andr3as Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Vil bare advare litt mot å teste ut dette med dyre lånte biler, ikke prøv dette med pappas nye bmw eller mercedes til 600000 kr. Burning eller også drifting sliter enormt på foringene i driverket og dyre deler i driverket på bilen som girkasse, clutch , drivakslinger, kardang ledd på mellomaksling kan kan rett og slett ryke rett til hellvette. Hvis du har f.eks bare en gammel ford sierra som du har kjøpt for 5000 så er det jo bare å sette i gang og når den er utslitt så er det bare å kjøpe en ny, har selv brukt opp 2-3 gamle biler på den måten... En siste ting er at hvis politiet ser folk som burner så sitter lappen løst har hørt om folk som har fått den inndratt for 3 måneder for burning pluss en bot. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Ødelegger man motoren når man gjør sånt? 8838373[/snapback] ikke som jeg vet. Særlig hvis du gasser bilen til redline en liten stund :!: Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Ødelegger man motoren når man burner? Hva gjordde denne personen galt? http://www.youtube.com/watch?v=qpDAqU_peGo Hvordan greier denne personen og ta en sånn burnout (Starten)? http://www.youtube.com/watch?v=qpDAqU_peGo Redline? Endret 11. juni 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 En siste ting er at hvis politiet ser folk som burner så sitter lappen løst har hørt om folk som har fått den inndratt for 3 måneder for burning pluss en bot. 8838446[/snapback] Skal burne utenfor politistasjon men det som er dumt er at jeg selv har lyst til å bli politimann og har søkt det (vekter) på VGS (videregående skole) Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hvor lenge annbefales det og brenne gummi(uten og ødelegge noe på bilen utenom dekkene) Hva gjordde denne personen galt? http://www.youtube.com/watch?v=qpDAqU_peGo Hvordan greier denne personen og ta en sånn burnout (Starten)? http://www.youtube.com/watch?v=qpDAqU_peGo Redline? Endret 11. juni 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Moderne biler med antispinn og blokkeringsfrie bremser er umulig å burne med, unntatt hvis det er mulig å slå av de elektroniske styringsystemene. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Redline? 8838529[/snapback] Den røde streken på turtallet.... gasser du til den røde streken en liten stund mens du burner så kan du ødelegge noe. Men de fleste bilene har turtallsperre så den stopper litt før den røde streken starter. EDIT: Zmurfen: Bare at din forklaring er bedre enn min. 2 er alltid bedre enn 1. (F.eks: 2 jenter er bedre enn 1) Endret 11. juni 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) redline = det røde området på turtelleren, det vil si motoren går på for høyt turtall for mange omdreininger i minuttet. Motoren kan nok ta skade av det ja med mindre motoren har turtallsperra som kutter gassen og stopper morroa når turtallet kommer på det røde... Edit: Jaja, 2 forklaringer er bedre enn 1 Edit2: Flink du også MercedesMotor Endret 11. juni 2007 av zmurfen Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hva gjordde denne personen galt? (Gikk han over redline) Hvordan greier denne personen og ta en sånn burnout (Starten)? http://www.youtube.com/watch?v=qpDAqU_peGo Hvordan får man til en sånn en? EDIT: Retta Leif Endret 11. juni 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hvordan får man til en sånn en? EDIT: Retta Leif 8838638[/snapback] Du ser at han holder bremsen inne (baklyktene), så det jeg/zmurfen forklarte istad skal nok fungere, ...hvis jeg ikke tar feil...Zmurfen har nok mer greie på dette enn meg Endret 11. juni 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Hvordan får man til en sånn en? EDIT: Retta Leif 8838638[/snapback] Du ser at han holder bremsen inne (baklyktene), så det jeg/zmurfen forklarte istad skal nok fungere, ...hvis jeg ikke tar feil...Zmurfen har nok mer greie på dette enn meg 8838678[/snapback] Så med en amerikansk muskelbil er det bare og holde inne bremsen og gasse? Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Hva gjordde denne personen galt? (Gikk han over redline) Hvordan greier denne personen og ta en sånn burnout (Starten)? http://www.youtube.com/watch?v=qpDAqU_peGo Hvordan får man til en sånn en? EDIT: Retta Leif 8838638[/snapback] 1. nei høres ut som turtallet ikke er så veldig høyt, først har han inne bremsen så begynner han å slippe opp bremsen det ser du når forhjulene begynner å gå rundt. 