stout Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Snakker vi akustisk gitar eller? Sjekk ut platene Finntroll - Visor om Slutet og Ulver - Kveldssanger. Men ikke kjøp dem uhørt Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Går Gåte under sjangeren folkemusikk, tro? Jeg har i alle fall nevnt det. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Sjekk ut noe av Folque. Andre: Knut Reiersrud og Ivar kleive. De to har spilt inn mye fantastisk musikk sammen. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Heisann, lystbetonte musikkforumbrukere. Har gått i gang med å få hendene på litt real russisk folkemusikk og har virkelig fått sansen for de kvikke rytmene og de koselige instrumentene. Er det noen andre her som deler min iver for denne musikktypen - og har dere eventuelt noe å anbefale? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Dette er en sikker vinner: Mikhalkov - My Edjem, Edjem, Edjem Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har jo den klassiske Kalinka, sikkert innspilt av dusinvis artister. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Korobeiniki er jo også en glimrende flott sang. Den er godt kjent fra blant annet Tetrisspillene. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Selv er jeg svak for den mektige: Russian Red Army Choir - "Soviet National Anthem" Lenke til kommentar
soleil-noir Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Min favoritt der i gården er sangeren Boris Rubashkin, han synger de gamle favorittene meget flott! Fra sigøyner/kosakkviser til Kalinka og "Moscow Nights". Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 http://www.youtube.com/watch?v=D43yn6g6pb4 Lenke til kommentar
skrudd Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Tenkte jeg fikk registrere meg for å svare og ikke forbli anonym. Har faktisk fått øynene opp for russiskspråklig musikk i det siste. Det er ikke bare balalaika og annen jalla lenger (slik som eksemplet over ) Jeg klarer jo å høre på musikk på andre språk jeg ikke forstår også. Et eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=So6FBTy_4x8 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Red Army Choir har og en god del musikk med "liv" i Et par klipp som visstnok har med det samme koret http://www.youtube.com/watch?v=FxE-w3eBQdw Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 og så klart husker jeg ingen sangen fra barnedommen min Lenke til kommentar
gimme Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Velkommen til forumet Skrudd ! Lenke til kommentar
ferrgott Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Iron Maiden - Mother Russia. haha! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Dette knuser all russisk folkemusikk: Strupesang Lenke til kommentar
drgs Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 http://www.youtube.com/watch?v=VIbQd0FW1eY Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Vet ikke om emnetittel passer så bra, men jeg er ute etter tips til litt sanger i sjangeren folkemusikk. Det innebærer også norsk musikk med munnharpe, musikk med sekkepiper og feler. Alt av interesse. Men poenget er at det ikke skal være standard folkemusikk, men gjerne litt oppdatert med andre instrumenter, som gitar, trommer etc. Kan godt kalle sjangeren for "Nu-Folk" Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener, men alt er av interesse Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Joanna Newsom. Hør på den nyeste plata kalt Ys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå