Gå til innhold

Hvilke tilkoplinger jeg skal godkjenne (brannmur)

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettop installert Norman Personal Firewall og nå blir jeg nedlesset av spørsmål om jeg vil godkjenne den og den "anslutningen" (Tele2 har idiotisk nok kun svenskspråklig Norman på nettsidene sine :thumbdown: ) Spør konstant om jeg vil :

"...tillåta anslutning från Internet/nätverket till "6348"?

Hva i all verden skal dette bety? Hva er "6348"? Har svart ja på beskeden mange ganger med den fortsetter å poppe opp å irriterer meg grenseløst.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har nettop installert Norman Personal Firewall og nå blir jeg nedlesset av spørsmål om jeg vil godkjenne den og den "anslutningen" (Tele2 har idiotisk nok kun svenskspråklig Norman på nettsidene sine :thumbdown: ) Spør konstant om jeg vil :

"...tillåta anslutning från Internet/nätverket till "6348"?

Hva i all verden skal dette bety? Hva er "6348"? Har svart ja på beskeden mange ganger med den fortsetter å poppe opp å irriterer meg grenseløst.

Noen som kan hjelpe?

8837350[/snapback]

Jeg har ikke brukt Norman sin løsning før, men de fleste brannmurer som opererer på dette nivået har en slags "førstegang søk" som søker igjennom alle nettverks-baserte programmer på maskinen din og setter opp en neat liste som du enkelt kan krysse av "godkjent" "blokker" "hjelp" på, samtidig som du får en anbefaling.

Se igjennom manualen som trolig fulgte med og se under installere-kapittelet :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tror du kan slå av noe som heter 'brannmurassistent' og da vil du ikke bli plaget med de meldingene. Høyreklikk på brannmuren og åpne hovedmenyen.

Har selv Norman på en annen pc, og jeg skjønner ikke en dritt. Kommer opp masse tall, og jeg vet jo ikke hva jeg godkjenner.

Lenke til kommentar

Lasta ned Norman gjennom Tele2s nettside så har ikke fått noen manual, finner ikke noen på nettsidene heller... Blir ikke nevnt noen programmer i alle "pop-up'ene" heller, kun en hel del uforståelige tall, har ikke peiling på hva jeg godkjenner. Funka å slå av assistenten, men nå godkjennes vel alle slags porter eller hva det kalles?? Ikke særlig brukervennlig denne brannmuren, har ikke kontroll på stort mer nå enn før egentlig =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...