2. Han har et enormt dreiemoment , motoren er en v8 på 350 cubic tommer (5,7 liter) som er lett trimmet 3. han holder inne bremsen og gir bånn gass Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hvordan får man til en sånn en? EDIT: Retta Leif 8838638[/snapback] Du ser at han holder bremsen inne (baklyktene), så det jeg/zmurfen forklarte istad skal nok fungere, ...hvis jeg ikke tar feil...Zmurfen har nok mer greie på dette enn meg 8838678[/snapback] Så med en amerikansk muskelbil er det bare og holde inne bremsen og gasse? 8838691[/snapback] Ja, etter min erfaring så skal det fungere....men da tar jeg nesten kvelden 'Kongen av queens' på TV3 EDIT: Skal du burne 77bandit? eller? :!: Endret 11. juni 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Hvordan får man til en sånn en? EDIT: Retta Leif 8838638[/snapback] Du ser at han holder bremsen inne (baklyktene), så det jeg/zmurfen forklarte istad skal nok fungere, ...hvis jeg ikke tar feil...Zmurfen har nok mer greie på dette enn meg 8838678[/snapback] Så med en amerikansk muskelbil er det bare og holde inne bremsen og gasse? 8838691[/snapback] Ja, etter min erfaring så skal det fungere....men da tar jeg nesten kvelden 'Kongen av queens' på TV3 EDIT: Skal du burne 77bandit? eller? :!: 8838713[/snapback] Må gjøre meg klar ti jeg er 18 vettu Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Man kan burne med og holde inne gassen og bremsen samtidig og samtidig holde seg under redline så er man ok? EDIT: Lurer fortsatt på hva denne personen gjorde galt? Endret 11. juni 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) 8838638[/snapback] 8838678[/snapback] 8838691[/snapback] Ja, etter min erfaring så skal det fungere....men da tar jeg nesten kvelden 'Kongen av queens' på TV3 EDIT: Skal du burne 77bandit? eller? :!: 8838713[/snapback] Må gjøre meg klar ti jeg er 18 vettu 8838740[/snapback] Det er bra, da følger du mine fotspor Endret 11. juni 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Man kan burne med og holde inne gassen og bremsen samtidig og samtidig holde seg under redline så er man ok? EDIT: Lurer fortsatt på hva denne personen gjorde galt? 8838760[/snapback] Det står i teksten ved siden av filmen at girkassen + "rear end" som kan være drivaksel eller diferensial ble ødelagt. Han gjorde ikke noe galt bilen tålte rett og slett ikke mere, derfor jeg anbefalte tidligere å ikke prøve dette med dyre lånte biler, hehe Har skjedd lignende ting med gamle biler jeg selv har hatt. Man kan burne med og holde inne gassen og bremsen samtidig og samtidig holde seg under redline så er man ok? Det går bra for motoren sin del men resten av bilen kan fortsatt bli ødelagt... Edit: sorry at jeg hermet igjen MercedesMotor Endret 11. juni 2007 av zmurfen Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Man kan burne med og holde inne gassen og bremsen samtidig og samtidig holde seg under redline så er man ok? EDIT: Lurer fortsatt på hva denne personen gjorde galt? 8838760[/snapback] Ja, så lenge du holder deg under redline er det ok, men det betyr ikke at delene ikke blir slitt. Han ødelag girkassa tenker jeg. les litt på comments på youtube, 'need a new transmission and a axel seal' EDIT: 2 svar er bedre enn 1 :!: EDIT IGJEN: Du postet 1 minutt før meg, så det er nok jeg som hermet. Endret 11. juni 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Firehjulsstrekker kan jo ikke være så vanskelig å burne med, hvis jeg ikke tar feil, hvis du låser bakdekka (med håndbrekk) og gasser fullt, da vil jo ikke bakdekka spinne siden de er låst....eller har jeg bommet noe forferdelig her? 8837863[/snapback] Der tar du feil, trur langt ifra at du får hjula til å gå rundt , hvis du mot formodning får, har du ødelagt noe.. (som sannsynligvis blir skammelig dyrt spesiell girkasse, senterdiff , bak diff mye rart på 4x4 biler.. da snakker vi fort 25000+++ for enkle komponenter (både senterdiff og bakdiff har forskjellige type sperrer på de fleste biler) Bilen min kan ikke engang taues med 2 hjul over bakken(sto i instruksjonsboka) sannsynligvis pga at da kommer de til å drive de 2 resterende som er på taue bilen uten at jeg er sikker. mest sannsynlig ødelagt clutch eller håndbrekk hvis du prøver å burne (det finnes biler som ikke har permament 4wd disse kan nok burne på forhjulene) men mye annet moro du kan gjøre som 4wd sladd på glatta edit hvis du låser bak hjula vil den nok også sende mer kreft dit pga at den trur den har bedre grep der(gjelder nyere 4wd da) Endret 11. juni 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 Med andre ord tåler ikke Amerikanske Muskelbiler dette.....Men jeg ser de gjør det hele tiden. Går det sikkert med små burnouter eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå