå å formateres til NTFS. Når jeg tar på chassiset kjenner jeg at det er såpass varmt at å holde fingeren der lenger enn 2 sekunder vil føre til 3.grads forbrenning. Den er seriøst ekstremt varm! Kan dette være noe særlig sunt for harddisken i lengden? Føler at det blir litt bortkastet å kjøpe ekstern harddisk til sikkerhetskopiering dersom den kan bukke under når som helst. Er dette normalt for eksterne harddisker? Endret 11. juni 2007 av andrvas Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Prøv å sjekk temperaturen på harddisken med programmet HD Tune ? Jeg har ikke peiling på hvor varm en eksterndisk blir, men den bør vel ikke bli over 50-60 grader, samme som interne disker.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 De blir lett varme. Jeg har hatt to maxtordisker som har gått på grunn av varme. Det sitter ofte en liten vifte i kabinettet... Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har også 2x 500gb. og de blir seriøst utrolig varme, særlig hvis jeg installerer store programmer fra dem. Harddiskene virker litt kjøligere inni etter som at jeg kan enkelt ta de inn og ut. I følge pakningen på drevkabinettene jeg kjøpte så overfører kabinettet varmen fra harddisken og til seg selv. Vet ikke om dette gjelder andre eksterne disker men. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg er og igang med formatering av min nye WD Elements 500gb. Har stått på i ca 45 minutter og jeg har ingen problemer med varme enda. Har ingen problemer med å holde den i hånden. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Prøv å sjekk temperaturen på harddisken med programmet HD Tune ? 8839861[/snapback] HD Tune klarer ikke lese temperaturen fra harddisken. Tipper den mangler temp. sensor. Har nå latt harddisken stå på 24/7 siden jeg fikk den (bruker den til torrent), og merker at den har blitt en anelse kjøligere. Men den er fremdeles litt i varmeste laget synes jeg. Vel vel, så lenge den holder så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 jeg kan love deg at den ikke er varmere enn Sola. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 jeg kan love deg at den ikke er varmere enn Sola. 8852283[/snapback] Saklig innlegg. Andre programmer som kan sjekke temperatur er f.eks motherboard monitor, everest ultimate. www.majorgeeks.com er en god ressurs for å finne slike programmer. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 er vel over firewire eller usb? mange temp programmer som stopper opp da desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå