Gå til innhold

Latterlig lange sanger innenfor rock/metal

Kakofoni

Anbefalte innlegg

Tenkte på å lage en tråd om dette etter at jeg fant ut av den nesten 84 minutter lange "Tales From Topographic Oceans" av Yes. Det er ikke snakk om gode sanger nødvendigvis, jeg vil finne ut hva som er den lengste sangen innen rock og metal. Finnes det en lengre sang enn "Tales From Topographic Oceans"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Green Carnation har en sang på  60 minutter

Den er nydelig. :)

Til trådstarter: Er det ting som må være hele sanger eller teller verk som er splittet slik at det høres ut som flere sanger. (Fks. Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence, eller Emerson Lake and Palmer - Karn Evil 9)?

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Fantômas' låt er den offisielt lengste.

Men en 84-minutter av Yes, er den bra? I utgangspunktet høres det ikke dumt ut. Green Carnation - Light of day, day of darkness (60 min) er i alle fall totalt fantastisk overlegent det meste som er laget av musikk både før og etter.

Lenke til kommentar
Tenkte på å lage en tråd om dette etter at jeg fant ut av den nesten 84 minutter lange "Tales From Topographic Oceans" av Yes. Det er ikke snakk om gode sanger nødvendigvis, jeg vil finne ut hva som er den lengste sangen innen rock og metal. Finnes det en lengre sang enn "Tales From Topographic Oceans"?

8838122[/snapback]

Selv om musikken på albumet til en viss grad hører sammen, er den jo delt opp i 4 spor.

Lenke til kommentar

Surgical Sound Specimens From the Museum of Skin varer jo berre i 74:17, så då er Yes sin 84-minutter lange song endå lenger.

EDIT: No når_Julenissen_ seier at Tales From Topographic Oceans er fire spor, så vert vel kanskje SSSFtMoS den lengste likevel..

Endret av noodles
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Er det ting som må være hele sanger eller teller verk som er splittet slik at det høres ut som flere sanger. (Fks. Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence, eller Emerson Lake and Palmer - Karn Evil 9)?

8840545[/snapback]

Det bestemmer du helt selv. Nå har jeg ikke hørt noen av disse ettersom prog metal egentlig ikke er noe jeg har så mye oversikt over, og ettersom jeg "nettopp" har oppdaget EL&P, men det går sikkert greit.

Selv om musikken på albumet til en viss grad hører sammen, er den jo delt opp i 4 spor.

8840746[/snapback]

Den er delt opp i fire pga at det ikke bare krevde én side av en plate. Det krevde nemlig fire sider.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Albummet "Mew and the Glass-Handed Kites" av Mew er jo basically én lang sang som varer 53:59.

"Frances the Mute"-albummet av The Mars Volta er 76:57 minutter lang.

Andre konseptalbum med sammensatte sanger kan vel forsåvidt anses på samme måte, fordi det er liksom én lang sang delt opp i flere spor.

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar
Albummet "Mew and the Glass-Handed Kites" av Mew er jo basically én lang sang som varer  53:59.

Alle eller de fleste konseptalbum med sammensatte sanger kan vel forsåvidt anses på samme måte, fordi det er liksom én lang sang delt opp i flere spor.

8853074[/snapback]

Mew and the Glass Handed Kites er ikke et konsept-album per se. De har bare klart å sette alle sangene fast sammen i hverandre. Meget bra album, dog.

Frances the Mute kan nok deles opp i flere deler fordi hver sang omhandler forskjellige ting, men Cassandra Gemini varer i 32 minutter, og det er jo lenge. Jeg tror kanskje man må ta litt hensyn til hvorvidt det kan regnes som en sammenhengende sang og ikke flere sanger satt sammen. :hmm:

Lenke til kommentar

8853074[/snapback]

Men hele albumet er ikke én sang. Det er også tydelige skiller mellom de fem forskjellige låtene (Cygnus, The Widow, L'Via, Miranda og Cassandra), og du hører med én gang at de ikke henger skikkelig sammen. Spesielt The Widow og L'Via L'Viaquez.

Men det er riktig at Cassandra Gemini fra det albumet er rimelig lang (32:32).

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Jeg som trodde at Dream Theaters Octavarium var lang  :ohmy:

8852642[/snapback]

Octavarium er da bare i overkant av 5 minutter...

Uansett: Jethro Tull - Thick As A Brick (43:28)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Hmm, jeg må ha blandet sammen med en annen sang tror jeg. Men Dream Theater selv har da en sang som er lengre: Six Degrees Of Inner Turbulence.

Lenke til kommentar

8853074[/snapback]

Men hele albumet er ikke én sang. Det er også tydelige skiller mellom de fem forskjellige låtene (Cygnus, The Widow, L'Via, Miranda og Cassandra), og du hører med én gang at de ikke henger skikkelig sammen. Spesielt The Widow og L'Via L'Viaquez.

Men det er riktig at Cassandra Gemini fra det albumet er rimelig lang (32:32).

8855240[/snapback]

Ja, sant det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...