Kakofoni Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Tenkte på å lage en tråd om dette etter at jeg fant ut av den nesten 84 minutter lange "Tales From Topographic Oceans" av Yes. Det er ikke snakk om gode sanger nødvendigvis, jeg vil finne ut hva som er den lengste sangen innen rock og metal. Finnes det en lengre sang enn "Tales From Topographic Oceans"? Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Den lengste songen innan metal eg veit om er Fantômas - Surgical Sound Specimens From The Museum Of Skin (Delirium Cordía), på 1:14:16. På andre kjem Sleep - Dopesmoker på 1:03:31 Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 SunnO))) har noen sanger på over 40 minutter. Green Carnation har en sang på 60 minutter Sabbath har en sang på 59 minutter Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Green Carnation har en sang på 60 minutter Den er nydelig. Til trådstarter: Er det ting som må være hele sanger eller teller verk som er splittet slik at det høres ut som flere sanger. (Fks. Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence, eller Emerson Lake and Palmer - Karn Evil 9)? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg er ganske sikker på at Fantômas' låt er den offisielt lengste. Men en 84-minutter av Yes, er den bra? I utgangspunktet høres det ikke dumt ut. Green Carnation - Light of day, day of darkness (60 min) er i alle fall totalt fantastisk overlegent det meste som er laget av musikk både før og etter. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Tenkte på å lage en tråd om dette etter at jeg fant ut av den nesten 84 minutter lange "Tales From Topographic Oceans" av Yes. Det er ikke snakk om gode sanger nødvendigvis, jeg vil finne ut hva som er den lengste sangen innen rock og metal. Finnes det en lengre sang enn "Tales From Topographic Oceans"? 8838122[/snapback] Selv om musikken på albumet til en viss grad hører sammen, er den jo delt opp i 4 spor. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Surgical Sound Specimens From the Museum of Skin varer jo berre i 74:17, så då er Yes sin 84-minutter lange song endå lenger. EDIT: No når_Julenissen_ seier at Tales From Topographic Oceans er fire spor, så vert vel kanskje SSSFtMoS den lengste likevel.. Endret 12. juni 2007 av noodles Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 The Flower Kings - Garden of Dreams (59:18) The Necks - Hanging Gardens (60:30) Noen av de lengste jeg vet om. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Til trådstarter: Er det ting som må være hele sanger eller teller verk som er splittet slik at det høres ut som flere sanger. (Fks. Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence, eller Emerson Lake and Palmer - Karn Evil 9)? 8840545[/snapback] Det bestemmer du helt selv. Nå har jeg ikke hørt noen av disse ettersom prog metal egentlig ikke er noe jeg har så mye oversikt over, og ettersom jeg "nettopp" har oppdaget EL&P, men det går sikkert greit. Selv om musikken på albumet til en viss grad hører sammen, er den jo delt opp i 4 spor. 8840746[/snapback] Den er delt opp i fire pga at det ikke bare krevde én side av en plate. Det krevde nemlig fire sider. Endret 12. juni 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg som trodde at Dream Theaters Octavarium var lang Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Albummet "Mew and the Glass-Handed Kites" av Mew er jo basically én lang sang som varer 53:59. "Frances the Mute"-albummet av The Mars Volta er 76:57 minutter lang. Andre konseptalbum med sammensatte sanger kan vel forsåvidt anses på samme måte, fordi det er liksom én lang sang delt opp i flere spor. Endret 13. juni 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Albummet "Mew and the Glass-Handed Kites" av Mew er jo basically én lang sang som varer 53:59. "Frances the Mute"-albummet av The Mars Volta er 76:57 minutter lang. Alle eller de fleste konseptalbum med sammensatte sanger kan vel forsåvidt anses på samme måte, fordi det er liksom én lang sang delt opp i flere spor. 8853074[/snapback] Mew and the Glass Handed Kites er ikke et konsept-album per se. De har bare klart å sette alle sangene fast sammen i hverandre. Meget bra album, dog. Frances the Mute kan nok deles opp i flere deler fordi hver sang omhandler forskjellige ting, men Cassandra Gemini varer i 32 minutter, og det er jo lenge. Jeg tror kanskje man må ta litt hensyn til hvorvidt det kan regnes som en sammenhengende sang og ikke flere sanger satt sammen. Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Ja, sant. Var litt skeptisk selv. Endret 13. juni 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) "Frances the Mute"-albummet av The Mars Volta er 76:57 minutter lang. 8853074[/snapback] Men hele albumet er ikke én sang. Det er også tydelige skiller mellom de fem forskjellige låtene (Cygnus, The Widow, L'Via, Miranda og Cassandra), og du hører med én gang at de ikke henger skikkelig sammen. Spesielt The Widow og L'Via L'Viaquez.Men det er riktig at Cassandra Gemini fra det albumet er rimelig lang (32:32). Endret 13. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Boris sin låt Absolutego er på 65 minutter. Over en time med sammenhengende drone/feedback... glimrende saker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg som trodde at Dream Theaters Octavarium var lang 8852642[/snapback] Octavarium er da bare i overkant av 5 minutter... Uansett: Jethro Tull - Thick As A Brick (43:28) Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg som trodde at Dream Theaters Octavarium var lang 8852642[/snapback] Octavarium er da bare i overkant av 5 minutter... 24 min lang er den... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hmm, jeg må ha blandet sammen med en annen sang tror jeg. Men Dream Theater selv har da en sang som er lengre: Six Degrees Of Inner Turbulence. Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 "Frances the Mute"-albummet av The Mars Volta er 76:57 minutter lang. 8853074[/snapback] Men hele albumet er ikke én sang. Det er også tydelige skiller mellom de fem forskjellige låtene (Cygnus, The Widow, L'Via, Miranda og Cassandra), og du hører med én gang at de ikke henger skikkelig sammen. Spesielt The Widow og L'Via L'Viaquez.Men det er riktig at Cassandra Gemini fra det albumet er rimelig lang (32:32). 8855240[/snapback] Ja, sant det. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Porcupine tree: Voyage 34 på ca 61min. Vet ikke om det kan kalles en hel sang siden det er delt opp i 4 på et album, men ville tro det er det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå