Loerand Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Shaman er tøft. Folk metal med en god del joik. Shamaniac er et fint album. ooegdNVxY_M Endret 11. juni 2007 av Loerand Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Bukkene Bruse spiller fin norsk folkemusikk. Både tradisjonelle folketoner + ting de lager selv. Although based in local musical traditions, the group creates new arrangements that give their music a unique expression. Their musical arrangements explore and deepen the unique traits of the folk music, rather than expanding their music into other genres. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Oops, jeg glemte jo Ulla Pirttijärvi - den dama kan joike! Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) La til en liten smakebit i første posten min. Den sangen som videoen er fra er egentlig 17 minutter lang, så smakebiten har ikke store variasjonen. Endret 11. juni 2007 av Loerand Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har slått sammen fem-seks tråder med tema folkemusikk. Det går i både moderne og tradisjonell folkemusikk her, men det er vel bare positivt Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har ikke lest alt, men sjekk feks Folque (no) Värttinä (fi) Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Har oppdatert med flere artister, men ikke alle så det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem fra skole Edit: trenger hjelp til å lage en bra førstepost, siden jeg ikke er så flink til det! Endret 13. juni 2007 av Tommy_Tha_Tiger Lenke til kommentar
miar Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hvis man digger irsk folkemusikk så anbefaler jeg Chieftains.. De er bare konge! Norske favoritter: Annbjørg Lien, Odd Nordstoga + mange mange flere.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg er ikke noen stor tilhenger av folkemusikk, men Hardingrock fikk jeg skikkelig sans for. Det er jo blandet med litt metal da, men det er tøft Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Gospel Oak, dette er fantastisk musikk! Folkrock med hint av blues, utrolig digg, det er nesten så jeg ikke finner ord for det! Jeg simpelten elsker musikk med folk elementer, tenker på rock, psychedelic, prog, blues + folk, det er så herlig Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Akkurat like mye liv i denne tråden som i Blues og Jazztråden Kan noen anbefale noen litt ukjente band, helst med en 60/70talls folk/blues/rock sound. Som jeg nevnte over, Gospel Oak, slik som den musikken de lager. Lenke til kommentar
Ptolemaio Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg vil anbefale Hoven Droven, på mitt sterkeste minner om Lumsk og Gåte men kan være litt mer heavy og muligens litt anderledes det er et svensk band som dessverre ikke synger og det kan være vbanskelig å få tak i Cd'r siden det er for det meste et live band. Sjekk linken og se hva du syns. Denne er min favoritt Lenke til kommentar
freke Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Hoven Droven var da grei skuring å få tak i på NorthSide før i tida hvertfall. Kjekk side for slik musikk. edit: Nordic Roots samplerene anbefales. Cheaper than food Endret 7. november 2007 av freke Lenke til kommentar
probin Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Å HERREGUD.. for en drømmepost... folkemusikk på jobb er en type orgasme ^^ men må si jeg anbefaler Lumsk, hardingrock og storm.. det er DIGGI har selv sett lumsk 3 ganger?? live, og dem tar kaka. synd 2 i bandet har sluttet :/:/ Lenke til kommentar
Volcomfrosk Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Norsk folkemusikk anbefaler jeg: Blinde kari hallingen Bruremasj Bruremasj fra Budal Lenke til kommentar
Beges Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei! Er på leting etter noe 'skikkelig' folkemusikk Ikke folkemusikk fra 1700-t og oppover, men mer 'norrøn' musikk. De av dere som har hørt folkemusikken på de to siste Moonsorrow-albumene eller 'Zobena Dziesma' av Skyforger vet hva jeg mener Helst band som bruker mye blikk- og benfløyter og tamburiner, men gjerne også strengeinstrumenter og trekkspill osv ^^ Forresten, når det gjelder russisk folkemusikk, så vil jeg nevne Folk/Heavy metal-bandet Temnozor. Protip: De er litt nazi, men også jævlig flinke til å lage musikk. Temnozor - Folkstorm of the Azure Night Temnozor - Pagan Sunrises (Beste folkintroen jeg har hørt) Temnozor - What the Burial Mounds May Whisper Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg trenger noe med skikkelig felegnikking. Helst hardingfela! Lenke til kommentar
noodles Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Gamaltnymalt - Bluesbrothers frå Voss med hardingfele. Endret 14. mars 2008 av noodles Lenke til kommentar
Beges Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg trenger noe med skikkelig felegnikking. Helst hardingfela! Hardingrock? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå