Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

selvfølgelig, men pris er grunnleggende for tid/holdbarhet/utseende!

 

men med et sveiseapparat, en vinkelsliper, og turbo,slanger og rør og det andre du trenger, så er det bare fantasi og innsikt på løsninger som setter grensene.. vil jo ikke få noe enorme effekter og sånn med en org motor, du kun overlader.. de ender det med blåst topp pakning, eller knekkte råder

Lenke til kommentar

Det blir litt spekulasjon, siden du ikke sier hva slags bil du tenker på. Kompresjonen på motoren har mye å si her. Sugemotorer har som regel høyere kompresjon enn turbomotorer, og det skal ikke mye til før luft/bensinblandinga selvantenner og du får tenningsbank.

 

Om du bytter innmat i motoren (eller like greit hele motoren) og kjører høyt ladetrykk, så må kanskje bensinpumpe og dyser byttes i tillegg for å levere nok bensin, alt etter hvilken bil du har. Bremsene er kanskje heller ikke godkjent for effektøkningen. Clutchen er kanskje for svak, og drivverket tåler kanskje ikke påkjenningen.

 

Som sagt, det kommer mye an på bilen.

Lenke til kommentar

helt klart! men om det er "bare for å ha turbo", så kan det meste gå, men et tilleggs sprut bør jo helst monteres, men kan lages selv også..

 

*var med en på jobben å byggde turbo på en escort, med sånn zetec 16v motor, der var topp pakninga bytta for kun et par mnd siden, men der røyk topp pakninga på snaut 0.3bar, men han hadde en lancer tidligere, den lada (mener å huske det var 0.9) og den gikk finfint i flere mnd den, helt til bilen gav seg(karossen var ganske leit sånn i utgangspunktet)

Lenke til kommentar

En Lancer er vel ikke det verste utgangspunktet? Hvis det er snakk om en Lancer fra rundt 1990, så ser det ut som disse kan takle rundt 0.9 i ladetrykk (mtp. bankefasthet), da de fleste motoralternativene deres ligger på 9,5:1 i kompresjon (kilde: carfolio.com). En original SAAB 900 Turbo 16v ligger til sammenlingning på 9:1.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...