Gå til innhold

Begynne å trene, helst hjemme


Anbefalte innlegg

Ja...

Vi har kommet til det punktet hvor jeg har innsett at jeg gjøre noe for å få det bedre, og et av punktene involverer trening. Så jeg har ikkke lyst til å begynne på treningstuio og se alle disse veltrente kara (og chicksa) så tenkte å begynne hjemme. Jeg har til rådighet et lite sett med håndvekter (manualer?) og en ergometersykkel.

 

Formen min er elendig og kan ikke jogge/løpe 1000 meter før jeg spyr blod. Dette har da gått utover gymkarakteren, som er tellende om et år. Har heller ikkke utviklet mye muskler og holdningen på ryggen er veldig feil, huet er plassert fremover (pga mye PC-sitting). Så hvis noen kunne satt opp program/tips osv til hvordan jeg kan gjøre det blir jeg takknemlig.

Så hovedprioriteringen er holdningen og fettet på magen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor tunge er de manualene du har? :) Alt for lette manualer har ikke så mye hensikt.

 

Det med at ryggen sin holdning er feil, hadde samme problem før. Men litt rygg og rett skuldertrening retter det opp.

 

Kan se om jeg finner noe program med manualer på nettet til deg :) Synes jeg har sett et før.

 

Er målet å gå opp i vekt eller ned?

 

Edit: Her er programmet: http://www.iform.no/pub/art.php?id=35 Tar bare 20 min, fint å starte med hvis du er nybegynner.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Vekta er ikke noe problem, bare jeg kler den. Kan godt se litt kraftig ut, men veltrent, om du skjønner. Ikke en slik slask.

Og ryggen gjør litt vondt å sitte og prøve å holde strak, med å skyve brystkassa frem og føles som jeg er en halvmåne med huet plassert på toppen.

Men de vektene er sånn "skru på"-vekter, så kan velge ganske fritt. Er vel mellom 0,5 til 5.

 

Jaha, skal jeg være ærlig skjønte jeg veldig få ord der... Eller generelt øvelsene. Hva søren er en "hantel"?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Men da ser folk en feit hval som driver å breier seg i veien. Ikke gøy. Er ikke akkurat stort sted her jeg bor... Får vente til mørket kommer eventuelt...

8875729[/snapback]

Løp for frokost eller gå en tur før frokost er nesten ingen folk der da. Det kan jeg garantere :)

 

Du må begynne å trene for å få resultatene, kan ikke komme med undskyldninger :) Selv hadde jeg et dritdårlig utgangspunkt, veide lite og hadde til og med 14 eller 15 i fettprosent vil jeg tro etter et bilde jeg så av meg før jeg beynte å trene. Nå er jeg nest størt av alle på skolen, en kompis som trener like seriøst og hadde bedre utgangspunk er større :)

 

Så alle med dårlig utgangspunk kan se bra ut etter en stund med trening, det er bare å begynne. Kommer ingen vei med å komme med undskyldninger at man ser feit ut når man løper. Ingen ser på deg når du løper uanset. Så lenge du holder deg unna å løpe i bar overkropp med en tight sykkelbukse skal du ikke være redd for å bli ledd av.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Men da ser folk en feit hval som driver å breier seg i veien. Ikke gøy. Er ikke akkurat stort sted her jeg bor... Får vente til mørket kommer eventuelt...

8875729[/snapback]

Bare la dem le i vissheten om at du kommer til å forandre deg totalt. Husker jeg leste om en fyr som forandret kroppen sin totalt. Ingen utgangspunkt er for galt.

 

Kom igjen, dette klarer DU! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Ser du har over fire og et halvt tusen poster i WoW kategorien... Hvis du virkelig vil få et bedre liv må du være villig til å virkelig gjøre noe, en ting jeg har forstått at du vil. :)

Ta deg en runde på ergometersykkelen vær gang du føler en trang til å være på PC'n. Situps gjør også underværker om du gjør det regelmessig.

Spis riktig! Ikke ta mellommåltider og småspis. Morgensmat, Lunsh, Middag, Kvelds skal være nok til hele dagen. Ikke spis ting med masse tomme kalorier. Bytt vanlig brød med knekkebrød. Virker kjedelig, men noe må man offre. (Poenget var at du passer på hva du spiser).

Lenke til kommentar

Du trenger motivasjon, les litt her hva folk sier til deg. Se videoer av folk som utøver sine sporter, bilder av veltrente kropper, så har du motivasjonen ;)

 

Hvis du jogger en halvtime, tre ganger i uka, ikke tungt. Men heeelt rolig, så er det en bra begynnelse, så kan du etterhvert øke lengden, evt intensitet på turene ;)

Lenke til kommentar
Ser du har over fire og et halvt tusen poster i WoW kategorien... Hvis du virkelig vil få et bedre liv må du være villig til å virkelig gjøre noe, en ting jeg har forstått at du vil. :)

Ta deg en runde på ergometersykkelen vær gang du føler en trang til å være på PC'n. Situps gjør også underværker om du gjør det regelmessig.

Spis riktig! Ikke ta mellommåltider og småspis. Morgensmat, Lunsh, Middag, Kvelds skal være nok til hele dagen. Ikke spis ting med masse tomme kalorier. Bytt vanlig brød med knekkebrød. Virker kjedelig, men noe må man offre. (Poenget var at du passer på hva du spiser).

8991031[/snapback]

Men WoW er så gøy :( .

 

Men er det "smart" å bare ta kondisjonstrening i begynnelsen? For å løfte vekter er ikke akkurat det jeg har mest lyst til etter å ha slitt meg ut.

Og er det ok å ta kondisjonstrening rett før man legger seg?

Lenke til kommentar
Men er det "smart" å bare ta kondisjonstrening i begynnelsen? For å løfte vekter er ikke akkurat det jeg har mest lyst til etter å ha slitt meg ut.

Og er det ok å ta kondisjonstrening rett før man legger seg?

8991063[/snapback]

Jeg ville begynt med kondistreningen ja, slik som jeg skriver i mitt forige inlegg :)

 

Og det har ingenting og si når du trener, så lenge du gjør det :)

 

 

(selv om det er om morningen, før du har soist frokost du forbrenner mest fett)

Lenke til kommentar

Men hvordan er det om kvelden da? Jeg har jo på en måte snudd døgnrytmen ganske kraftig, legge seg 3 og stå opp 12-13tia, men frister mye mer å jogge i sånn 5-6 tia før folk generelt drar på jobb enn rundt 10-11 hvor en potensiell sol (ikke at det er mye av det i Oslo for tia) kan stå på steking.

 

Og sånn det er denne uka er jeg alene hjemme så det blir vel 1-2 relativt store måltider om dagen, kanskje bare et normalt stort måltid for jeg forbrenner jo ikke akkurat så veldig mye om dagen. Og kjøleskapet er ikke akkurat fyldig med andre ord, så hvordan mat burde man ha der og tilgjengelig?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...